2023-04-05, 22:31
Medlem
Niklas941s avatar
Hur kan Adali ha 9 mkr+ i aktier (enligt utdrag från Swedbank i FUP) ?
Citera
2023-04-06, 03:49
Medlem
PaoloRobertos avatar
Golade han? Hur många år fick turken?
Citera
2023-04-06, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProTaper
Har själv varit på "spa" i 30 dagar. Första fängelsedomen, och definitivt den sista också! (Grov rattfylla för dom som undrar)

Fängelse i sig, är väl inget hårt/jobbigt. Men allt runt omkring är ju problematiskt. Betala lån/bostad, räkningar och allt annat.

Jag hade ju bara 30 dagar, och jobbade så fick skjuts dit och hem utav min arbetsgivare faktiskt. Och bostadsrätten kunde jag också behålla.

Det man märker/antar när man väl varit inlåst är att: För en normalfuntad människa, som har någon form av liv, är fängelse inget kul. Sunkig standard, äckliga människor som man aldrig skulle umgås med privat. Inget ställe man vill vara på.

För yrkeskriminella/pundare/svartingar/gängkriminella/losers så är säkert fängelse helt okej. Dom har ju ingen annan standard, kommer man som hemlös tjackpundare är säkert fängelse bra. Och likadant om man är ghettoblatte som bott i ett nedgånget hyreshus. Då är det säkert skit samma.

Men för normala människor, som bara hamnat snett, är det ingen rolig upplevelse.

Mina 30 dagar räckte gott och väl. Fyfan att sitta i flera år på ett sådant ställe. Usch, har vänt runt mitt liv nu efter några snedsteg från ett annars vanligt/skötsamt liv, och kommer inte blicka tillbaka. Vill aldrig sätta min fot på ett sådant ställe igen.

Det där är la inte fängelse skulle jag påstå. Du satt på nån öppen alt halvöppen avdelning där du fick åka till jobbet varje dag. Din vistelse är inte mkt att lyssna till. Du satt med rattfyllerister mm. Kanske nån enstaka som kommit dit för få dessa fördelar i slutet på sin 2-6 års volta.
Citera
2023-04-06, 10:22
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProTaper
Har själv varit på "spa" i 30 dagar. Första fängelsedomen, och definitivt den sista också! (Grov rattfylla för dom som undrar)

Fängelse i sig, är väl inget hårt/jobbigt. Men allt runt omkring är ju problematiskt. Betala lån/bostad, räkningar och allt annat.

Jag hade ju bara 30 dagar, och jobbade så fick skjuts dit och hem utav min arbetsgivare faktiskt. Och bostadsrätten kunde jag också behålla.

Det man märker/antar när man väl varit inlåst är att: För en normalfuntad människa, som har någon form av liv, är fängelse inget kul. Sunkig standard, äckliga människor som man aldrig skulle umgås med privat. Inget ställe man vill vara på.

För yrkeskriminella/pundare/svartingar/gängkriminella/losers så är säkert fängelse helt okej. Dom har ju ingen annan standard, kommer man som hemlös tjackpundare är säkert fängelse bra. Och likadant om man är ghettoblatte som bott i ett nedgånget hyreshus. Då är det säkert skit samma.

Men för normala människor, som bara hamnat snett, är det ingen rolig upplevelse.

Mina 30 dagar räckte gott och väl. Fyfan att sitta i flera år på ett sådant ställe. Usch, har vänt runt mitt liv nu efter några snedsteg från ett annars vanligt/skötsamt liv, och kommer inte blicka tillbaka. Vill aldrig sätta min fot på ett sådant ställe igen.

Ja hur funkar det med alla räkningar när man sitter inne. Om du t.ex. får 1 år i fängelse får du inte jobba, även om du sitter på en klass 2. Du måste jobba i fängelset på dagarna utan lön. Du får inte tillgång till internet så du kan ej betala dina räkningar etc. Din ekonomi kapsejsar helt? Är det så för alla? Hur gör man om man har hus eller bostadsrätt?
Citera
2023-04-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ja hur funkar det med alla räkningar när man sitter inne. Om du t.ex. får 1 år i fängelse får du inte jobba, även om du sitter på en klass 2. Du måste jobba i fängelset på dagarna utan lön. Du får inte tillgång till internet så du kan ej betala dina räkningar etc. Din ekonomi kapsejsar helt? Är det så för alla? Hur gör man om man har hus eller bostadsrätt?

Du kan ju hyra ut din bostad, många som gör så. Har man en partner kan det också fungera beroende på ens kostnader.

Vet inte om de höjt ersättningen nu men man får ca 13.50kr/h när man arbetar på anstalt, det är inte mycket såklart och med tanke på att kioskerna oftast har priser i nivå med Pressbyrån så blir det ännu mindre.
Citera
2023-04-06, 11:06
Medlem
Snabbadojors avatar
5 års fängelse..
Citera
2023-04-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Man kan inte dömas två gånger i Sverige för samma brott. Han han fått dom i en rätt så kan han inte dömas i en annan för samma brott.

Ok, hur förklarar du domen?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/ex-ranaren-anders-adali-doms-till-fem-ars-fangelse/
Citera
2023-04-06, 11:15
Medlem
Dom

https://gofile.io/d/eOpfuI

.
Citera
2023-04-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
5 års fängelse..

Tror han får något år till i Hovrätten. Synnerligen grovt ekonomiskt brott. 6-7 år borde det landa på.
Citera
2023-04-06, 12:53
Medlem
SmartSkalles avatar
En evighetskriminell babbe som tagit ett Svenskt namn för att lättare kunna utföra sina kriminella handlingar. - har vi hört det förr...
Hyr in fängelseplatser i nåt efterblivet getknullarland och sätt fanskapet där.
Sen livslångt inreseförbud i vårt land.
Citera
2023-04-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Tror han får något år till i Hovrätten. Synnerligen grovt ekonomiskt brott. 6-7 år borde det landa på.

Jag hade inte ens överklagat, försökt gömma undan pengar utomlands och hoppas fogden inte hittar dom och sen suttit av åren bara
Citera
2023-04-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Jag hade inte ens överklagat, försökt gömma undan pengar utomlands och hoppas fogden inte hittar dom och sen suttit av åren bara

Nja, inte jag heller men jag tror åklagaren kommer göra det. Maxstraff är 8 år så han vill nog ha upp det några år till när det är Sveriges största ekonomiska brott och Adali är en känd dömd storrånare som återfallit i brottslighet. Åklagaren vill nog att Adali skall sitta i buren i ett högsäkerhetsfängelse åtminstone 5 år faktisk tid innan han sätter sprätt på sina pengar han har utomlands. Han får ju räkna bort 1/3 av straffet som bekant om han inte gör en Runar och börjar hota alla muslimska vakter därinne.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-04-06 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in