Citat:
Ursprungligen postat av
cokehyena
Nix.
Jag pekar bara på pusselbitarna. Hur man sen väljer att lägga dem är upp till var och en. Sportjournalister och poliser som jobbar med dessa frågor är övertygade om att Solna är skyldiga. Rätt många inom era supporterled förstår också detta.
https://www.dn.se/sport/jens-littorin-exemplen-pa-kopplingar-mellan-fotbollen-och-den-kriminella-varlden-blir-allt-fler/
Här har du det summerat.
Fast om pusselbitarna är att det förekommer ekonomiskt fiffel bakom den "officiella" agentvärlden. Klubba "A" gör en affär med Agent "B" om spelare "C". och sedan finns det agent "C", "D" och spelarens rådgivare "E" och "F". Så blir pusslet ganska otydligt. Att det förekommer gråsvarta sidor inom fotbollen - ska vi börja med FIFA?
Det blir svårt för dig att föra ett trovärdigt resonemang om du först pekar på att AIK "gratisvärvar" en div 5 spelare, på en följdfråga pekar på Bahoui, på en följdfråga pekar på en övergång av Isak till Madrid, på en följdfråga pekar på polisen problem med pyroteknik, på en följdfråga pekar på en 14-åring som byter klubb, på en följdfråga pekar på en landslagsspelare från Göteborg döms för penningtvätt....
Svårt med röd tråd?
Jag försvarar inte ngt beteende, och där det finns mkt pengar på få transaktioner så kommer det finnas de som vill roffa åt sig. Jag är för ett mer uppstyrt agentlicens och att allt ska redovisas. Men där har vi FIFA.