2023-04-05, 03:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Större förhoppningar än så tycker jag man kan ha, både Kulusevski och Elanga hade kunnat lira U21-EM i sommar, som exempel.. Dock ska man inte ta något för givet, det har du helt rätt i..

På papperet (spelare för spelare) är väl Hamréns lag bättre, men man vinner inga matcher på papperet heller.. Sedan tycker jag Janne är en bättre förbundskapten än Hamrén också, det väger rätt tungt..

Nej, men kanske Berg och Toivonen
Men det är sällan flera spelare slår igenom/ är i sina bästa år samtidigt i Svenska landslaget. Hur många av dom som vann EM 2015 gick upp och blev givande spelare i A-truppen? Nästan alla blev besvikelser.

Jo, men då är det ju enbart en fråga om vem som är bäst förbundskapten? Det är en skitkonstig trådstart och nästan omöjligt att svara på om det inte finns tydligare "regler"..

Ja, dom höll väl ungefär samma klass när dom var som bäst
Citera
2023-04-05, 03:24
Medlem
Nu kan jag inte mycket om fotboll men var inte Hamrén rätt pressad av att forma spelet kring Zlatan?
Känslan är att om han hade haft mer fria händer att leka runt med sitt lag så hade kanske Sverige presterat bättre resultatmässigt då än vad de gjorde.
Citera
2023-04-05, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men det är sällan flera spelare slår igenom/ är i sina bästa år samtidigt i Svenska landslaget. Hur många av dom som vann EM 2015 gick upp och blev givande spelare i A-truppen? Nästan alla blev besvikelser.

Jo, men då är det ju enbart en fråga om vem som är bäst förbundskapten? Det är en skitkonstig trådstart och nästan omöjligt att svara på om det inte finns tydligare "regler"..

Ja, dom höll väl ungefär samma klass när dom var som bäst

Jag tänkte också på laget som vann U21-EM, det är få av dem som lyckats i A-landslaget..

Man kan nog säga att tongivande spelare som t.ex. Guidetti, Tibbling, Hiljemark och Lewicki närmast "peakade" där, tyvärr..

Ja, typ, lagen är rätt jämnbördiga och då avgör förbundskaptensfrågan, åtminstone för mig..

De gjorde det bra tillsammans, samspelta sedan Värmlandslaget
Citera
2023-04-05, 03:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag tänkte också på laget som vann U21-EM, det är få av dem som lyckats i A-landslaget..

Man kan nog säga att tongivande spelare som t.ex. Guidetti, Tibbling, Hiljemark och Lewicki närmast "peakade" där, tyvärr..

Ja, typ, lagen är rätt jämnbördiga och då avgör förbundskaptensfrågan, åtminstone för mig..

De gjorde det bra tillsammans, samspelta sedan Värmlandslaget
Det känns ju lite som att Kulusevski iaf har nått sin topp. Elanga kan ju bli någonting fortfarande om han lämnar för en klubb som låter han spela. Det finns en risk att han blir lite som Guidetti och är låst i vad Manchester anser vara bäst för dom och det blir några konstiga utlåningar likt den Guidetti hade till Stoke. Sen har jag svårt som fan för Isak, tycker inte riktigt att han är något speciellt bra och ganska säker på att han kommer få nöta bänk mycket så fort Newcastle bestämmer sig för att värva en "riktig" nr 9.

Vilket jävla lag det hade kunnat blivit med dom tre på mitten och sen Quaison bakom Guidetti och Thelin. Om alla slog igenom ordentligt dvs :P

Det är ju lite fattigmannens Zlatan och en sämre Elmander
Citera
2023-04-05, 03:51
Medlem
Citat:
Det känns ju lite som att Kulusevski iaf har nått sin topp. Elanga kan ju bli någonting fortfarande om han lämnar för en klubb som låter han spela. Det finns en risk att han blir lite som Guidetti och är låst i vad Manchester anser vara bäst för dom och det blir några konstiga utlåningar likt den Guidetti hade till Stoke. Sen har jag svårt som fan för Isak, tycker inte riktigt att han är något speciellt bra och ganska säker på att han kommer få nöta bänk mycket så fort Newcastle bestämmer sig för att värva en "riktig" nr 9.

Vilket jävla lag det hade kunnat blivit med dom tre på mitten och sen Quaison bakom Guidetti och Thelin. Om alla slog igenom ordentligt dvs :P

Det är ju lite fattigmannens Zlatan och en sämre Elmander

Kulusevski är fortfarande bara 22 år, men om alla i landslaget höll hans nivå skulle jag inte vara orolig, tycker han är våran bästa spelare..

Grabbarna är fortfarande unga, hoppas på det bästa, men konkurrensen är hård i fotbollsvärlden också, vilket inte kan underskattas..

Jo, framför allt Hiljemark som var en innermittfältare, ledartyp och bra åt båda hållen, tråkigt med skador där..

Något sådant, ja..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-04-05 kl. 03:58.
Citera
2023-04-05, 04:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Kulusevski är fortfarande bara 22 år, men om alla i landslaget höll hans nivå skulle jag inte vara orolig, tycker han är våran bästa spelare..

Grabbarna är fortfarande unga, hoppas på det bästa, men konkurrensen är hård i fotbollsvärlden också, vilket inte kan underskattas..

Jo, framför allt Hiljemark som var en innermittfältare, ledartyp och bra åt båda hållen, tråkigt med skadan där..

Något sådant, ja..
Ja och man hoppas ju självklart att han fortsätter att bli bättre och inte stannar upp nu. Men bara känslan säger att han är så bra han någonsin kommer bli sen är det bara en känsla.. Ja det är väl han eller Forsberg.

Men det är lite också det som känns "dåligt". Dom är unga men redan superstjärnor som tjänar massa pengar utan att riktigt behöva kämpa mera för att kunna må gott resten av livet.

Får hoppas att han blir en jävligt bra tränare istället och kanske en dag även förbundskapten
Citera
2023-04-05, 10:17
Medlem
Bara skummat tråden....

Intressant att så många hävdar att det skulle bli jämnt (mig inkluderad) eller t o m att hamrens gäng skulle vinna.

Detta måste ju innebära att standarden på fotbollen globalt (EM o VM inkl kval) var bättre förr. Tuffare konkurrens helt enkelt. Alternativet är ju att Hamren var en usel coach.

Har fotbollen utvecklats på 10 år? Ja, svarar jag. Så rakt av Hamrens gäng mot Jannes i toppform - Jannes gäng skulle avgå med seger.

tänker att de elvorna som har varit främst förekommande får representera respektive coach. alternativt de med mest spelade kamper under resp coach.

Skulle dock vilja ha in snyggingen toivonen i jannes gäng. en blond lintott därframme är vad som saknas de tidigare presenterade förslagen.
Citera
2023-04-05, 14:52
Medlem
Citat:
Men det är lite också det som känns "dåligt". Dom är unga men redan superstjärnor som tjänar massa pengar utan att riktigt behöva kämpa mera för att kunna må gott resten av livet.

Får hoppas att han blir en jävligt bra tränare istället och kanske en dag även förbundskapten

Du har rätt och det är en lite komisk situation där med utlandsproffs i fotboll och NHL-proffs i hockey som känner att de redan lyckats och är nöjda, medan svenska folket skiter fullständigt i deras egna karriärer och bryr sig om landslaget.. Man jämför med Fotbolls-VM 1994 och "Foppa"/"Sudden"-eran i Ishockey-VM, vilket gör att dessa spelare har en väldigt lång väg kvar..

Det värsta är väl ändå att spelare i Allsvenskan och Superettan ser sig själva som stjärnor, när jag växte upp så var det bara MFF som hade fotbollsproffs (vilket var häftigt), i alla andra lag hade spelarna yrken eller studerade, vilket nog också angjorde en brygga till övriga folket i samhället..

Man respekterar t.ex. spelare i Damallsvenskan som jobbar vid sidan om fotbollen också, det är imponerande!

Ja, all lycka till Hiljemark i rollen som tränare..

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har fotbollen utvecklats på 10 år? Ja, svarar jag. Så rakt av Hamrens gäng mot Jannes i toppform - Jannes gäng skulle avgå med seger.

Märkligt resonemang, OS-laget 48 och VM-lagen 58 o 94, hade väl fått storstryk av både "Jannes nuvarande" och "Hamréns gäng" i sådana fall..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in