2023-04-05, 02:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
I sin prime så är det väl inte ens något snack om saken? Hamrens skulle ha lekstuka men skulle ha slängt in Forsberg, Granqvist, Mellberg och Albin i hans.-.

Forsberg spelade knappt under Hamren.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Har lite invändningar mot startelvorna, känns som man kan få ihop bra mycket bättre lag

Ja.

Citat:
Både Mellberg och Anders Svensson har väl spelat under Hamrén, för att nämna ett par exempel.

Ja men knappt nån längre tid.

Citat:
Janne har tagit Sverige till VM-kvartsfinal och EM-åttondelsfinal, så förstår inte varför senaste elvan lyfts fram.

Ja mkt konstigt.

Citat:
Varför är lagen spegelvända?

Bra fråga.

Citat:
Ja men om man tar varje spelare i deras prime så är det en helt annan sak. Isaksson, Mellberg, Källström, Svensson OSV i sin prime är ju inga efter Hamren i närheten av?

Olsen bättre än Isaksson, Svensson och Mellberg spelade knappt under Hamren och Källström var som bäst under Lagerbäck. Med Janne har vi haft Olsen, Lustig och Foppa.
Citera
2023-04-05, 02:29
Avstängd
Citat:
Blir ju omöjligt att jämföra då, förhoppningsvis har spelare som t.ex. Kulusevski, Isak, Svanberg, Gyökeres, Karlsson, Elanga, Cajuste m.fl. långt kvar till sin "prime"..

Sedan är fotboll en lagsport och tränaren är dessutom betydligt viktigare än någon enskild spelare, så jag håller mig nog till resultaten lagen presterat..

Enda rimliga är att ta Hamrens nästan 7 år mot Jannes 6.5 år.
Citera
2023-04-05, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Enda rimliga är att ta Hamrens nästan 7 år mot Jannes 6.5 år.

Ja, enklast är oftast bäst..
Citera
2023-04-05, 02:40
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Forsberg spelade knappt under Hamren.

Ja.

Ja men knappt nån längre tid.

Ja mkt konstigt.

Bra fråga.

Olsen bättre än Isaksson, Svensson och Mellberg spelade knappt under Hamren och Källström var som bäst under Lagerbäck. Med Janne har vi haft Olsen, Lustig och Foppa.
Olsen är fan inte bättre än Isaksson. Men vadå spelade knappt? Dom spelade fortfarande under honom och det står inte att dom måste ha spelat hela tiden under honom...Eller det står inte mycket alls mer än två väldigt konstiga elvor.
Citera
2023-04-05, 02:42
Avstängd
Bättre försök till startelvor:

Isaksson
Lustig Granqvist Mellberg Olsson
S.Larsson Ekdal Källström Elm
Berg Ibrahimovic

Berg Isak
Forsberg Ekdal S.Larsson Cleasson
Augustinsson VNL Granqvist Lustig
Olsen

Kan justeras lite.
Citera
2023-04-05, 02:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Blir ju omöjligt att jämföra då, förhoppningsvis har spelare som t.ex. Kulusevski, Isak, Svanberg, Gyökeres, Karlsson, Elanga, Cajuste m.fl. långt kvar till sin "prime"..

Sedan är fotboll en lagsport och tränaren är dessutom betydligt viktigare än någon enskild spelare, så jag håller mig nog till resultaten lagen presterat..
Exakt men att bara jämföra dom elvorna han la upp som start är ju inte helt rätt heller. Av dom du nämnde så ska vi vara glada om 2stycken fortsätter bli bättre och bättre..

Både ja och nej. Om det enbart är en fråga om vilket lag som hade vunnit om man ställde ut dom alla i sin prime så skulle ju självklart Hamrens lag vinna. Om det är en fråga om när själva laget funkade som bäst under dessa tränare så tror jag ändå Hamrens lag skulle vinna men en mycket jämnare match. Det är bara kolla anfallet han har tagit som exempel. Ingen skulle väl välja Isak och Gyökeres före Zlatan och Elmander?
Citera
2023-04-05, 02:46
Avstängd
Citat:
Olsen är fan inte bättre än Isaksson. Men vadå spelade knappt? Dom spelade fortfarande under honom och det står inte att dom måste ha spelat hela tiden under honom...Eller det står inte mycket alls mer än två väldigt konstiga elvor.

Minnet verkar kort när det kommer till Isaksson!

Jag utgår från att det ska handla om vad man uträttade under denna tiden. Då ska Foppa inte in i Hamrens lag.
Citera
2023-04-05, 02:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Minnet verkar kort när det kommer till Isaksson!

Jag utgår från att det ska handla om vad man uträttade under denna tiden. Då ska Foppa inte in i Hamrens lag.
Kanske det men Olsen har fan inte varit ordinarie i ett klubblag sedan...?? Det skiljer inte så jävla mycket men Isak kändes stabilare.

JOkej, men det är då alltså när dom i sin prime under förbundskaptenen eller?
Citera
2023-04-05, 02:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Bättre försök till startelvor:

Isaksson
Lustig Granqvist Mellberg Olsson
S.Larsson Ekdal Källström Elm
Berg Ibrahimovic

Berg Isak
Forsberg Ekdal S.Larsson Cleasson
Augustinsson VNL Granqvist Lustig
Olsen

Kan justeras lite.
Men även här så måste ju Hamrens lag vinna? En yngre Lustig,Larsson,Ekdal,Berg och med Zlatan,Mellberg och Källström.
Citera
2023-04-05, 03:04
Avstängd
Citat:
Kanske det men Olsen har fan inte varit ordinarie i ett klubblag sedan...?? Det skiljer inte så jävla mycket men Isak kändes stabilare.

JOkej, men det är då alltså när dom i sin prime under förbundskaptenen eller?

Jag utgår från hur de varit i landslaget och där har Olsen varit bättre.

Olsen mycket stabilare. Isaksson var en säkerhetsrisk, dålig på fötterna, kunde inte styra en backlinje och gjorde många tavlor. Men också många idioträddningar. Olsen bra på fötterna, kan styra backlinjen och inte många tavlor. Stod inte på huvudet dock på samma sätt som Isaksson. Men var livrädd när bollen var nära Isaksson.

Nja jag vill ha vad de gjorde under den tiden. Men prime är inte långt ifrån det.

Citat:
Men även här så måste ju Hamrens lag vinna? En yngre Lustig,Larsson,Ekdal,Berg och med Zlatan,Mellberg och Källström.

Ja Hamren hade bättre spelmstrial men Janne mer resultat då det skiljer mil mellan de som tränare.
Citera
2023-04-05, 03:09
Medlem
Citat:
Exakt men att bara jämföra dom elvorna han la upp som start är ju inte helt rätt heller. Av dom du nämnde så ska vi vara glada om 2stycken fortsätter bli bättre och bättre..

Både ja och nej. Om det enbart är en fråga om vilket lag som hade vunnit om man ställde ut dom alla i sin prime så skulle ju självklart Hamrens lag vinna. Om det är en fråga om när själva laget funkade som bäst under dessa tränare så tror jag ändå Hamrens lag skulle vinna men en mycket jämnare match. Det är bara kolla anfallet han har tagit som exempel. Ingen skulle väl välja Isak och Gyökeres före Zlatan och Elmander?

Större förhoppningar än så tycker jag man kan ha, både Kulusevski och Elanga hade kunnat lira U21-EM i sommar, som exempel.. Dock ska man inte ta något för givet, det har du helt rätt i..

På papperet (spelare för spelare) är väl Hamréns lag bättre, men man vinner inga matcher på papperet heller.. Sedan tycker jag Janne är en bättre förbundskapten än Hamrén också, det väger rätt tungt..

Nej, men kanske Berg och Toivonen
Citera
2023-04-05, 03:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag utgår från hur de varit i landslaget och där har Olsen varit bättre.

Olsen mycket stabilare. Isaksson var en säkerhetsrisk, dålig på fötterna, kunde inte styra en backlinje och gjorde många tavlor. Men också många idioträddningar. Olsen bra på fötterna, kan styra backlinjen och inte många tavlor. Stod inte på huvudet dock på samma sätt som Isaksson. Men var livrädd när bollen var nära Isaksson.

Nja jag vill ha vad de gjorde under den tiden. Men prime är inte långt ifrån det.

Ja Hamren hade bättre spelmstrial men Janne mer resultat då det skiljer mil mellan de som tränare.
Jag kan köpa det du säger, glömde bort att ta med hans fötter i beräkningen. Men det är inte mycket som skiljer dom åt och ingen av dom är världsklass.

Det blir ju skitsvårt att säga och det blir snarare en fråga om vem som är/var bäst förbundskapten då. Skulle man ta position för position och låta dom spela under Lagerbäck tex så blir det fler ifrån Hamrens lag.

Tycker inte det skiljer så jävla mycket mellan dom? Andersson har ju kört ner Sverige i botten av Nations League och inte alls presterat dom senaste åren. Hamren gjorde det inte bättre han heller. Båda fick sitta för länge iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in