2023-04-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Så du vet att Z vill vara en pojke? Det är alltså Z önskan och inte föräldrarnas påhitt eller straff?
Vet du hur föräldrarna upplevt det hela? På mammans Instagram så har hon satt en prins som symbol för Z, det tyder ju på att mamman accepteras Z val.

Jag har funderat mycket på om detta kan vara en av orsakerna till att de just utsatt Z för all misshandel medan de övriga barnen haft det mer ok.

Jag tänker att bytet från flicka till pojke beror på att dölja skador på kroppen som en klänning hade avslöjat och en kostym dolde väl...+ kanske även ett sätt att förnedra henne på. Känns inte som det varit många som haft direkt insyn så därför kanske de låtsades att hon var en pojke eller skylde på att hon ville vara det? Tror inte de accepterat det som flickans egna val med tanke på hur de behandlat henne...säkert mycket hot innan hon väl träffat andra som .t.ex. på mormors begravning...😢
Citera
2023-04-06, 18:22
Medlem
KnivStinas avatar
Tänker hur påfrestande det måste vara att vara sjukskriven och samtidigt leva med sex barn, lägg därtill ett missbruk med tillkommande abstinensbesvär som ångest och annat. Fy fan. Med tanke på att de har småbarn och barn med diagnoser så kan de inte få mycket sammanhängande sömn heller och det tär på psyket något enormt.

Varenda småbarnsförälder som varit föräldraledig med två eller fler barn, haft äldre syskon hemma med bebis vet vad jag pratar om. Bara det tär, sen tillkommer ju den här abstinensen, isoleringen och den psykiska ohälsan som fetknoppen till morsa lever med.

Spekulation : Just detta barnet har de funnit extra besvärligt och därför hållit i garaget, samma plats som de tvättar eller förvarat städprylar på antar jag. Det förklarar isoleringen, att hon var nedkyld och hade fått ättika i sig
Senast redigerad av KnivStina 2023-04-06 kl. 18:26.
Citera
2023-04-06, 18:56
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det finns narkomaner med partners, barn och jobb där absolut ingen vet. Har träffat flertalet på avdelningar som hållit ihop i ett decennium utan att barnen deras vet. Nu kanske partnern i sådana fall har fått täcka upp. Förstår att det är en svår insikt för randoms med tanke på hur stigmatiseringen i landet ser ut.

Opioider och bensodiazepiner går att dölja rätt bra och även låga doser amfetamin. Klart att det fyller ett behov. Det gör alkohol enstaka helg också för annars skulle det väl vara meningslöst med alla substanser?? Funktionella narkomaner är dolda narkomaner.

Ja, sedan anses det ju normalt att föräldrar med adhd tar adhd-mediciner, sömnmediciner och i vissa fall lugnande och smärtstillande samtidigt, jag tycker inte det finns någon skillnad mellan detta och att knarka i städade doser illegalt. Det är mer en moralisk fråga för betraktaren.
Citera
2023-04-06, 18:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Spekulation : Just detta barnet har de funnit extra besvärligt och därför hållit i garaget, samma plats som de tvättar eller förvarat städprylar på antar jag. Det förklarar isoleringen, att hon var nedkyld och hade fått ättika i sig

Det finns bara en förklaring, utöver det jag tidigare skrivit i tråden, och det är personlighetsstörning hos en eller båda föräldrarna. Man kommer då inte att kunna hitta någon begriplig förklaring mer än att personer med den typen av personlighetsstörningar (antisocial, narcissistiska) inte tänker som andra människor, därför går det inte att förstå dem.
Citera
2023-04-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Testat att läsa lite bakåt i tråden..??

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Mitt inlägg i andra tråden där även kopplingen framkommer #928

(FB) Eslöv: misstänkt mord på barn, person gripen. 2022-12-09

Edit; rättat till rätt inlägg.

Vilken soppa! Blir mer och mer konstigt
Citera
2023-04-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Givetvis finns det andra orsaker om socialen omhändertar ett barn för att det varit sjuk i två veckor. Hör du inte själv hur orimlighet det låter? Har du barn som gått i skolan? Någon gång blir de flesta, iaf hälften av alla barn, sjuka i två veckor. Skulle just socialen i Gtb omhänderta alla dessa barn 🙄🫣 Var är alla dess barn? Det är ju extremt dyrt och dessutom svårt att hitta familjehem. Skulle var och vartannat barn i Gtb bott på familjehem under sin uppväxt. Jo, jo

Inse att dina vänner har andra problem med barnen än att de varit hemma två veckor från skolan för att de varit smittade av covid. Du kan omöjlig ha hela bilen.
I skolan mitt barn går i storstad ringer kurator e.l om barnet har varit sjuk/borta en viss procent!
Så hårt är det.
Vanliga familjer får lida av dessa misskötta familjer som ökat i Sverige!
Citera
2023-04-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Jag antar att det här är en av de tillfällen man får sätta sitt hopp till den teknologiska utvecklingen. Att det, innan det är försent för den här flickan, ska finnas sätt att ersätta hennes magsäck så att hon ska kunna leva ett fullångt liv och få möjlighet att äta vanlig mat som andra igen. Tyvärr antar jag att det faktum att hon var undernärd och inte normalt kroppsligt utvecklad redan innan inte förbättrar prognosen.
Det var en i tråden som opererat bort magsäcken men nu kunde äta lite pga tarmen bildat liten matsäck😊 och forskningen går nog framåt! Finns hopp
Citera
2023-04-06, 20:15
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Tänker hur påfrestande det måste vara att vara sjukskriven och samtidigt leva med sex barn, lägg därtill ett missbruk med tillkommande abstinensbesvär som ångest och annat. Fy fan. Med tanke på att de har småbarn och barn med diagnoser så kan de inte få mycket sammanhängande sömn heller och det tär på psyket något enormt.

Varenda småbarnsförälder som varit föräldraledig med två eller fler barn, haft äldre syskon hemma med bebis vet vad jag pratar om. Bara det tär, sen tillkommer ju den här abstinensen, isoleringen och den psykiska ohälsan som fetknoppen till morsa lever med.

Du skyddar alltså en person som hällt ättika i sitt barn! Du menar det är en ursäkt att hon har knullat till sig sex ungar!? Du bara måste vara helt och totalt blåst!
Citera
2023-04-06, 20:17
Medlem
Citat:

Var tvättstugan i garaget? Var hon nedkyld? Vill du länka var du hittade de uppgifterna 😁
Citera
2023-04-06, 20:28
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Var tvättstugan i garaget? Var hon nedkyld? Vill du länka var du hittade de uppgifterna 😁

Ren spekulation angående tvättstugan, det skrev jag ganska tydligt.

Angående nedkyld (en googling bort) : https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/orosanmalningar-gallande-eslovsflickan
Citera
2023-04-06, 20:30
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det finns bara en förklaring, utöver det jag tidigare skrivit i tråden, och det är personlighetsstörning hos en eller båda föräldrarna. Man kommer då inte att kunna hitta någon begriplig förklaring mer än att personer med den typen av personlighetsstörningar (antisocial, narcissistiska) inte tänker som andra människor, därför går det inte att förstå dem.

Håller med dig. Det är nåt gravt fel i skallen på dem
Citera
2023-04-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Du skyddar alltså en person som hällt ättika i sitt barn! Du menar det är en ursäkt att hon har knullat till sig sex ungar!? Du bara måste vara helt och totalt blåst!

Citat:
Ren spekulation angående tvättstugan, det skrev jag ganska tydligt.

Angående nedkyld (en googling bort) : https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/orosanmalningar-gallande-eslovsflickan
Tack, missade att hon varit kraftigt nedkyld. Stackars liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in