• 1
  • 2
2023-04-04, 19:26
Medlem
Håll skivstången så brett som möjligt när du lyfter i bänkpressen. Kommer i varje fall att bygga bättre utseende på ditt bekymmer. Det jävliga är dock att du måste hålla igång denna vana för resten av livet.
Citera
2023-04-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fannyww
Jag vet att det finns flera trådar om manboobs, men ingen som jag hitta nåt riktigt svar i.
Jag är kille på 26 och har haft ganska stora (för att va man) bröst som sticker ut sen ungefär 13-14-årsåldern. Det är alltså ingen gynokomasti och inget hormonfel utan bara fett. Tydligen är det vanligt att om man går upp i vikt under puberteten så blir det så.
I perioder har jag gått ner ganska mycket i vikt, då försvinner det fett på hela kroppen men INTE på brösten, så då ser det nästan värre ut. Bättre att vara "jämntjock" isåfall.
Min fråga är nu om man på nåt sätt, t ex genom armhävningar, kan träna bort fettet på brösten så att dom blir mindre. När jag googlar runt så säger en del att om man tränar bröstmusklerna så kommer brösten att se ÄNNU större ut och det vill jag ju inte.
Jag vet att man inte kan punktförbränna fett men kan man på nåt sätt träna bort problemet?
Eller vad ska jag göra? (Är inte intresserad av plastikoperation).
Bänka.
Citera
2023-04-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Lånar denna tråd.

Hitta denna youtube video:https://www.youtube.com/watch?v=bPHKUBBizCo&t=189s

Den påstår att man kan få bort mansbrösten på 14 dagar genom en daglig 5 minuters träning (som är mer som en uppvärmning)

Detta låter som ett skämt men det är många i kommentarsfältet som säger att det fungerar.

Ni tränings experter, vad säger ni?
Så snabbt går det tyvärr inte. Bänka i ett halvår och ät rätt så kommer det bli bra. Det finns inga genvägar tyvärr.

Rekommenderar starting strength eller liknande program, och sedan hålla koll på kalorier och protein.
Citera
2023-04-05, 19:49
Medlem
Detta "Tydligen är det vanligt att om man går upp i vikt under puberteten så blir det så."

Om ts var fet under puberteten har han utvecklat bröst. Omvandlingen av testo till östrogen sker i fettet och är man fet i puberteten när kroppen formligen svämmar över av testosteron omvandlas mycket även till östrogen som bilder brösten.
Citera
2023-04-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Lånar denna tråd.

Hitta denna youtube video:https://www.youtube.com/watch?v=bPHKUBBizCo&t=189s

Den påstår att man kan få bort mansbrösten på 14 dagar genom en daglig 5 minuters träning (som är mer som en uppvärmning)

Detta låter som ett skämt men det är många i kommentarsfältet som säger att det fungerar.

Ni tränings experter, vad säger ni?

Det du ser i spegeln är resultatet av alla dina val och allt du fått igenom fram till idag. Det är givetvis absurt att påstå att man kan ändra sin kropp på kort sikt. Det yttre går att ändra på rätt så kort sikt. Men det inte går inte att ändra på kort sikt. Och det är det inre som är DU. Det är det inre som bestämmer över alla miljoner val du gör varje dag. Och det yttre formas av det inre.
Förstår du vad jag skriver? Vårt inre är rörigt och svårt för oss att greppa så det inre måste man alltid jobba med. Lite varje dag. Annars så är man en människa som kommer få svårt att veta vem man är och hur man hittar motivation till viktiga beslut i livet. Viktiga beslut är individuellt, men många väljer därför att följa någon annans val i tron att de lever ett eget liv och har bra mål för sitt liv. När de egentligen inte vet vem de är.
Citera
2023-04-06, 09:09
Medlem
Ghastens avatar
Ja tyvärr är fettsugning det enda slternativet som verkligen hjälper.
Dyrt men du är ung så kan vara värt eftersom fettcellerna inte ska komma tillbaka vad jag fattat.
Citera
2023-04-06, 22:05
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drink40s
Prova att köra armhävningar varje dag.
Sucks I know. Kostar de så smakar det.
Enda som egentligen får ordning på min överkropp. Omkring 25 st varje dag.
Sen set av tre bestående av 25 sen 15 sen 10 sen 5
När du kommer upp i antal.
Sen efter några veckor börjar överkroppen sluta hänga så förbaskat. Enda jag märkt som estetiskt förbättrar brösten. Om du har barn så sätt dom på axlarna och kör några armhävningar med kidsen på ryggen också.
De tar rätt bra. Kom ihåg att värma upp och stretcha axlar och skulderblad ordentligt så inte nått fäste går åt fanders bara. Ha nu så roligt.

Muskler behöver vila mellan träning. Går inte att träna samma muskler varje dag när man har träningsvärk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in