2023-04-08, 13:44
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har redan skrivit vad jag tror.
En bil användes.
Man delade på sig.
MK flyttade på bilen som stod parkerad inne på cykelvägen.

Det viktigaste är att rätt gärningsmän är identifierade och det är dom.
Vad som exakt hände kommer vi aldrig få veta såvida ingen av GM berättar det för oss.

Exakt. Nu är vi överens. Det viktiga är att vi vet vilka gärningsmännen är.

Sedan vore det naturligtvis roligt om du kunde berätta vad du vet om detaljerna, men NOA kanske har bett er ligga lågt?

Får nu berätta när de suger in dom jävlarna eller vill polisen att de skall få svettas ett tag?

Hur som helst... Jag älskar er för att ni har löst detta fallet. Skit nu i mobbarna i tråden. De är bara avunsjuka.

Bamsekjam!
Citera
2023-04-08, 14:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Det är väl ingen härskarteknik när jag håller med er, erkänner att jag inte förstår allt och vill höra mer om vad ni vet?

Kan vi inte hålla oss till ämnet istället för att kasta paj, i synnerhet som du kastar paj på någon som vet att du vet.

Berätta nu vad du vet om bilen. Vilken färg hade den som skjutsade Helena?

Berätta också vad du vet om färden till Dillön. Var MiKj med eller inte?

Berätta vad du vet om var man hamnade på natten, när man diskuterade vad man skulle säga till polisen, eller vet du att det var telefon man använde?

Jag är så nyfiken på vad du vet så jag känner nästan för att fråga dig varenda morgon: Vad vet vi idag, Pudelfrillan?

Jag har nyligen redogjort för vad jag tror om detta. Kommer inte dra det en gång till.
Citera
2023-04-08, 14:09
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Jag har nyligen redogjort för vad jag tror om detta. Kommer inte dra det en gång till.

OK Vad synd, för jag förstod inte riktigt hur det hängde ihop med Skvagg. Du talade om oranj bil och Skvagg talade om vit. Du pratade om en som dumpade kroppen och en som åkte till Hantverkaregatan. Skvagg talade om två som dumpade kroppen och åkte til ??? och hur man stod parkerad på cykelvägen. Varför någon skulle stå parkerad så sent som du antyder (om BW gett sig av ensam) förstår jag inte. Det var därför jag gissade att man bytt bil som villospår.

Men jag litar på att du vet hur det hela gått till. Tyvärr kommer väl en del att hoppa på dig för att de inte förstår att GW och NOA bett er hålla tyst.

Kanske är det så enkelt att bilen var vit på ena sidan och oranje på andra...

Hur som helst! Jag älskar dig och Skvagg för att ni löst gåtan. Bamsekjam!
Citera
2023-04-08, 14:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vet vi ni likaväl som igår att BW ensam åkte till Dillön och MiKj till Hantverkarevägen, eller vet vi idag kanske något helt annat?

Antar att du menar Hantverkaregatan?
Varför skulle MK åka dit menar du?
Det verkar ju snarare vara du som vet saker som vi andra inte vet här. Hantverkaregatan har aldrig nämnts tidigare.
Citera
2023-04-08, 14:22
Medlem
Nu har du möjlighet att hjälpa till! Vet du? Ställ inte bara frågor. Var hittade du uppgiften att MK hade en oranga saab 900? Gatan ska vara prebendegatan.
Citat:
Bra! Då vet vi det. Vet vi om det var MiKjs oranga SAAB 900, som vi vet att man åkte från Radbyn med, eller vet vi att det var en vit Opel, som vi vet att man parkerade med vid sjukhuset?

Vet vi ni likaväl som igår att BW ensam åkte till Dillön och MiKj till Hantverkarevägen, eller vet vi idag kanske något helt annat?
Citera
2023-04-08, 14:34
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Nu har du möjlighet att hjälpa till! Vet du? Ställ inte bara frågor. Var hittade du uppgiften att MK hade en oranga saab 900? Gatan ska vara prebendegatan.

Öh, det vet jag inte. Motown beskriver ju BWs bil och säger på något ställe att den är orange och på ett annat att det är en 900:
Citat:
Ursprungligen postat av Motown
Nej jag vet inte men min MYCKET vaga sinnesbild säger mig en Saab 900.

Jag blev väl lite förvirrad av att du skrev vit bil och Pudelfrillan oranje och det sägs ju många gånger i tråden att BW:s bil var vit, så jag antog väl liksom att det var dessa två bilar de två hade tillsammans och att den vita kanske var MiKjs då...

Men jag förstår nu att det var en enda bil som var vit på vänster sida och orange på höger.
Citera
2023-04-08, 14:38
Medlem
MissPeeRats avatar
Skvagg och Pudelfrillan, eftersom ni säger att bilen var både vit och oranje... har ni berättat detta för polisen? Kan vara viktigt för det talar starkt för att mordet är planerat plus det faktum att MiKj lät bilen stå kvar på cykelvägen för att Carina skulle se en orange bil...

Nu har vi de jävlarna!

Måste tyvärr gå nu. Har lite inköp att göra. Match imorgon.
Citera
2023-04-08, 14:38
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg

Jag ställer frågor för att det är ni som vet.
Citera
2023-04-08, 15:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
/.../

Motown vet exakt hur det låg till. BW var på festen i Radbyn, han lämnade festen mycket sent antingen ensam eller med Sh*ane = ingen MK! Dessutom hade BW blivit full på folköl, vilket ger oss att BW hade varit på festen länge. MK finns inte med i det här skedet. BW hade strulat med J*ulia A. Det sannolikaste är att MK drog en vals för Bratis för att få bort BW från festen i Radbyn.

Även jag har Bratis uppgifter i PM - jag var till och med först att få uppgifterna. Ordet "bortresta" använde inte Bratis, det är du som drömmer in det scenariot.

Och varför är det helt plötsligt mindre viktigt att "utröna exakt vad som hände timmen före Stadts stängning", när det är precis det som du har hållit på att "utröna" i dagar nu? Det är ju du som med en dåres envishet vill koppla ihop BW och MK innan Stadt stängde! Det är tvärtom väldigt viktigt att utröna detta, och vi vet nu att BW var på fest i Radbyn utan MK.

Det finns bara ett mikroskopiskt fönster kvar som kan rädda din dröm om BW och MK: Att de av en slump stötte på varandra i samband med att BW mötte Helena eller efter det att BW hade mött Helena. Odds på det?

Precis som du är Motown mycket riktigt en anonym person på Flashback, men skillnaden på honom och dig är att Motown i flera inlägg har redogjort för detaljer från festen, namngett polisen Sune Sand som skötte förhören, har kunnat namnge J*ulia A som den tjej som BW strulade med, kunnat ange tidpunkten som BW lämnade festen vid, kunnat beskriva att BW åkte själv eller med Sh*ane och så vidare. Du däremot bara tror, fantiserar, hoppas och hittar på. Du drar dig inte ens från att klippa bort obekväma uppgifter när du citerar.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-08 kl. 15:27.
Citera
2023-04-08, 15:14
Medlem
Det är gatubelysnings sken som kan ha förvirrat vittnena som har pratat om vit, ljus och beige.
Men det handlar om en (1) bil som gm har använt. Du vet precis som vi att mordet var totalt oplanerat.
Citat:
Skvagg och Pudelfrillan, eftersom ni säger att bilen var både vit och oranje... har ni berättat detta för polisen? Kan vara viktigt för det talar starkt för att mordet är planerat plus det faktum att MiKj lät bilen stå kvar på cykelvägen för att Carina skulle se en orange bil...

Nu har vi de jävlarna!

Måste tyvärr gå nu. Har lite inköp att göra. Match imorgon.
Citera
2023-04-08, 15:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Öh, det vet jag inte. Motown beskriver ju BWs bil och säger på något ställe att den är orange och på ett annat att det är en 900:

Jag blev väl lite förvirrad av att du skrev vit bil och Pudelfrillan oranje och det sägs ju många gånger i tråden att BW:s bil var vit, så jag antog väl liksom att det var dessa två bilar de två hade tillsammans och att den vita kanske var MiKjs då...

Men jag förstår nu att det var en enda bil som var vit på vänster sida och orange på höger.

Snarare bronsfärgad, "orange" är en felaktig benämning av färgen, det blir missvisande.
Citera
2023-04-08, 15:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Även jag har Bratis uppgifter i PM - jag var till och med först att få uppgifterna. Ordet "bortresta" använde inte Bratis, det är du som drömmer in det scenariot.

I mitt PM från Bratis står det att dom var bortresta och att dom kom hem sent.
Uppgiften finns även i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in