Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Finner det väldigt oroväckande hur du lägger upp JJ som sjuk i huvudet osv och försöker göra allt för att det ska vara så synd om MH och att hon är så himla oskyldig.
Hon var troligtvis medveten om allt i lägenheten och hon har definitivt och BEVISLIGEN traskat runt med ett lik i trapphuset, knölat in liket i en väldigt för liten bil för att sedan släpa ut henne i skogen och stå och lysa med mobilen samtidigt som JJ tänder eld på henne, nej hon satt inte i bilen och gömde sig som hon ljuger i förhören om.
Skulle JJ springa runt ensam i den täta skogen med ett lik en kolsvart höstnatt för att MH "vägrar"? Givetvis lyser hon med mobilen(den används ju för att lysa med 15ggr enligt polisen).
Eller ska ni komma med något annat ologiskt för den händelsen?
JJ kanske slängde upp Tove över axeln(hon är ju stark som en oxe och har ju specialtränats av sin far som är israelisk supersoldat) och sen lös med mobilen med den andra handen medans hon bar på allt eldningsmaterial uppstoppat i röven.
Hoppas innerligt att MH får livstid och att hennes mål aldrig prövas så ni MH-älskare får lite mer tid på er att inse vad som är logiskt och ologiskt.
Båda är sjuka i huvudet, båda är skyldiga till något allvarligt brott.
Det är bevisat, punkt slut.
Nej, jag vill inte alls att MH är oskyldig, eller skyldig heller egentligen, jag tycker ingenting, jag vill luska fram sanningen ur 2 personer som båda ljuger, men i mitt tycke, JJ mer än MH. Jag är liksom mest TEKNISKT intresserad av detta fall, och även andra mordfall.
Inget illa ment nu, smålänningen, men jag tror du tänker för mycket med känslorna ibland, och har svårt att "tänka som en kriminell", vilket egentligen är bra, men kanske inte så bra om man ska lösa ett mordfall.......
Så mycket som dessa töser ljuger så får man ju rikta in sig dels på teknisk bevisning, men även på deras mera udda kommentarer/utsagor/svar.
Ett sådant var för mig, att MH inte har sett någon kropp innan JJ ber/befaller henne om bärhjälp. Min nästa tanke blir då:
Ok, OM MH inte har sett någon kropp, det kan ju vara sant de MH säger, (fast all annan bevisning/indicier säger att kroppen bör ha varit där) så börjar man ju fundera på om det finns några ställen den kan vara på som gör att MH faktiskt inte såg den. Och sedan börjar man fundera på varför kroppen var tvugnen att gömmas, och var de eventuella riskerna med detta värda det för mördaren....kunde mördaren eventuellt vinna något på att kroppen gömdes tillfälligt, även för MH, om hon inte var med från början förstås, då är det ju onödigt att gömma kroppen, endast för eventuell polisnärvaro, men då hade det säkerligen räckt med klädkammaren och förklaring att MH ramlade i fyllan.....
Jag tänker mig in i situationen, jag tänker det varit så mycket oljud från lgh, grannen/någon ringer och bankar på dörren, frågar hur det står till......Ingen svarar......
Hade jag då varit:
1. Grannen: Så hade jag nog mycket säkerligen gått ner till min partner/förälder etc och diskuterat om man ändå inte borde ringa räddningstjänst, något har ju hänt därinne, och nu svarar ingen på dörren, man blir ju verkligen orolig.
Men hade jag då varit:
2. Mördaren/JJ: Då hade jag tänkt, ååå, faaan, vad ska jag göra nu??? Grannen kommer bergsäkert gå och ringa polis/räddningstjänst nu, hur ska jag fixa det här, jag vill faaan inte sitta i fängelse eller åka dit......så vad gör jag? Vad kommer poliserna göra/fråga om, tjaaa, de vill säkerligen komma in i lgh och kolla varifrån dunsarna kom, kolla om någon är skadad.....jag MÅSTE få bort, få ut kroppen härifrån lgh, NU! Allt annat kan jag hastigt och med lögner hjälpligt förklara just här och nu för polisen.
Det är så jag tänker....inte att jag vill försvara någon direkt, jag försöker att hålla mig kyligt kall, inte låta känslor och moraltänk styra, men visst, jag kan ha fel i mitt tänk, men det händer även andra....