2023-04-08, 12:54
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Man använde endast en bil.

Bra! Då vet vi det. Vet vi om det var MiKjs oranga SAAB 900, som vi vet att man åkte från Radbyn med, eller vet vi att det var en vit Opel, som vi vet att man parkerade med vid sjukhuset?

Vet vi ni likaväl som igår att BW ensam åkte till Dillön och MiKj till Hantverkarevägen, eller vet vi idag kanske något helt annat?
Citera
2023-04-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Jag tror inte någon manlig person i Mariestad blir upprörd över att någon skriver på Flashback att man vet att denna person är mördarens alibi och medhjälpare.

Skvagg visste just då att det var HeJu. Idag vet han något annat. Inget fel med det. Så länge Skvagg skriver vad han vet så är det ingen lögn med det.
Det är nog många som inte vill bli nämnda i en tråd där det finns misstanke om att man är delaktig i ett dråp eller mord. Det har ju rabblats massor med namn som skulle kunna vara mördaren...
Citera
2023-04-08, 13:02
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är nog många som inte vill bli nämnda i en tråd där det finns misstanke om att man är delaktig i ett dråp eller mord. Det har ju rabblats massor med namn som skulle kunna vara mördaren...

Påstår du att det var fel av Skvagg att säga att han visste att HeJu var BW:s alibi och medhjälpare???
Citera
2023-04-08, 13:06
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Där kom det igen...

Härskarteknik: Förlöjligande

Du FrökenPissråtta!
Var en man nu för en gångs skull och berätta för tråden varför du tar till härskartekniker?

Vågar du vara ärlig för en gångs skull?

Min gissning är att du kommer att ducka för mina frågor, precis som Thord gör.

Jag blir faktiskt riktigt ledsen för att du kallar mig Pissråtta. Är inte det härskarteknik och förlöjligande att racka ned på någon med öknamn?

Missade du och Skvagg helt hur jag hjälpte er mot ett argument mot trådens mobbare genom att peka på att GW mycket tydligt kallar Ekuddenvägen för "den stora vägen". Mobbarna i tråden vill ju förvilla oss till att tro att det är E20 eller så...

Varför är du så elak när jag bara håller med dig?? OK Jag missuppfattde det där med två bilar, men när Skvagg talade om vit bil och du oragna så trodde jag ni var överens om att det var två. Men jag förstår nu att den kan ha varit tvåfärgad.
Citera
2023-04-08, 13:12
Medlem
Citat:
Påstår du att det var fel av Skvagg att säga att han visste att HeJu var BW:s alibi och medhjälpare???
Jag påstår att många namn är nämnda och ingen gillar väl att bli uthängd. Så varför reagerar du över just HeJu?
Citera
2023-04-08, 13:14
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag påstår att många namn är nämnda och ingen gillar väl att bli uthängd. Så varför reagerar du över just HeJu?

Jag reagerar inte över HeJu. Jag tycker det är bra att Skvagg berättade vad han visste då. Idag vet han något annat. Imorgon kanske ett tredje. Vi går alla mot "det högre vetandet".

HeJu tycker säkert bara att Skvagg gjorde rätt. Tycker faktiskt att du skall be Skvagg om ursäkt när du antyder att han har gjort något dumt.
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-04-08 kl. 13:18.
Citera
2023-04-08, 13:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag förlöjlar dig inte. Jag håller med dig, men försöker fylla i luckorna där du kanske inte tänkt färdigt riktigt än.

Jag är så nyfiken på att få höra vad du vet idag.

Du förlöjligade Skvagg nyss i ett inlägg, det var det jag kommenterade.
Citera
2023-04-08, 13:26
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Du förlöjligade Skvagg nyss i ett inlägg, det var det jag kommenterade.

Jag förlöjligade inte honom. Jag försvarade hans rätt att skriva vad han vet.

Jag ber om ursäkt för att det blev fel med den oreanga bilen och den vita, men jag är inte så klipsk som du är.

Jag hoppas nu att du kan förtydliga vad du vet om bilarna, hur man åkte, var man hamnade på natten osv så att jag kan förstå.

Jag vet till 100% att du och Skvagg tillsammans med GW filar på det allra sista innan BW och MiKj åker in. Tror du det sker denna veckan, eller du kanske inte får avslöja?

Kjam!
Citera
2023-04-08, 13:31
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Användandet av härskarteknik fortsätter.

Mer ironi och förlöjligande...

Du har fortfarande inte svarat på varför du använder dessa härskartekniker?
Kan du svara på det?

Det är väl ingen härskarteknik när jag håller med er, erkänner att jag inte förstår allt och vill höra mer om vad ni vet?

Kan vi inte hålla oss till ämnet istället för att kasta paj, i synnerhet som du kastar paj på någon som vet att du vet.

Berätta nu vad du vet om bilen. Vilken färg hade den som skjutsade Helena?

Berätta också vad du vet om färden till Dillön. Var MiKj med eller inte?

Berätta vad du vet om var man hamnade på natten, när man diskuterade vad man skulle säga till polisen, eller vet du att det var telefon man använde?

Jag är så nyfiken på vad du vet så jag känner nästan för att fråga dig varenda morgon: Vad vet vi idag, Pudelfrillan?
Citera
2023-04-08, 13:34
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Användandet av härskarteknik fortsätter.

Mer ironi och förlöjligande...

Du har fortfarande inte svarat på varför du använder dessa härskartekniker?
Kan du svara på det?

Du påstår väl inte att Skvagg ljuger när han säger att det han sa om HeJu var sanning? Håller du inte med om att det var sanning då, när Skvagg skrev det. Just då var det sant att HeJu hjälpt till att frakta bort Helena... Idag vet Skvagg något annat och har berättat det. Ingen skada skedd. HeJu är säkert bara tacksam.
Citera
2023-04-08, 13:35
Medlem
Mats Trolin har lagt ut två långa videor om HA:s försvinnande. Hjärnsläpp.
https://www.youtube.com/watch?v=10_VPf1wy_o
https://www.youtube.com/watch?v=EF0A7KFKiT0
Citera
2023-04-08, 13:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag hoppas nu att du kan förtydliga vad du vet om bilarna, hur man åkte, var man hamnade på natten osv så att jag kan förstå.

Jag har redan skrivit vad jag tror.
En bil användes.
Man delade på sig.
MK flyttade på bilen som stod parkerad inne på cykelvägen.

Det viktigaste är att rätt gärningsmän är identifierade och det är dom.
Vad som exakt hände kommer vi aldrig få veta såvida ingen av GM berättar det för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in