2023-04-05, 13:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
En annan intressant fråga är hur GW kan veta att det alltid är en av hans grabbar som kör medan den andra inte kör. Kan det vara så att en av dem blivit av med körkortet?

Föraren var nykter och den andre onykter, har du redan glömt bort det?
Citera
2023-04-05, 13:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
OK Alltså har PU sålt den till en bilhandlare, mamman har skrivit på papperen och Ulr... har köpt den vilket gjort att den återvände till Bråten och någon, som kände igen bilen, dragit slutsatsen att PU sålde den direkt till henne. Ulr... bör ju veta om det var en sedan.

Men om Ulrika var i "barnafödande tider" kan hon lika gärna ha letat efter en kombi. Jag tycker dock att bilen i länken (https://www.car.info/sv-se/car-for-sale/toyota-camry-kombi-20-manuell-121hk-1988-for-sale-at-alfadel-bil-32915995) passar väldigt bra in på den bilen som "Killarna" beskrev.
Citera
2023-04-05, 13:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Rätt signatur skall givetvis vara JiLa och inte MiLa som jag felaktigt skrev några gånger i inlägget du citerade (nu rättat).

Svårt med en "Ji**y L*arsson" som inte borde finnas i Mariestad...

Så vitt jag minns skall inte PeTa ha varit i parken med PeKr, men av PeKr:s formuleringar framgår att det finns folk i parken innan han går dit. DaLi skall ha varit där när PeKr är där. Kanske kan det vara så att PeTa lämnade tidigare och DaLi tidigt men efter det att PeKr kommit dit.

Du skrev i första inlägget:

Betyder den uppgift du fick från din källa att HA var på vänskaplig fot med KrTa? I så fall skulle jag sätta en slant på att KrTa och PeTa är de gamla vänner till Helena som bor utanför Mariestad som Helena kan ha träffat först utanför Stadt och fått en skjuts av.

För säkerhets skull: Vilka är KrTa och PeTa? Och var bodde de?
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-05 kl. 13:57.
Citera
2023-04-05, 13:57
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
För säkerhets skull: Vilka är KrTa och PeTa?

Ja, där måste man hålla reda på många namn:

KrTa = Kr*stoffer T*ano, är idag Chr*istopher Ve*stén f 1971
PeTa = P*atrik T*ano => Pat*rick Vest*én, är idag Th*omas Ves*tén f 1969

De bodde 1990-11-01 i Hasselrör. Var de bodde 1992 vet jag inte. Det är en svaghet som IB03 brukar avhjälpa, om han nu känner för att skaka av sig den senaste tidens tråkiga diskussioner och vänder blad.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-05 kl. 14:02.
Citera
2023-04-05, 14:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja, där måste man hålla reda på många namn:

KrTa = Kr*stoffer T*ano, är idag Chr*istopher Ve*stén f 1971
PeTa = P*atrik T*ano => Pat*rick Vest*én, är idag Th*omas Ves*tén f 1969

Mmmm, de står inte i Hincs lista, väl?

Var bodde de? Uppåt Hassle, eller? Om de bodde utanför stan passar de in på GW Perssons beskrivning + att "den större vägen" då blir dåvarande E3, idag E20. Dessutom uppfyller de GW Perssons beskrivning om "starka band".

Notera dock alla att jag inte låser mig vid någon eller avfärdar någon. Men efter Prinzezzans inlägg om PU, ökade dock intresset för honom igen. PU som möjlig gärningsman tillsammans med BW? PN? JF? Annan? Självklart faller GW Perssons teori i de här tänken, men vem säger att han har rätt?
Citera
2023-04-05, 14:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Var bodde de? Uppåt Hassle, eller? Om de bodde utanför stan passar de in på GW Perssons beskrivning. Dessutom uppfyller de GW Perssons beskrivning om "starka band".

Notera dock alla att jag inte låser mig vid någon eller avfärdar någon. Men efter Prinzezzans inlägg om PU, ökade dock intresset för honom igen. PU som möjlig gärningsman tillsammans med BW? PN? JF? Annan? Självklart faller GW Perssons teori i de här tänken, men vem säger att han har rätt?

Jag kompletterade mitt svar med Hasselrör när jag såg att du kompletterat din fråga (se ovan).

Givetvis skall man inte låsa fast sig vid dessa två. När jag lusläste GW:s text kom dock att tänka på att jag hade för mig att Prinzezzan nämnt en T*ano i förbindelse med Helena. Som jag ser det stämmer dessa två väl in, men bara om de är vänner med Helena.

Dessutom kan det finnas andra som stämmer in lika väl och GW:s gubbar kan vara helt fel personer...
Citera
2023-04-05, 14:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Jo, de är med som ChVe och PaTa.
Citera
2023-04-05, 18:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Jag kompletterade mitt svar med Hasselrör när jag såg att du kompletterat din fråga (se ovan).

Givetvis skall man inte låsa fast sig vid dessa två. När jag lusläste GW:s text kom dock att tänka på att jag hade för mig att Prinzezzan nämnt en T*ano i förbindelse med Helena. Som jag ser det stämmer dessa två väl in, men bara om de är vänner med Helena.

Dessutom kan det finnas andra som stämmer in lika väl och GW:s gubbar kan vara helt fel personer...

Tråden har blivit en hönsgård!

Skit i vad GW säger och tror, radera det.

Det finns bara en utpekad person vilka alla pusselbitar passar ihop som potentiellt skyldig, med eller utan medhjälpare, (där är det mer luddigt).

Därmed inte sagt att han bevisligen är skyldig, som jämförelse kan jorden vara platt också.

Behöver inte nämna några initialer.....
Citera
2023-04-05, 18:50
Medlem
Raka rör i stället för Hasslerör. Gillar!

Två saker som är bland de mest utmärkande för detta fall:
1. GM tog med sig offrets kropp. Det tyder starkt på att de kände offret.
2. GM använde en gång- och cykelbana till bilkörning i samband med brottet. Det tyder på att de har mycket god lokalkännedom. Och i en sådan här pressad situation ter man sig påfallande ofta till platser/situationer där man känner sig trygg/har erfarenhet av och därför är det mycket troligt att de inte för första gången körde på denna gång- och cykelbanan.

Kortfattat: GM finns i Helenas vänskaps- eller bekantskapskrets och när de skjutsat hem Helena/Ulrika tiden innan brottet brukade de använde sig av gång- och cykelbanan för att gena från Ekuddenvägen.

Detta begränsar antalet möjliga gm något otroligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tråden har blivit en hönsgård!

Skit i vad GW säger och tror, radera det.

Det finns bara en utpekad person vilka alla pusselbitar passar ihop som potentiellt skyldig, med eller utan medhjälpare, (där är det mer luddigt).

Därmed inte sagt att han bevisligen är skyldig, som jämförelse kan jorden vara platt också.

Behöver inte nämna några initialer.....
Citera
2023-04-05, 20:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
(min fetning)

Jo, jag vet att du vill försvara Pudelfrillan, men tycker du att det går bra?

Du är mycket intresserad av ögon och menar dig kunna dra slutsatser om personers karaktärsdrag baserat på detta. Är det egen forskning? Med tanke på att flera av Pudelfrillan utpekade personer har problem med ögonen så undrar jag givetvis hur många procent av befolkningen som har sådana ögon att du inser deras mörka sidor. Själv har jag lite högre ögonbryn på vänster sida, som du ser av mitt profilfoto. Vad säger det om mig, att jag är en som bestämmer eller någon som gör vad mig blir tillsagt?

Att BW har något frånvarande i blicken råder det ingen tvekan om. Det är det första man slås av när man ser hans bilder på Facebook.
Citera
2023-04-05, 20:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Raka rör i stället för Hasslerör. Gillar!

Två saker som är bland de mest utmärkande för detta fall:
1. GM tog med sig offrets kropp. Det tyder starkt på att de kände offret.
2. GM använde en gång- och cykelbana till bilkörning i samband med brottet. Det tyder på att de har mycket god lokalkännedom. Och i en sådan här pressad situation ter man sig påfallande ofta till platser/situationer där man känner sig trygg/har erfarenhet av och därför är det mycket troligt att de inte för första gången körde på denna gång- och cykelbanan.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Kortfattat: GM finns i Helenas vänskaps- eller bekantskapskrets och när de skjutsat hem Helena/Ulrika tiden innan brottet brukade de använde sig av gång- och cykelbanan för att gena från Ekuddenvägen.

Detta begränsar antalet möjliga gm något otroligt.

Märkligt att Thord som verkar intelligent inte kan förstå det här. Jag kan bara tolka det på ett sätt:
Han vill inte förstå 🙈🙉
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-05 kl. 20:58.
Citera
2023-04-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det börjar bli lite väl genomskinligt det här nu

Men om man som jag gör bara betraktar vad som skrivs, så verkar det vara du som är den som har mest att dölja genom att störa tråden. Sen har flera olika spår som man är helt säkra på att dom är rätt. Problemet är då i såfall att antingen vill polisen dölja sanningen eller så är alla ute i helt fel spår.
Så, vilken väg tror ni på? Min förhoppning är ju ändå att polisen gjort vad man ska. Annars kan det bli trådens uppgift att bevisa polisens misstag.
Annars så är det så att rätt spår ej är lyft än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in