2023-04-08, 00:05
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Missat det med blöja. Sinnessjukt att nån gör sånt här mot sina egna barn.

Händelsen är otroligt svår att ta in med denna grymhet mot barnet. Att utsätta just ett barn. Hoppas barnet får hjälp så det inte ger henne en bestående känsla av att vara mindre värd. Hemska tanke!

Så frågar sig socialtjänsten: ”Nu kollar vi på om vi gjort rätt, säger Jörgen Larsson, chef för barn- och utbildningsförvaltningen.

– Nu följer vi upp det som hänt och tittar på om vi gjort rätt, både på skola, elevhälsa och socialtjänst, säger Jörgen Larsson.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/orosanmalningar-gallande-eslovsflickan

Samma fraser varje gång det händer. Nu ska ”det följas upp”.
Det är så dags!
Senast redigerad av Zicksack 2023-04-08 kl. 00:35.
Citera
2023-04-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Amfetamin är inget man går på då och då när man speciellt använder sprutor, amfetamin avtändning är ett helvete om du inte fortsätter att ta,så då vill man undvika det genom att ta mer. Och då hon kört sprutor så är det ganska starka kickar… inte någon microdos direkt som med adhd medisin.

Jag jar skrivit detta innan, länkade till jasmines systers blogg där hon låter allmännheten följa hennes viktresa och viktnedgång. Dessutom har jasmines syster fått barna tagna ifrån sig då polisen hittat knark hos henne. Mer vet jag knte än det jag relaterat till tidigare info.

Så ja, dom e pundare. Kan folk sluta spekulera i att jasmine inte var det eller skylla på hennes psykiatriska diagnos? Hela familjen med vänner verkar äckliga. Huset ser ut som taget ur en skräckfilm. En liten flicka har nästan dött. Det finns inga ursäkter alls….

Jag förstår. Jag har ingen erfarenhet alls så jag har som sagt bara spekulerat i det utan att skylla på någon diagnos. Diverse diagnoser - med eller utan papper finns garanterat hos dem alla, men det är inget som ursäktar vad D och J har gjort. Det är helt oförlåtligt-
Citera
2023-04-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Händelsen är otroligt svår att ta in med denna grymhet mot barnet. Att utsätta just ett barn. Hoppas barnet får hjälp så det inte ger henne en bestående känsla att vara mindre värd. Hemska tanke!

Så frågar sig socialtjänsten: ”Nu kollar vi på om vi gjort rätt, säger Jörgen Larsson, chef för barn- och utbildningsförvaltningen.

– Nu följer vi upp det som hänt och tittar på om vi gjort rätt, både på skola, elevhälsa och socialtjänst, säger Jörgen Larsson.”

Det är så dags!

Hög tid att införa tjänstemannaansvaret igen så det kan bli ändring.
Citera
2023-04-08, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Händelsen är otroligt svår att ta in med denna grymhet mot barnet. Att utsätta just ett barn. Hoppas barnet får hjälp så det inte ger henne en bestående känsla av att vara mindre värd. Hemska tanke!

Det är så dags!

Det ser riktigt illa ut om föräldrarna själva sökt akut hjälp.

Man behöver inte ens fundera på om man har gjort rätt, man har uppenbarligen gjort fel och det har medfört irreparabla konsekvenser för ett litet barn.

Börjar lukta praktskandal om det hela.
Citera
2023-04-08, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Snälla publicera inte bilder på barnen.. jag tycker flickan lidit och lider fortfarande enormt. Tänker om du publicerar på offret och hennes syskon bidrar du till övergrepp mot dem. Gärna gärningspersoner, det skiter jag i.

Jag hade inte velat som äldre haft bilder på mig som utsatt på nätet.

Nej jag ska inte publicera bilder på barnen
Citera
2023-04-08, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag har VÄLDIGT svårt att tro att en 4 åring vill ”byta kön”. Trams! Om ett litet barn skulle yttra att denne ”ville vara en pojke”, skulle iallafall inte jag fästa så mycket vikt vid det. Barn i den åldern är inte könsmedvetna på det sätt att ”de önskar byta kön”. Att ett liten flicka önskar att denne istället var en pojke behöver absolut inte betyda att barnet är en transa. Däremot önskar nog många föräldrar på söder att så är fallet. Många småpojkar älskar nagellack och att bära kjol. Vanligtvis innebär det att de helt enkelt tycker att det är fint. Att få det till att barnet vill byta kön är groteskt och farligt.

Vidare är detta inget självskadebeteende. Då skulle barnet varit under uppsikt av sjukvården eftersom en ”vanlig” förälder skulle observerat detta. FRAMFÖRALLT J skulle basunerat ut det i sociala medier till leda.

Varför argumenterar du mot mig, jag har varken påstått att det var självskadebeteende eller att barnet är trans. Jag kan för lite om barns mognad i den åldern för att ens uttala mig om det.
Citera
2023-04-08, 02:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Inse att dina vänner har andra problem med barnen än att de varit hemma två veckor från skolan för att de varit smittade av covid. Du kan omöjlig ha hela bilen.

Jag vet betydligt mer än så. Problemet ligger inte hos föräldrarna utan i skolan där skolledningen inte åtgärdat de problem som ligger bakom det. Men socialen i Göteborg utgår alltid från att det är föräldrarna som är problemet och omhändertar först och utreder sen. I Eslöv kommer man inte ens så långt till en utredning. Händelseförloppet hade alltså varit helt annorlunda om familjen bott i Göteborg istället för Eslöv. Då hade barnen varit omhändertagna för flera år sen.
Citera
2023-04-08, 04:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
I familjen finns 6 barn och 2 föräldrar. 4 barn var skolbarn 2 kunde ha varit på dagis.

Hade familjen rätt till dagis då? Det har man bara när man arbetar eller studerar. Förutom de 15 timmarna, men många som känner sig ifrågasatta (med eller utan verklig orsak) upplever att det inte är värt det bara för 15 timmars avlastning. Det blir bara merarbete med att passa tider och synkronisera sovtider, bebisen måste också väckas och tas upp och kläs på, för att man inte kan lämna den ensam när man lämnar och hämtar storasyskon på dagis, det blir mer jobb med barnens hygien och tvätt och vård av deras kläder och skor, samt att man behöver köpa mer kläder och skor för att det ska se bra ut på dagis, det går inte att skicka dem dit med fel storlek, o.s.v.. Och naturligtvis om barnen har blåmärken eller om man är rädd att de ska prata om vad som händer hemma, då håller man dem hellre hemma.
Citera
2023-04-08, 05:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Skador i underlivet låter aldrig bra. Det behöver inte handla om sexuellt utnyttjande även om det det ligger i farans riktning.
Kan vara kopplat till flickans påstådda vilja om att vara en pojke.

Jag vill inte spekulera för mycket om vad flickan har varit med om, det hjälper inte henne på något sätt.
Jag tar för givet att det hela kommer utredas på rätt sätt men att föräldrarna kommer komma alldeles för lindrigt undan, tyvärr.

Det viktiga är att barnen får det så bra dom bara kan få det och där känns det lite tveksamt om Eslövs kommun kan leverera.
Vilja att bli pojke vid 4 års ålder?
Hatar denna sjuka trans rörelse!
Citera
2023-04-08, 05:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du behöver inte skrika, det är faktiskt rätt rörigt med ungarna för många av oss.

På begravningsbilden verkade inte flickan med andningssvårigheter se sjuk ut. Alla såg välmående ut, utom den lilla "killen" som gjorde V-tecknet på bilden. Det är alltså det barnet tråden handlar om, för de som är osäkra.

Kan inte de som har bilderna lägga upp den bilden med barnens ansikten blurrade, för att få lite ordning på vem som är vem. Underlättar kanske lite, iallafall för oss som sett bilderna tidigare.
Men du orkar tydligen inte ens läsa sammanfattningar i tråden, hur svårt kan det vara?
Z Född 2016 är offret.
Citera
2023-04-08, 07:59
Medlem
…. Kom att tänka på en sak, skador i underliv kan vara frätskador från urin och avföring. Hon luktade skarpt när hon kom in till sjukhuset står det i media. Det behöver inte vara sexuella övergrepp.

Jag har sett bägge inkvistarna på skolan där vi bor. Daniel är en människa med väldigt säreget utseende och ser opålitlig ut. Ifall jag minns rätt så satt mamman i ngt handikappskoter vid senaste skolavslutningen. Inte helt 100 dock.
Citera
2023-04-08, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
I Malmö kommun gör Bvc hembesök innan nedkomst av barn, efter det sker en 5-års kontroll i hemmet.
Dvs man gör två besök i hemmet som inte går att dra sig ur.
Eslövs Bvc svarar inte på frågan.
Hörby kommun svarar inte heller.

Ystad är rena katastrofen, där vet man inte ens hur många barn som finns i kommunen

Är de inte efterblivna i Skåne (utom Malmö) Nåt fel måste det väl vara.

bvc har gjort 2-3 hembesök hos oss efter varje födsel. Senast för 7 år sedan så rutinen har åtminstone funnits i Eslöv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in