2023-04-05, 23:51
Medlem
BernardLoutres avatar
Enligt DN.se kl 23.47 så är han död.

Citat:
En man har skjutits till döds vid Skärholmens centrum i södra Stockholm. Ytterligare en man har själv ringt polisen och uppgett att han har träffats av skott.
Citera
2023-04-05, 23:52
Avslutad
(FB) Två åtalas för innehav av mordförsöksvapen, Vårberg, Stockholm, 2023-02-20

Här kan ni läsa om Tahas polare som fick 2 år nyligen.
Citera
2023-04-05, 23:55
Medlem
TurboRunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Haval

Det är inte Haval
Citera
2023-04-05, 23:57
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Uppdatering kl 23:44
Den yngre mannen har avlidit på sjukhus och förundersökningen har ändrats till mord respektive försök till mord.
Anhöriga är underrättade om dödsfallet.
Polisens arbete på brottsplatsen fortsätter i nuläget med bland annat dörrknackning och teknisk undersökning. Ingen misstänkt gärningsman har frihetsberövats.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/april/5/05-april-2012-morddrap-stockholm/
Citera
2023-04-06, 00:02
Medlem
Fyrverkerier i Vårberg för några minuter sen…
Citera
2023-04-06, 00:05
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preacher.
Lite info om bakgrunden till dagens skjutning

https://archive.ph/k721p

PS. Man kan kopiera aftonbladet plus länkar och klistra in dom på archive.ph för att kunna läsa gratis.
"En släkting till de två yngre bröderna från Vårbergssidan säger i ett avlyssnat telefonsamtal att han tagit kontakt med Södertäljenätverket för att få säkerhetsgarantier"

Ja dra in Södertälje med så blir det storskaligt krig snart!

Uppvuxen i Vårberg och bodde där tills 06 då jag flydde storstan för att planera för en tryggare uppväxt för mina framtida barn!
Nu har barnen börjat trilla in i tonåren och det var nog det bästa beslut jag fattat i mitt liv!
Citera
2023-04-06, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
"En släkting till de två yngre bröderna från Vårbergssidan säger i ett avlyssnat telefonsamtal att han tagit kontakt med Södertäljenätverket för att få säkerhetsgarantier"

Ja dra in Södertälje med så blir det storskaligt krig snart!

Uppvuxen i Vårberg och bodde där tills 06 då jag flydde storstan för att planera för en tryggare uppväxt för mina framtida barn!
Nu har barnen börjat trilla in i tonåren och det var nog det bästa beslut jag fattat i mitt liv!

Det är roligt att folk tror att Södertälje är på något sätt svagt/utslaget/sitter inne.
Det sitter lite djupare än så på alla plan och för den som tror på "krig" mot det så kallade "nätverket" så kan jag säga, nej, de har inte en chans
Citera
2023-04-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Två kriminella babbar skjutna igen. Vinsten kommer längre fram
Är det klarlagt redan kring den andra mannen då?
Citera
2023-04-06, 00:23
Medlem
5iftyy firar med fyrverkerier
Citera
2023-04-06, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
https://www.krimfup.se/articles/tva-skadade-i-skottlossning-vid-tunnelbana-i-stockholm
Enligt uppgifter till Krimfup.se dömdes och friades den nu skottskadade 30 åringen så sent som i somras för en grov misshandel som inträffade den 9 mars 2022 i ett skogsområde i Skärholmen, Stockholm.
Vem kan det vara ?? finns det något Flashback tråd om detta ?
Han är bekräftad död nu enligt polisen!
Någon måste ju veta vem det är ?!
Citera
2023-04-06, 00:28
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Är du säker på att det är typ 14-åringar och inte 19-åringar?

Det förekommer äldre personer också, såklart. Dessa är ej heller professionella torpeder.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Barn och barn, samma barn som kan våldta andras barn.
De är psykopater och riktiga eländiga jävlar.

Sedan att de är totalt värdelösa på sitt jobb är en annan sak.

Jag startade en tråd för 10 år sedan:
(FB) Att döda ett beväpnat barn

Då var jag av åsikten att barn med vapen i gängmiljöer inte kan hanteras och angripas som andra. Idag är jag dock av en helt annan åsikt.

Du missar poängen. Eftersom att det är barn och inga yrkesmässiga torpeder så blir det ofta att man skjuter hejvilt. Ibland träffar man, ibland inte. Inte sällan skadas oskyldiga eller rent av dör. Där har du svaret på varför det oftast inte kollas om personen är död.
Citera
2023-04-06, 00:29
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Är det klarlagt redan kring den andra mannen då?
Jag gissar oskyldig man som bara råkade vara på väg till eller från tunnelbanan eller bingohallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in