2023-04-04, 18:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Ju mer jag läser och kollar, desto mer förvirrad blir jag. Det ska ju finnas en rätt tydlig bild på Daria, långhårig, sittande i soffan till höger i bild på kaféet innan bomben sprängdes. Lyckas inte hitta den opixlad nu, men här är en annan övervakningsbild:
https://static.78.ru/images/uploads/1680551574637.jpg
Detta är tjejen som blir framropad till Tatarsky, och som sätter sig i soffan, tveklöst.

Detta är den gripna kvinnan som det även finns korta förhörsklipp med, och som ska ställas inför rätta - bakom stängda dörrar :
https://static.78.ru/images/uploads/1680610393670.jpg

Inte en chans i världen att det är samma människa. Lurt. Man är ju helt jävla borttrollad här. Vem är vem, vad stämmer? Är den riktiga bomb-Daria ens gripen på riktigt, om hon nu heter så? Varför skulle polisen/säkerhetstjänsten släppa ut förhörsvideor till allmänheten?
Det är inte samma kvinna, säger jag. Bruden som bar med sig bomben travade runt utanför lokalen efter dådet, till synes helskinnad, och pös väl därefter tämligen obemärkt åter till FSB-kontoret. Hon är mest troligt inte gripen. Jag tror att man bör fokusera på uttalanden/medgivanden från den gripna tjejen och hennes man. Den leende blondinen i lokalen kan man lika gärna släppa. Det som är konstigast där är att hon fann sig i att sitta längst framme när hon visste vad som skulle inträffa — om hon inte gled iväg i sista stund, helt lägligt. Till damrummet, t.ex.
Citera
2023-04-04, 18:41
Medlem
Fullfittans avatar
I just det här fallet så tycker jag inte ens synd om hans föräldrar och familj.
Citera
2023-04-04, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
I just det här fallet så tycker jag inte ens synd om hans föräldrar och familj.
För att..?
Citera
2023-04-04, 20:09
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
För att..?
Därför att han var en vidrig person och antingen hatade hans familj honom, eller så förtjänar de att lida.
Citera
2023-04-04, 20:34
Medlem
KillPus avatar
Detta är bara episkt!
Lviv. Museum UPA. 2008.
Max Fomin ("vladlen") söker inspiration hos Stepan Bandera!

Om han visste hur hela kommer att sluta!

https://mobile.twitter.com/Info53917080/status/1642734627755270147
Citera
2023-04-04, 20:45
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att det är Putinvänliga krafter som sprängt bomben tycker jag verkar högst tveksamt därför att attentatet i hjärtat av Petersburg om något får Putin och hans hantlangare att verka svaga och det är inte mycket till propaganda.

Det beror på vad för signal man vill sända och till vilka.

Om signalen till dessa bloggare är att de får gärna hetsa mot Ukraina men att inte kritisera Kreml eller Putin så hördes säkert budskapet högt och tydligt.
Citera
2023-04-04, 20:57
Medlem
KillPus avatar
Bra bildsammanställning på Z-skräpet som SKA likvideras next!
Hoppas det går i snabbare tempo nu. 7 månader melan Z-horan dugina och denna figur är för lång tid. Det behövs snabbare åtgärder!

https://twitter.com/PulseOfUkraine/status/1642879898250358787
Citera
2023-04-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är inte samma kvinna, säger jag. Bruden som bar med sig bomben travade runt utanför lokalen efter dådet, till synes helskinnad, och pös väl därefter tämligen obemärkt åter till FSB-kontoret. Hon är mest troligt inte gripen. Jag tror att man bör fokusera på uttalanden/medgivanden från den gripna tjejen och hennes man. Den leende blondinen i lokalen kan man lika gärna släppa. Det som är konstigast där är att hon fann sig i att sitta längst framme när hon visste vad som skulle inträffa — om hon inte gled iväg i sista stund, helt lägligt. Till damrummet, t.ex.
Så du tror inte att Daria (med kortare, rakt hår) ens var på plats i lokalen? Hon är bara en syndabock utpekad på måfå?
Citera
2023-04-04, 21:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Så du tror inte att Daria (med kortare, rakt hår) ens var på plats i lokalen? Hon är bara en syndabock utpekad på måfå?
På måfå skulle jag väl inte säga. Det kan hända att hon var där, men är det i så fall hon som ligger på sjukhus? Och vad skulle en aktivist av hennes typ göra på ett evenemang av det slaget? Mysko.
Citera
2023-04-04, 22:56
Medlem
Flera bloggare har rapporterat om dådet.
Det som verkar komma fram (flera som säger samma sak) - är att förövaren är ung och att hon blivit lovad en plats som journalist i en av Kievs största mediahus. Hon har fått vara brevduva för chefen av mediahuset och fått 250 dollar för varje brev hon vidarebefodrar. Hon sägs ha fått 1000 dollar för statyn och tydligen visste hon vad den innehöll, för hon var väldigt rädd för att den skulle stöta till något. Hon gick ganska snabbt ut efter det att hon gett statyn och försvann från platsen.
Den ryska polisen hittade henne och det blev klart att hon tänkt fly ur landet med flygbiljetterna klara.

Man spekulerar om att hon blivit kontaktad i Georgien, där hon bodde ett halvt år tillsammans med sin man, som nu är försvunnen. Han ingår i Netalnjahu gäng som alltså är CIA, och det finns det bevis för.

Men varför... det finns en hel del olika tolkningar på det.

En av de saker som har kommit fram flera gånger är Ukrainas förtjusning för bomber. Det finns en lång lista över alla bomdåd som Ukrainas säkerhetspolis har utfört.

Tja, varför skulle de byta medel?

Men frågan är - varför? Finns det någon annan orsak än den mest uppenbara?
Citera
2023-04-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Flera bloggare har rapporterat om dådet.
Det som verkar komma fram (flera som säger samma sak) - är att förövaren är ung och att hon blivit lovad en plats som journalist i en av Kievs största mediahus. Hon har fått vara brevduva för chefen av mediahuset och fått 250 dollar för varje brev hon vidarebefodrar. Hon sägs ha fått 1000 dollar för statyn och tydligen visste hon vad den innehöll, för hon var väldigt rädd för att den skulle stöta till något. Hon gick ganska snabbt ut efter det att hon gett statyn och försvann från platsen.
Den ryska polisen hittade henne och det blev klart att hon tänkt fly ur landet med flygbiljetterna klara.

Man spekulerar om att hon blivit kontaktad i Georgien, där hon bodde ett halvt år tillsammans med sin man, som nu är försvunnen. Han ingår i Netalnjahu gäng som alltså är CIA, och det finns det bevis för.

Men varför... det finns en hel del olika tolkningar på det.

En av de saker som har kommit fram flera gånger är Ukrainas förtjusning för bomber. Det finns en lång lista över alla bomdåd som Ukrainas säkerhetspolis har utfört.

Tja, varför skulle de byta medel?

Men frågan är - varför? Finns det någon annan orsak än den mest uppenbara?
Om det där är den galna storyn som man nu försöker sprida bland ryssvänliga kanaler så är det väl mer eller mindre bekräftat att FSB ligger bakom det hela.
Citera
2023-04-05, 00:24
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Lägger den här Tills vi vet om det är olycke eller attentat som rör kriget.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/article39220515.svt

"En person har dött och sex skadats efter en explosion på ett café ... "

Vad tror ni är det bara en gasololycka elller?

Tror på ett jobb av Putin och FSB. Vill göra sig av med nyttiga idioter som tjänat sitt politiska syfte, och kan passa på att göra en false-flag-operation (som de gjort så många gånger tidigare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in