2023-04-05, 08:38
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Barn 3 har blåmärken på två ställen i ansiktet som inte kan ha uppkommit samtidigt, i lek etc.
Barn 2 har blåmärke eller vad det är för märke på armen på foto från lekparken
Barn 1 har också blåmärke syns på familjebilden från kyrkan.

De barnen har nog varit med om ett och annat med en sån aggressiv pappa.

Fast det vet vi inte. Barn ramlar och slår sig. Har sett många barn få blåmärken i ansiktet av just lek, ramla, osv.
Så det är rena spekulationer. Finns i dagsläget inga anklagelser mot föräldrarna ang detta iaf.

Har inte sett ngn info om aggressiv pappa?
Citera
2023-04-05, 08:40
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
https://omni.se/giftinformationscentralen-kravs-stora-mangder-attika-for-att-ge-de-skadorna/a/ve8W9X

Intressant, gör ju att jag återigen tror att inte bara ättika varit enda de matat henne med och jag tror de gjort det över tid. Så skador sakta förvärrats och tillslut gick magsäcken sönder i julas.
Typ något sådan. Jag tror inte det är ett isolerat tillfälle som fått magsäcken att få sådana skador.
Citera
2023-04-05, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Nej.
Strupen förstörs men inte magsäcken.

Citat:
De säger ingenting om allvarliga skador på magsäcken.
Magsäcken är hur som helst bortopererad, förstår inte vart du vill komma?
Citera
2023-04-05, 08:46
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Magsäcken tål magsyra och det räcker inte riktigt med 24% ättika för att magsäcken skall skadas, det måste i såfall vara frågan om svält och helt tom mage. 24% är den styrka man valt för att man skall kunna klara sig hyfsat även om man råkar dricka 24% ättiksprit bara man dricker mycket direkt efteråt. Risken är störst för frätskador i strupen men lyckas man snabbt skölja strupen så klarar man sig i regel bra. Magsäcken klarar ättiksspriten om man späder med vatten.

Så i detta fall har hon sannolikt druckit 24% ättiksprit utan tillgång till vatten eller föda.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja detta tror jag med, så fruktansvärt hemskt och grymt!

Citat:
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Magsäcken är hur som helst bortopererad, förstår inte vart du vill komma?

Återigen är jag ingen lekman inom sjukvård, men det står i artiklar att barnet aldrig mer kan äta.
Tänker att om bara magsäcken opereras bort kan man väl leda matstrupen mot tarmarna på ngt sätt så man ända kan stoppa smaker i munnen?
Kan det vara så att de fått ta bort både stora delar av matstrupen och magsäcken?
Tänker de som vill banta genom att förminska magsäcken klarar ju det?

Jag tror på frätskador över tid som gjort så stor skada att matstrupen och magsäcken skadats och tillslut i december gick sönder och orsakade det livshotande tillståndet så vissa organ började lägga av, då hjärta och lever ffa.

Jag tror inte heller endast ättika varit inblandat då det krävs sådana enorma mängder och man kräks ju direkt mer eller mindre.
Citera
2023-04-05, 08:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Nej.

Citat:
De säger ingenting om allvarliga skador på magsäcken.

De har ju opererat bort magsäcken pga av allvarliga skador. Plus att se säger att hon aldrig kommer äta igen. Strupen nämns dock inte alls men det kan vara media som väljer att bara använda magsäcken i sin text.
Citera
2023-04-05, 08:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Återigen är jag ingen lekman inom sjukvård, men det står i artiklar att barnet aldrig mer kan äta.
Tänker att om bara magsäcken opereras bort kan man väl leda matstrupen mot tarmarna på ngt sätt så man ända kan stoppa smaker i munnen?
Kan det vara så att de fått ta bort både stora delar av matstrupen och magsäcken?
Tänker de som vill banta genom att förminska magsäcken klarar ju det?

Jag tror på frätskador över tid som gjort så stor skada att matstrupen och magsäcken skadats och tillslut i december gick sönder och orsakade det livshotande tillståndet så vissa organ började lägga av, då hjärta och lever ffa.

Jag tror inte heller endast ättika varit inblandat då det krävs sådana enorma mängder och man kräks ju direkt mer eller mindre.
Håller med dig. OM hon skulle dricka av det själv så slutar man direkt pga smak/smärta. Det räcker inte för de skador vi har läst om. Nej, det har skett under längre tid är min slutsats

Dessutom, vi är lekmän inom sjukvården!
Citera
2023-04-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Vilket barn menar du som är 23 år?
Måste väl vara en bror/halvbror till mamman. Finns bara åtta personer med det efternamnet i landet.
Citera
2023-04-05, 08:56
Medlem
På adressen i Löberöd finns även en kvinna, Chri**el Bri**enk*ev. Vem är hon ?
https://www.hitta.se/jasmine+inkvist/löberöd/person/yV~Wj_wwwX?vad=Jasmine%20Inkvist%2C%20Storgatan%20 Löberöd
Citera
2023-04-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
https://www.hitta.se/jasmine+inkvist/löberöd/person/yV~Wj_wwwX?vad=Jasmine%20Inkvist%2C%20Storgatan%20 Löberöd
Har nu hemlig adress och Poste Restante som särskild. Förskollärare, finns i Lexbase. Verkar ha fler fastigheter.
Citera
2023-04-05, 09:26
Medlem
BoISarens avatar
De bodde tidigare på Tempelgatan 7 i Eslöv och jag kände igen adressen. Där bodde tidigare en man som är dömd för våldtäkt mot barn. Han bor inte kvar där och har bytt namn.

Poppade bara upp i huvudet

Edit:
Såg nu att han flyttade 2009...
Citera
2023-04-05, 09:28
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Förmodligen personen som bodde där tidigare, som inte längre har en folkbokföringsadress. Då kan det bli så.
Citera
2023-04-05, 09:29
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Måste väl vara en bror/halvbror till mamman. Finns bara åtta personer med det efternamnet i landet.
Det är en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in