2023-04-04, 22:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det var ett attentat. Terrirism.
Förmodligen utfört av ryssar, dock oklart om utövaren är på den "goda" eller "onda" sidan. Förmodligen onda (alltså statliga aktörer eller konkurrerande galning)
Citera
2023-04-04, 22:01
Medlem
Ha ha ha av alla lögner rysstrollen kommer med är det en av de sämsta . Förhållandet är kanske 1:4. Men ryssar är ju vana vid tvärtomspråket
Citera
2023-04-04, 22:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nej, det verkar onödigt. Hur man än vrider och vänder på det blir det skit. Kriget måste nå ett avgörande.

Det är den enda realiteten som återstår för Ukraina, om de inte får komma under Nato`s vingar. Då måste man fixa skyddet själv.

Det är det enda som kan avskräcka Ryssland, som jag ser det. För som jag sa : Detta orkar man inte engång till.., ett till krig med Ryssland om 5/10 år efter att detta krig har blir avslutat.
Citera
2023-04-04, 22:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ukraina har tio döda soldater per varje död rysk soldat. Det kom ny statistik som visar på att antalet män mellan 20 till 35 år halverats de senaste två åren. Det är katastrof.

Ukraina förlorar på alla sätt, och det är bara galningar som du som fortsätter att piska dem vidare.
Gör jag det? Jösses. Det får nog räcka så. Jag nöjer mig med verkligheten. Välkommen åter...
Citera
2023-04-04, 22:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ukraina kan aldrig bli en del av Nato.
Varför skulle Ukraina inte kunna bli en del av Nato?
Först måste naturligtvis kriget avslutas.
Citera
2023-04-04, 22:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är den enda realiteten som återstår för Ukraina, om de inte får komma under Nato`s vingar. Då måste man fixa skyddet själv.

Det är det enda som kan avskräcka Ryssland, som jag ser det. För som jag sa : Detta orkar man inte engång till.., ett till krig med Ryssland om 5/10 år efter att detta krig har blir avslutat.
Jag syftade faktiskt på ett till krig, men ukrainska kärnvapen låter vanskligt. Det går väl knappast att ordna på något sätt (ens "diskret") utan kärnvapenkris deluxe.
Citera
2023-04-04, 22:08
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Om det skulle ske, så skaffar Ukraina egna kärnvapen. För detta ids de inte gå igenom en gång till.., om säg 10 år..

Skulle förvåna mig mycket om Ukraina inte redan är igång med att ta fram kärnvapen. Om Nordkorea kan lyckas med det, så borde det vara en enkel match för Ukraina som ligger väldigt långt framme vad gäller kärnteknologi. De har dessutom upprepade gånger uttryckt vilket misstag det var att lämna tillbaks de kärnvapen de hade fram till mitten av 90-talet.

Ryssarna har genom sitt misslyckade krig inte bara försämrat sitt strategiska läge avsevärt. De har också visat att den ryska krigsmakten på det stora hela bara bestod av skräp. Taktik och strategi var kvar i Sovjeteran. Lägg till det att de nu har skapat ett revanschlystet grannland som lär rusta sig upp till tänderna och som om de inte blir medlemmar i NATO garanterat lär skaffa sig kärnvapen. De har kanske rentav redan gjort det. Bra jobbat Putin!
Citera
2023-04-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Varför skulle Ukraina inte kunna bli en del av Nato?
För Ryssland vägrar.

Tänk lite som när USA vägrade att Cuba skulle få sovjetiska missiler.

Det kan bli oavgjort dvs att båda ländernas utplånas, eller så inser man att det närmaste landet menar mest allvar.
Citera
2023-04-04, 22:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ukraina förlorar på alla sätt, och det är bara galningar som du som fortsätter att piska dem vidare.

Nej. Det är Ryssland som förlorar. Ryssland är på väg mot en militär förlust. Det konstaterar ryssen Igor Girkin:

Citat:
In a YouTube manifesto, reported on by the Ukrainian newspaper Ukrayinska Pravda, Girkin said on Sunday that the situation on the frontline has an "extremely negative" impact on the Russia's ability to win the war.

"I'm not afraid to say that we are heading towards military defeat," Girkin said, adding that the Russian economy, military, and political system were unprepared for such a "long, protracted war."

He claimed that the Russian media "glosses over" the war's detrimental effects on the country.

https://www.businessinsider.com/moscow-headed-military-defeat-commander-igor-girkin-russian-fighter-ukraine-2023-4?r=US&IR=T
https://news.yahoo.com/former-russian-commander-ukraine-says-101634195.html
Citera
2023-04-04, 22:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag syftade faktiskt på ett till krig, men ukrainska kärnvapen låter vanskligt. Det går väl knappast att ordna på något sätt (ens "diskret") utan kärnvapenkris deluxe.

Finns viljan, finns vägen...

Om inte Ukraina skulle få komma med i Nato, så skulle jag inte bli förvånad om jänkarna ger sitt "tysta bifall" till Kiev att ordna kärnvapen (lite protester i pressen skulle det bli, men sen är det bra med det). För detta krig kostar även för jänkarna, och även de gillar stabilitet.

Personligen gillar jag inte kärnvapen, men som ting ser ut.., så har de en avskräckande effekt. Skulle Putin ha vågat sig på denna invasion om Ukraina hade kärnvapen ?

Tror inte det..
Citera
2023-04-04, 22:20
Avstängd
Citat:
Kravet från början var att Ukraina dskulle vara neutralt, men att de östra områdena skulle ha en viss självbestämmande men fortfarande vara Unrainska. Det var grunden för Rysslands föirhandling som ingen ville gå med på.
Samt att Sverige o Finland ej skulle ansluta till nato samt att länder som gått in i nato efter 80-90 talet skulle undandras Natos skydd osv osv,, dvs putin får fria händer återskapa USSR! Tjoflöjt!
Citera
2023-04-04, 22:22
Avstängd
Citat:
Finns viljan, finns vägen...

Om inte Ukraina skulle få komma med i Nato, så skulle jag inte bli förvånad om jänkarna ger sitt "tysta bifall" till Kiev att ordna kärnvapen (lite protester i pressen skulle det bli, men sen är det bra med det). För detta krig kostar även för jänkarna, och även de gillar stabilitet.

Personligen gillar jag inte kärnvapen, men som ting ser ut.., så har de en avskräckande effekt. Skulle Putin ha vågat sig på denna invasion om Ukraina hade kärnvapen ?

Tror inte det..
Näe o hade putin inte haft kärnvapen så hade Ukraina bombat Moskva som svar på invasionen,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in