2007-09-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Jag hade ringt, vissa hade valt att inte ringa.
Men om du ringer så neka!!! 350 benso kommer dom vilja sätta dit dig för!!!
Passa dig för vad du säger, dom ställer en massa dumma frågor..allt för att man ska försäga sig.

Tack för råden, har valt att inte ringa än av vaktar och ser vad som händer, börjar dom dryga sig så får jag väl ta mig ett snack me advokaten och ser vad hon tycker. Har inte använt VISA eller nåt som kan spåras till mig så jag hoppas på de bästa.
Citera
2007-09-19, 09:48
Medlem
fitous avatar
Jag laser att manga skriver att de ska till thailand och val i thailand posta hem en massa tramadol, varfor det?
Varfor inte ta tramadolen i vaskan eftersom det icke ar narkotikaklassat verken i thailand eller sverige
(Ar tram narkotikaklassat i danmark btw?) och de kollar alltid posten noga fran just thailand.

vad ar igentligen riskerna med att ta hem ett par hundra tram fran thailand, i bagaget?
Citera
2007-09-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitou
Jag laser att manga skriver att de ska till thailand och val i thailand posta hem en massa tramadol, varfor det?
Varfor inte ta tramadolen i vaskan eftersom det icke ar narkotikaklassat verken i thailand eller sverige
(Ar tram narkotikaklassat i danmark btw?) och de kollar alltid posten noga fran just thailand.

vad ar igentligen riskerna med att ta hem ett par hundra tram fran thailand, i bagaget?
Risken är att om du blir uttagen för stickprov i tullen så tar de tramadolen eftersom du inte får föra in läkemedel i Sverige från ett land utanför EU, dessutom kan du bli anklagad för smugglingsbrott.

Men visst kan man chansa på att gå genom tullen med tram i bagaget, dock finns det alltid en risk att bli uttagen för stickprov, det händer ganska ofta att folk blir det (jag har själv blivit det två gånger, inom EU dock och utan att åka dit för något).
Anledningen till att det är säkrare att skicka med post är ju att mottagaren kan neka och säga att de inte känner till något om försändelsen. Tar de dig i tullen på Arlanda med tramadol i väskan kan du inte direkt neka...du kan iofs spela dum och säga att du inte hade en aning om att det var förbjudet att ta in tramadol i Sverige, men tulltjänstemän är samtidigt inte korkade, de vet att folk berusar sig på dem så förmodligen tar de grejerna och blandar eventuellt in tullåklagare etc pga att du har smugglat. Det är alltså inte narkotikasmuggling du åker dit för isf utan "smugglingsbrott".

Mvh
/marilyn
Citera
2007-09-20, 14:10
Medlem
ang.Norge

VET att det finns länkar men inte det jag söker! Jag ska med familj åka till Norge (bila) från Malmö...jg behöver mina Imovane, stesolid m.m med mej! Hur funkar det?
Citera
2007-09-20, 14:38
Medlem
zerxezs avatar
Tror inte det är normalt att norska tullen kollar bilar, de borde va lugnt
Citera
2007-09-20, 14:44
Bannlyst
Jag har beställt Tramadol från www.goldpharma.com. När jag beställde fick jag fylla i ganska omfattande uppgifter och även skriva vilken åkomma jag led av för att få Tramadol utskrivet av deras läkare. Jag skrev kronisk migrän (vilket jag förvisso har, men den medicinen jag har fungerar som den skall), och hoppas att det fungerar som det skall. Kan tullen beslagta min beställning?
Citera
2007-09-20, 15:07
Medlem
zerxezs avatar
De borde dom inte göra, men man vet ju aldrig me tullarna...
Citera
2007-09-21, 03:38
Medlem
fitous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
text

Tack for ett ordentligt svar.

Eftersom jag ar fran down south sa ar det dock i kopenhamn jag landar.

Ar det nagon som vet hur tramadol ar klassat i danmark.

Jag vet att kodien ar reseptfritt i danmark och p.s.v borde tramadol vara
hyfsat lugnt, eller?
Citera
2007-09-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitou
Tack for ett ordentligt svar.

Eftersom jag ar fran down south sa ar det dock i kopenhamn jag landar.

Ar det nagon som vet hur tramadol ar klassat i danmark.

Jag vet att kodien ar reseptfritt i danmark och p.s.v borde tramadol vara
hyfsat lugnt, eller?
Jag har ingen aning om huruvida tramadol är lugnt att ta in i Danmark eller ej, faktiskt, men det borde väl gå att kolla upp på något sätt. Det är ju inte receptfritt, men är det narkotikaklassat där? Det BORDE inte vara det just med tanke på att de säljer kodimagnyl över disk, men man vet ju aldrig.

Mvh
/marilyn
Citera
2007-09-23, 22:42
Medlem
kultingens avatar
Vad är straffet för att föra in hälsofarliga varor i Sverige? Hur ser straffskallan ut i förhållande till kvantitet?
Risken att ett brev man skickar i tullen måste väll vara mindre än att jag tar godsakerna med mig genom tullen?
Produkterna jag funderar över är:
Methylone, MDPV, 2C-TFM, 2C-D, 2C-E, DOC, TMA-2, 4-HO-MIPT samt 5-MEO-MIPT.
Citera
2007-09-24, 06:26
Medlem
Käkade nåra x nor från SV nät farma som va ganska bra. Men jag saknar mina vallisar och killen som brukar förse me mig är fortfarande borta. Nån som kan pma mig nån bra sida med SNABB leverans? Helst inom Svea så man slipper krångel.

ps. Nån hade skickat en länk till en väldigt färglad sida, kommmer inte ihåg vad jag sökte efter då. Men har fått den rekomenderad flera gånger så den måste nog vara bra. Skulle uppskatta om nån skickade den igen.
Citera
2007-09-26, 21:51
Finns det någon nätbutik i europa som jag kan köpa tylenol pm ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in