Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Magsäcken tål magsyra och det räcker inte riktigt med 24% ättika för att magsäcken skall skadas, det måste i såfall vara frågan om svält och helt tom mage. 24% är den styrka man valt för att man skall kunna klara sig hyfsat även om man råkar dricka 24% ättiksprit bara man dricker mycket direkt efteråt. Risken är störst för frätskador i strupen men lyckas man snabbt skölja strupen så klarar man sig i regel bra. Magsäcken klarar ättiksspriten om man späder med vatten.
Så i detta fall har hon sannolikt druckit 24% ättiksprit utan tillgång till vatten eller föda.
Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Ja detta tror jag med, så fruktansvärt hemskt och grymt!
Citat:
Ursprungligen postat av
kockponcher
Nej.
Strupen förstörs men inte magsäcken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Magsäcken är hur som helst bortopererad, förstår inte vart du vill komma?
Återigen är jag ingen lekman inom sjukvård, men det står i artiklar att barnet aldrig mer kan äta.
Tänker att om bara magsäcken opereras bort kan man väl leda matstrupen mot tarmarna på ngt sätt så man ända kan stoppa smaker i munnen?
Kan det vara så att de fått ta bort både stora delar av matstrupen och magsäcken?
Tänker de som vill banta genom att förminska magsäcken klarar ju det?
Jag tror på frätskador över tid som gjort så stor skada att matstrupen och magsäcken skadats och tillslut i december gick sönder och orsakade det livshotande tillståndet så vissa organ började lägga av, då hjärta och lever ffa.
Jag tror inte heller endast ättika varit inblandat då det krävs sådana enorma mängder och man kräks ju direkt mer eller mindre.