2023-04-07, 12:28
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Det hände någon gång mellan dagens datum och sommaren 2022.

Alex är så pundig att han skulle sälja sin egen morsa för nästa fix, det är inte bara kronofogden han är skyldig pengar om man säger så.

Han har det svettigt i häktet just nu, om jag var Alva skulle jag inte våga bo där jag är folkbokförd, inte för jag kommer göra något men han har gjort sig ovän med flera personer som har har ett stort våldskapital.

Vet två till personer i Stockholm
som under samma period begått samma misstag när det kommer till Alex.

Antingen är du en av dom 👀 eller så finns det fler av er. Han var jävligt snabb på att lämna stan i höstas när det började hetta till ordentligt när dessa två jag känner till började fatta att han inte tänkte göra rätt för sig.
Han har fortfarande idag inte gjort rätt för sig. Han bara undviker kontakt eller kommer med lama ursäkter och nya datum för att betala som aldrig hålls. Den ena har fått några tusen tillbaka i ett patetiskt försök att köpa mer tid 🤣
Citera
2023-04-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kokain lixom ruset varar i tio minuter typ, har jag hört.
Ett kokainparty kan nog lätt göra att 370k försvinner på ett dygn.

Framtiden får visa om jag hade rätt.

Känns inte som att det kan hända så mycket annat än det som jag tror.

Jag tror att han inte ens är medveten om att pengar som försvinner ner i langares fickor måste gå att redovisa vart dom tog vägen om det gäller stora summor från företagskonto.

Även om han inte har registrerat enskild firma så är det ju ändå en enskild firma som är kontot och som har skyldigheter att betala skatt och redovisa vart företagspengarna går.

Man kan ju inte tro att födelsenamn och konton är privata.

När man öppnar konto i svensk bank så måste man signera en fullmakt som ger banken rätten att gola till myndigheter och bestämma att bankkontot är en människa som dom äger.

Så det gjorde han nog men nu fattar han väl inte varför banken golade och hade rättigheter över han som människa.

Kola varar i typ 1 timme om du snortar eller kör iv. Om du röker det så sitter det typ 10 min. Ld50 på kokain är förövrigt 7,5g dvs en kostnad på ca 8000/dygn om du ligger på ld50. Men Alex köpte förmodligen inte lösa gubbar utan tamponger för kring 4000kr/10g så din teori faller på sin egen orimlighet.

Jag tror att han har varit rejält nerpundad bara och i desperat behov av nästa fix och gjort en pundig stöt bara.
Citera
2023-04-07, 12:54
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Kola varar i typ 1 timme om du snortar eller kör iv. Om du röker det så sitter det typ 10 min. Ld50 på kokain är förövrigt 7,5g dvs en kostnad på ca 8000/dygn om du ligger på ld50. Men Alex köpte förmodligen inte lösa gubbar utan tamponger för kring 4000kr/10g så din teori faller på sin egen orimlighet.

Jag tror att han har varit rejält nerpundad bara och i desperat behov av nästa fix och gjort en pundig stöt bara.

Men en stöt är de väl inge snack om?

Man få ju billigare pris om man köper mycket lol så min teori är att han skulle spara lite pengar genom att köpa mycket på en gång.. sen blev det problem när typ en halv miljon försvann från kontot.

Synd om grabben. Han letade efter ursäkter för att börja knarka igen.
Både fängelsesystemet och tittarna fick tillslut skulden när han tog återfall. Sen har det väl rullat på med snesteg efter snesteg.

Omringad av folk som tyck att det är häftigt när nån rappar om att mörda.. i samma veva som han säger Tupacs namn som att inte Tupacs "spöke" tar illa upp av glorifierande av mord när hans namn nämns i samma sång.
Citera
2023-04-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stin4
Vet du något alls om AC har varit otrogen eller liknande? Känns givet på ett sätt men också svårt med tanke på blodigeln Alva som sitter ihop med honom 24/7.

Jag vet att Alex har skrivit med flertal tjejer o att han o hans grabbar mött upp men att alva har varit ett störande moment så som du säger hon är riktig blodigel.. vet inte om det cirkulerat här om när Alva har jagat tjejer som Alex har raggat på? 😭
Citera
2023-04-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Hur tänker du köpa guld svart och sälja vitt? De har ju tagit bort momsen på guld så det blir en minusaffär då de får betala spreaden mellan köp och säljkurs. Ca -10%. Skulle kunna vara att någon lånar ut sitt konto och swish, tar emot pengar och köper guld som de ger tillbaka till de som swishat och behåller 30 000kr för besväret. Vissa guldtackor tror jag är omärkta. Problemet med det upplägget är att alla pengar som de fått in på kontot blir de personligen betalningsansvariga för. Dvs. de kanske får 30.000kr men blir skyldig banken som lurats en miljon. Plus fängelse...penningtvätt 2023 måste vara det absolut mest korkade brottet man kan göra.

Tänker att man köper guldtackan för svarta pengar och sedan säljer den och får ”vita” pengar.

Helt enig gällande brottet, så sjukt jävla idiotiskt brott att begå 2023.
Citera
2023-04-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Tack och verkligen right back at you! Så glad att du är här och ger kvitto på allt.

Så Alva beefade typ med Alex's mamma? Fy fan vilken liten självisk råtta. Det sitter liksom två små barn och väntar på sin pappa. Och Alva skiter totalt i dem... Tvi

Vad tror du om det där Alex sa när han hade gjort slut med Alva? Det kändes ju sant det han sa, att han inte älskade henne, att hon bara ljuger osv.. Han menade nog det väl? Varför tror du han gick tillbaka? För karriären och att han bränt alla andra vänner och kontakter?

Tydligen ska han ha slagit Nicole? Känns det som han är en kvinnoboxare som framkommit från flera håll?

Så glad att ni alla har sett igenom dom, men som de brukar sägas äkta känner igen äkta eller hur 🥰

Nja hon beefade nt riktigt med hans mamma hon är med känd för att göra fitna, hon liksom grät ut hos Alex pga att Alex mamma hade åkt ner till sjukhuset han låg i koma på med mamman till hans barn o Alva tog då åt sig! Man ba gumman hur har du ens tid att ta åt dig av en sån sak när din såkallade man ligger i koma o SJÄLVKLART SKA HANS BARNS MAMMA vara involverad??

Det Alex sa om Alva stämmer till 200% Alex har aldrig o kmr aldrig att bli kär i Alva. Han såg att han kan styra henne o utnyttja henne genom att hon gör exakt allt för hnm, hon är ju hans assistent. O i gengäld räcker de för henne att hon får calima hans efternamn lr tvinga han o ta kort med henne mellan varven o han bröstar det som ”betalning” hahaha… Märkte på Alex hur skönt han tyckte det va att äntligen få prata ut om henne o därav trodde han att hans video om henne skulle bli hypad för han trodde att 99% av svenska befolkningen kände som honom 😭 sen insåg han att han kmr ha de svårt rent praktiskt utan henne.

Vet inte om de stämmer att han slagit Nicole hon verkar ju vara i samma kaliber som Alva men däremot vet jag att han är en stolt kvinnomisshandlare att han själv benämnt flertal gånger ”jag slår kvinnor, gamlingar handikappade, spelar ingen roll om den är berättigad att få vev så ska den få vev” jag har sj bevittnat o fått stoppa när han attackerat av de motsatta könet.
Citera
2023-04-07, 13:25
Medlem
Döms han så lämnar han henne 100%, Jag menar Alva är dömd sen tidigare då får man bara ha besök på anstalt 1 timme bevakat bakom ett glas 😂😂😂 Om dom ens får det
Citera
2023-04-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejnej322
Döms han så lämnar han henne 100%, Jag menar Alva är dömd sen tidigare då får man bara ha besök på anstalt 1 timme bevakat bakom ett glas 😂😂😂 Om dom ens får det

Men har du inte fattat att dom faktiskt är i ett ÄKTENSKAP NU?
Citera
2023-04-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag tror att han har köpt kokain för orimliga summor och nu vill polis och domstol se kvitton annars tolkar dom det som att han tvättar pengarna som försvann spårlöst utan kvitton gällande vad som köptes.
Ursäkta men va pratar du om ens😂
Citera
2023-04-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Ursäkta men va pratar du om ens😂

Han förmodligen bara hört att kokain är jättedyrt 😂😂
Citera
2023-04-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Har fått för mig att de erbjuder ca 5-10% av pengarna folk tvättar åt dem. Så fick han ca 30 000kr så kan de kanske stämma han tvättade 300-600 000kr. Möjligt han lurade någon 15-åring att ta emot pengarna och köpa guld för dem åt sina uppdragsgivare. Luktar åldringsbrott. Var det det Alva pysslat med också? Ringt och lurat 90-åringar. Kanske så han fått kontakterna?

Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag hade missat att det kommit ut att hon kontaktat dialogiskt och lokal själv 🤣 Pinsamt!
Det blir extra pinsamt med tanke på hur tyst hon vart sen i höst och inte släppt videos osv. Så fort han åker in så kommer det två intervjuer på samma dag.
Det visar bara att det är han som inte velat släppa material under hela den här tiden medans hon velat jaga fame men inte kunnat då han förmodligen vägrar. Nu passar hon på när han inte kan säga emot 😁

Vart kan man se att det är hon som kontaktat dem?
Citera
2023-04-07, 15:07
Medlem
Vet att den finns längre bak men orkar inte leta. Någon som kan länka Alvas senaste dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in