2023-04-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Ja men usch ändå så taskiga de är som invaderar de stackars ukrainarna men oj då
Önsketänkande från så många av er. Tror ni Putin bryr sig ett skit? Han kommer ta över hela Ukraina och han kommer inte sluta bara för att det inte passar er

Vi väntar med spänning på när 3-dagars operationen är till ända och Ukraina förstår sin plats under Mordors klack.
Citera
2023-04-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Troligen är en stor andel som stödjer ryska versionen. Det förklaras helt enkelt att propaganda är ett väldigt starkt vapen för oss människor.

Ja visst är propaganda som man nött in över tid ibland ett effektivt vapen. Dock vill jag mena att lägga vikt vid vad folk säger med en kamera i nyllet är fel, hade jag varit ryss i Ryssland och fått frågan om jag stödjer Putin så hade jag utan tvekan sagt ja fast jag egentligen tycker att han ska avrättas.
Citera
2023-04-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Sedan februari förra året har Ukraina förlorat stora markområden och till det kommer förstörd ekonomi och produktion och massor förstört av bombningar och krig. Till allt detta kommer alla människor som dödats och skadats.

Ok... du och andra har fått titta på filmer där "Ryzzar" dödats men det tror jag är en bitter tröst för ukrainarna.

Det bra som hänt för ukrainare är väl i stort sett att de nu fått lättare att jobba i EU-länder men samtidigt kanske det blir svårare om västeuropeisk tillverkningsindustri får problem pga höga energipriser.

Det krävs stora militära framgångar för ukraina om man skall tala om att de vunnit något som helst på detta krig. Frågan är om det blir så?

Ukraina kommer givetvis inte att vinna något på detta krig. För Ukraina handlar det bara om att förlora så lite som möjligt och försöka försäkra sig om att det inte händer igen.
Citera
2023-04-08, 15:30
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Fy fan rent ut sagt.
Snart startar väl den ryske diktatorn upp ugnarna också så han fås användning gasen ha inte får såld. Dom ryska koncentrationslägren har tillsammans med Stalin och hans terror åter fått en given plats i den ryske diktatorns allt mer isolerade och paranoide värld..

Exakt. Varför är ryssarna så besatta av att kidnappa barn? Släpp dom och låt samtliga återvända till sitt hemland och anhöriga.
Citera
2023-04-08, 15:35
Medlem
Mindbusinesss avatar
Rysk general sparkad: ”Var en galen idiot"
General Rustam Muradov, som ledde Rysslands östra kommando i Ukraina, sparkades enligt källor inom försvarsdepartementet i Moskva efter den misslyckade ryska offensiven runt samhället Vuhledar, rapporterar The Moscow Times.
Rysslands anfall mot Vuhledar i januari och februari ledde till stora ryska förluster av manskap och utrustning. I en ökänd incident förstördes enligt uppgift en mängd ryska pansarvagnar i ukrainska motattacker sedan de beordrats att köra på rad på grund av brist på minröjare.
– Muradov stängdes av för att han var en galen idiot kapabel att beordra soldater in i en säker död, säger The Moscow Times källa.
https://www.svd.se/a/bgeOQl/rysk-general-sparkad-var-en-galen-idiot
Citera
2023-04-08, 15:42
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vi väntar med spänning på när 3-dagars operationen är till ända och Ukraina förstår sin plats under Mordors klack.

Det är det enda argumentet ni ukrainarövslickare har "men ååh ryZZland invaderade inte Ukraina på 3 dagar så det betyder att de förlorat"
Bitch please, Putin skiter totalt i tiden. Han tänker lååååångsiktigt, och det kommer bli ett lååååångt krig hehe. Så spänn fast säkerhetsbältena för kriget har precis börjat
Citera
2023-04-08, 15:45
Medlem
Alsenos avatar
Ukraina måste ställa som krav att alla barn ska lämnas tillbaka. Detta är bara så pinsamt av ryssland.
Citera
2023-04-08, 15:52
Medlem
leachs avatar
Ryssland uppges evakuera civila från södra Ukraina inför motoffensiv

Ockupationsmakten i Cherson och Zaporizjzja uppmanar boende att ta sig söderut till Krimhalvön, skriver Ukrainas generalstab på Facebook.
I städerna Melitopol och Skadovsk ska styret ha kontrollerat att civila har ryska pass och evakueringsbussar påstås lämna områdena regelbundet.
https://www.dn.se/varlden/ryssland-uppges-evakuera-civila-fran-sodra-ukraina-infor-motoffensiv/
Citera
2023-04-08, 15:53
Medlem
Taggads avatar
Ryssland i full fart på väg mot en isolerad diktatur ala' Nord Korea.
Citat:
Rysk expert: Vårt land lär bli mer som Nordkorea
Vladimir Putins plan för hur Ukraina skulle erövras var ”fullständigt idiotisk” och byggde på falska underrättelseuppgifter om att de ryska trupperna inte skulle möta motstånd. Det säger den ryske militäranalytikern ”Sergej”, som lever i exil, till SvD
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f

Citat:
Hotet om fängelse gör att experten inte vill framträda under sitt riktiga namn
Den ryska invasionen av Ukraina förra året kom som en chock för ryske militärexperten Sergej.
Han kallar rysk krigsföring för ”idiotisk”. Men Putin är beredd att ta stora förluster – därför är det svårt föreställa sig en ukrainsk seger. Det säger en rysk militärexpert till SvD som nu tror mer på ett koreanskt scenario.
– Jag förstod att världen aldrig skulle bli densamma igen och att mitt framtida liv skulle bli helt annorlunda än jag tänkt mig. Ryssland slog in på en väg som skulle leda till isolering och en fruktansvärd tragedi.
https://www.svd.se/a/wA48M4/rysk-militarexpert-kremls-plan-fullstandigt-idiotisk (Ofta betalvägg)

När ska putinisterna som verkligen menar någonting med kärleken till sitt land vända sig mot idioten som förtär Ryssland - Vladimir Vladimirovitj Putin?
Senast redigerad av Taggad 2023-04-08 kl. 16:02.
Citera
2023-04-08, 15:58
Medlem
Batiktantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ryssland i full fart på väg mot en isolerad diktatur ala' Nord Korea.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f

När ska putinisterna som verkligen menar någonting med kärleken till sitt land vända sig mot idioten som förtär Ryssland - Vladimir Vladimirovitj Putin?
Ingen människa kan vara så dum som Putin.Han har förmodligen ett eller flera handikapp.Någon annan ligger bakom detta.
Citera
2023-04-08, 16:00
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Det är det enda argumentet ni ukrainarövslickare har "men ååh ryZZland invaderade inte Ukraina på 3 dagar så det betyder att de förlorat"
Bitch please, Putin skiter totalt i tiden. Han tänker lååååångsiktigt, och det kommer bli ett lååååångt krig hehe. Så spänn fast säkerhetsbältena för kriget har precis börjat
Låter toppen, låt dvärgen köra ekonomin och hela sitt skitland i botten. 😄
Citera
2023-04-08, 16:01
Medlem
Citat:

Konstigt då att han inte planerade för det underhållsmässigt om det var hans plan ifrån början hela tiden....

Efterkonstruktioner är eran paradgren nuförtiden,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in