2023-04-05, 23:04
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Jo då, står i FUP
Lite senare skrev Tove ett sms att Johanna hade slagit henne och att de hade bråkat.
Strax efter 01 ringde Albin Tove för att kolla vad hennes plan var och om hon skulle komma hem snart. Då sa Tove att hon var på väg till Johanna.
Albin va trött så han gick och la sig. Han låg i sängen och öppnade upp discord igen. Då såg han att Markic var inne så han frågade om inte de var på efterfest också. De sa att de hade gått hem efter Nöjet.
Sedan satte Albin på någon video och sedan somnade han.
Citera
2023-04-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Har det klarlagts hur det gick till när Tove följde med från Nöjet?
Kan ha missat en del men det känns märkligt att om det gått till som JJ sagt att hon blir påhoppad av Tove inne på Nöjet att Tove bara följer med för att "reda ut" bråket?

Och de har dessutom inte träffats eller haft kontakt på flera månader, varför skulle Tove gå fram och puckla på JJ?? Låter märkligt tycker jag

De bad om ursäkt till Tove för att få henne att följa med. Enligt JJ hade Tove inne på Nöjet sagt till henne -hur känns det att vara världens sämsta person? Varpå JJ då puttat undan Tove. Tove ska då ha börjat slå JJ och MH gått emellan dem.
Citera
2023-04-05, 23:05
Medlem
Citat:
Du tycker att hon skulle ångra att hon inte mördade Tove? Jäkligt märkligt påstående. Ledsamhet och gråt har hon visat mycket. Hon i stort sett grät sig igenom rättegången och även i häktet har tjejen hon bor ihop med i häktet vittnat om detta.

Ja, kanske inget konstigt att en person som hon blir smått apatisk efter en så traumatisk upplevelse som J tvingade henne genomgå. Jag håller dock inte med att hon förefaller apatisk, hon verkar ha pratat ganska mycket om händelsen, särskilt med den tjej som han samsitter och till och med bor ihop med i häktet under en längre tid. Även för denna tjej berättar hon samma historia som för polisen. Ytterligare något som talar för hennes sak snarare än tvärtom.

M är inte den intelligenta, kalla, beräknande, psykopaten här. Det är J som är den personen.

Det är en stor skillnad att tjuta över sin egen situation och vara ångerfull inför det som skett, sluta måla upp henne som ett offer! Hon har haft x antal val i detta oavsett hur stor hennes delaktighet varit, och hon har konstant satt sig själv i första rummet.
Citera
2023-04-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Är du helt hundra på att du läst det i FUP och inte i någon tidning? Polisen har klart dementerat att hon skulle ha ringt då.

Varifrån tror du jag har klippt citaten?
Du kan väl söka själv i FUP, efter det jag citerat? Står ju där i klartext, både i mitt inlägg och i FUP.

Var har du läst att polisen har "klart dementerat", varför citerar du inte och varför anger du inte referens? Såg du det i tidningen, eller var det någon som skrev det på flashback kanske
Citera
Medlem
Citat:
Jo då, står i FUP
Hänvisa till i vilken aktbilaga och sidnumret det står på, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Jo då, står i FUP

Vem hade uppgett det till polisen ?
Citera
2023-04-05, 23:09
Medlem
En grej jag hängde upp mig på iFUP:en, var att T 's byxor när hon hittas hade uppknäppt knapp och blixtlås.
Kan hon ha suttit på toa när hon blev överfallen?
Alla satt och pratade i köket, T blev kissnödig och gick på toa, blev överfallen där innan hon hunnit få igen knapp och blixtlås.

Även ögat beskrivs FUP som väldigt skadat, fullt med larver. Det andra ögat intakt.
Kan J/M ha tryckt in sin tumme i ögat på T?

Små små saker som gör att alla möjliga scenarior kan föreställas...
Citera
2023-04-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
En psykiskt störd människa... men så agerar ju människor olika... jag kunde inte äta på flera dagar efter att jag hitta min bästa vän i hans lägenhet när han hade hängt sig... skuldkänslor delux eftersom jag jag skulle ha åkt dit tidigare till honom... men fick förhinder och han hade hängt sig vid 11tiden jag kom dit vid 12... men jag mådde piss efteråt... jag kommer ihåg när ambulanspersonalen kom och fråga mig vilken dörr det var och jag bara babbla på om några siffror för jag var i chock.

Beklagar!

Ja, det är väl en ganska vanlig reaktion. Kroppen är i chock, man klarar knappt av att äta eller sova. Sinnena hamnar i obalans pga det traumatiska man upplevt. All ens energi går åt till att bearbeta det man upplevt. Men det har M inga problem med. Hon äter, sover, spelar, snapar och kollar på filmer som hon alltid gör på söndagar.
Citera
2023-04-05, 23:10
Medlem
Citat:
En sak som ofta påstås och talas om i tråden är "dunsarna", och att Tove skulle ha sparkat för att orsaka dessa dunsar.

Saken är bara den att vittensmålet från grannen är mycket tydligt. Det var EN duns, och bara EN duns!

Grannen säger till och med att om det varit fler ljud hade de ringt polisen.

Vad som däremot sedan sker, är att i uppföljande förhör så förvränger polisen grannens vittensuppgifter, och polisen talar om och frågar om "dunsar", i plural, vid flera tillfällen. Det är utomordentligt dåligt av polisen att förvränga information från ett vittne på det viset.

Men i alla fall, grannen är tydlig. Det var EN duns. Och den dunsen var väl då förmodligen när Tove gick i golvet. Och då finns anledning att tro att Tove fått en hård smäll i bakhuvudet av ett hårt trubbigt föremål, tappat medvetandet och fallit handlöst i golvet, med en rejäl duns. Sedan var det bara för J att slutföra vad hon föresatt sig. Utan minsta motstånd från Tove. Det behövdes ingen fasthållning, det förekom inga fler dunsar, inga sparkar, inga skrik, inget motstånd med viftande rivande armar. En smäll i huvudet på Tove, som ingen hör eftersom det inte låter något. Toves kropp som går i golvet med en duns, och sedan J som stryper en redan medvetslös Tove.

Frågan jag nu ställer mig är om åklagare Rullman talat om dunsar i plural vid något tillfälle?

Han berättar tydligt i flera polisförhör och dessutom under ed i rätten om hur han hört flertalet dunsar och sedan sparkar i väggen när han ringde på dörren. Han uppskattar hur lång tid det var mellan dunsarna och han berättar hur de lät och varifrån han tyckte att de kom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det är en stor skillnad att tjuta över sin egen situation och vara ångerfull inför det som skett, sluta måla upp henne som ett offer! Hon har haft x antal val i detta oavsett hur stor hennes delaktighet varit, och hon har konstant satt sig själv i första rummet.

Sluta du själv tjuta och måla upp henne som en mördare. Finns inga bevis för det. Tvärtom.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Varifrån tror du jag har klippt citaten?
Du kan väl söka själv i FUP, efter det jag citerat? Står ju där i klartext, både i mitt inlägg och i FUP.

Var har du läst att polisen har "klart dementerat", varför citerar du inte och varför anger du inte referens? Såg du det i tidningen, eller var det någon som skrev det på flashback kanske
Polisen eller Rullman sa det vid en presskonferens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
MH måste ha en väldigt ovanlig form av minnesförlust .. måste bero på att hon har så ofantligt svårt att processa

Ja, men man blir ju väldigt trött på alla uppenbara lögner och förändrade historier. Så tröttsamt och genomskinligt. Blir trött bara av att läsa ett till konstaterande om något MH ljugit om, förändrat etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in