2023-04-04, 01:20
Medlem
En sak jag tänkt på endel men aldrig förstått mig på är friendship mellan Ultras Göteborg och Ultras Nürnberg. Är väl en rätt ’äkta’ friendship men att Nürnberg även är vänner med Rapid Wien som i sin tur är vänner med Hammarby… Är det mellan olika grupperingarna eller finns det bara ingen logik
Citera
2023-04-04, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baller1312
En sak jag tänkt på endel men aldrig förstått mig på är friendship mellan Ultras Göteborg och Ultras Nürnberg. Är väl en rätt ’äkta’ friendship men att Nürnberg även är vänner med Rapid Wien som i sin tur är vänner med Hammarby… Är det mellan olika grupperingarna eller finns det bara ingen logik
Ingen logik. UCS friendship med Violet crew Osnabrück är den enda ”äkta” i Sverige.
Citera
2023-04-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svearike1312
Ingen logik. UCS friendship med Violet crew Osnabrück är den enda ”äkta” i Sverige.

Vad gör den till den enda "äkta"? Finns ju fler friendships?
Citera
2023-04-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollspel
Vad gör den till den enda "äkta"? Finns ju fler friendships?
Genuin och långvarig. UNs friendship med Hannover är väl den andra som till viss del kan anses ”äkta”. Men tittar man tex på bajen så claimas det vänskaper överallt och då blir det till slut bara löjligt.. En enskild flagga som viftas på någon annans läktare behöver egentligen inte betyda någonting alls
Citera
2023-04-04, 21:07
Medlem
Det utbredda bajenhatet i landet är ju förbannat roligt ändå. Alla stenhårda, oxtokiga huliganer som blev taskigt vaggade som små, hatar så de imploderar. Avundsjukan går ju att läsa mellan varenda rad, det går ju inte att tolka på annat sätt
Citera
2023-04-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svearike1312
Genuin och långvarig. UNs friendship med Hannover är väl den andra som till viss del kan anses ”äkta”. Men tittar man tex på bajen så claimas det vänskaper överallt och då blir det till slut bara löjligt.. En enskild flagga som viftas på någon annans läktare behöver egentligen inte betyda någonting alls
Okok, tack för info. Har inte ens vetat om att UCS har ett friendship. Men Hbg har ju något på gång med Union Bears (Rangers, Glasgow), vet dock inte vilken av Hbg’s grupperingar som ingår i friendshipet. Får se vad de kan leda till.
Citera
2023-04-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timo91
De va ju alltså wm som skrapade ihop sina vassaste grabbar och ställde upp i eventet TFC mot just dom här polacker som man också kan se på tuben. Slutade med att domarna fick släpa ut wms tunga grabbar längs med anklarna för att sedan försöka få liv i dom igen genom livräddningsmetoder. De va en jävla syn de när man ser nån släpas i fötterna totalt utslagen. Tur att de fanns domare me där å då för annars hade grabbarna suttit på andra sidan nu och stuckit ullvantar. Menar bara på att nej wm hade inte satt sina egna villkor i sin stad som vissa påstår här inne, dom hade inte sagt halv sju ens så var de bra med den saken.

Mvh T

Haha var det WMs tyngsta grabbar? Man såg på förhand att det var kört. Man snittade 178 cm och 76 kg mot polackernas 186 cm och 98 kg. Polackerna hade två bjässar på 108 och 115kg medan WMs tyngsta låg på 82kg och man var tom schyst nog att ta med sig nån liten krabat på 168 cm och 64kg.

Är det ett skämt eller? Det måste ha varit det?
Citera
2023-04-05, 20:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollspel
Okok, tack för info. Har inte ens vetat om att UCS har ett friendship. Men Hbg har ju något på gång med Union Bears (Rangers, Glasgow), vet dock inte vilken av Hbg’s grupperingar som ingår i friendshipet. Får se vad de kan leda till.
Kontakterna mellan supportrar till HIF och RFC är ganska spridda över våra grupperingar. De flesta yngre HIF:are håller på Rangers faktiskt. Den svartklädda massan som man hittar på de nedre delarna utav våran klacksektion är väldigt pro Rangers. Där ingår t ex Kompaniet och Skånepågarna, men även många av våra aktiva kategori C är inblandade. När Union Bears skulle hylla sina vänner i ett tifo valde de helt enkelt att ta med en HIF-logga, istället för att uppmärksamma någon enskild gruppering. Det tycker jag säger en del om hur utbredda kontakterna är.

Om jag skulle nämna någon gruppering från Helsingborg där det finns tveksamheter så skulle det nog vara Sundsbusarna. De har ett fåtal som verkar vara lite skeptiskt inställda till Union Bears. Det förtjänar också att nämnas att vi inte har någon kontakt med Inter City Firm. Våra vänner i Union Bears står inte så närma ICF, utan de föredrar generellt sett den mera nystartade ligan Rangers Riot Crew (som t ex körde över Brentford's firma i en skogsfight nyligen - det var de som poserade i blå dräkter efter segern, på ett foto som blivit vida spritt över internet, en massa fjantar hånar dem för sin klädsel).
Citera
2023-04-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Haha var det WMs tyngsta grabbar? Man såg på förhand att det var kört. Man snittade 178 cm och 76 kg mot polackernas 186 cm och 98 kg. Polackerna hade två bjässar på 108 och 115kg medan WMs tyngsta låg på 82kg och man var tom schyst nog att ta med sig nån liten krabat på 168 cm och 64kg.

Är det ett skämt eller? Det måste ha varit det?

Lägg ner bara.. du har ingen som helst koll, de hör jag. Du vet sånt märks rätt omgående här inne. Känns totalt meningslöst att överhuvudtaget gå in på de där med dig men jag gör ett undantag nu.

När jag uttrycker mig ”tyngsta” i såna här sammanhang så syftar inte jag på kroppsvikt men där tänker du och jag uppenbarligen helt annorlunda. Att man sen såg att dom skulle få så jävla mycket pisk säger sig självt när dom kliver in där med sina undernärda pojkkroppar. Som du själv är inne på, totalt chanslösa med sina 75 kilon. Men att man fortfarande hade handplockat sina grabbar bland toppledet kvarstår fortfarande. Allting annat är lögn och blir därför otroligt tröttsamt att höra på. Däremot att man med sina 75 kilo faktiskt tar fighten mot den som väger säg de dubbla är i mina ögon så otroligt jävla vackert. Vinst eller förlust, de spelar ingen roll. Viljan att vilja slåss och inte visa den minsta fruktan. Där pratar vi äkta rätt igenom. Med de sagt, att dom ställer upp är respekt på alla sett och vis. Har inte påstått något annat. Men att dom åkte runt som en smutstvätt i en torktumlare är fakta och svarar för de jag ville få sagt där och då!
Citera
2023-04-05, 22:17
Avstängd
Sagodjurs avatar
varför tjatar ni om dom där mma-fighterna? det var väl åratal sen?
Citera
2023-04-06, 12:37
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Nån som vet vilken firma som är starkast i Sverige just nu och hur skulle den firman stå sig emot typ Galatasarays motsvarighet?
Citera
2023-04-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Nån som vet vilken firma som är starkast i Sverige just nu och hur skulle den firman stå sig emot typ Galatasarays motsvarighet?

Turkarna kör väl inte uppstyrt på samma sätt, de kaosar med en mobb beväpnade med knivar och tillhyggen. My 5 cents - inga svennar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in