2023-04-04, 19:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Pappan håller i N inte Z på den bilden. Barnen är födda i ordningen S, Me, N, Z. Och jag tror det är N du syftar på med pyjamasen också…
Han håller i Z, som är född i början av januari 2016.
Citera
2023-04-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han håller i Z, som är född i början av januari 2016.

Vem skulle mamman hålla i då enligt dig? En random unge?
Citera
2023-04-04, 19:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Alltså är de inblandade är det ju för att föräldrarna velat att de skulle behandla henne lika hemskt som de själva gjorde, det i sig är ju också ett övergrepp.

Jag anser att barnen var/är för små för att räknas som inblandade i föräldrars hemska handlingar, det vet ju inget annat.

Det är ingen som hävdat något annat. Inblandad är, som sagt, inte samma sak som ansvarig. Bara det faktum att straffbarhetsåldern i Sverige är 15 år talar för att man inte ser så pass unga personer som ansvariga för sina handlingar när det kommer till brottslighet.

Men, innan allt detta blir en trådsanning kanske vi kan släppa ämnet? Skulle det, mot förmodan, visa sig senare att någon förutom de häktade föräldrarna haft något med dotterns skador att göra kan vi spinna vidare på det då istället.
Citera
2023-04-04, 19:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Vem skulle mamman hålla i då enligt dig? En random unge?
Ok då är det en annan bild som jag sett och som menats.
Med pappan som håller i det yngsta barnet född 2016.
Bilden tagen 2016.
Citera
2023-04-04, 19:15
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Matstrupen måste ha blivit mycket mer illa åtgången än magen, den måste ha varit helt sönderfrätt. Det måste ha gjort mycket ont. Bara att lukta på ättika sticker ordentligt i näsan. Det hade varit intressant med en läkares kommentar på hur pass mycket ättika och i vilken
koncentratiom som behövs för skadorna.

Mycket ont? Ättikan har sannolikt smält ned matstrupen. Tror inte smärtorna går att föreställa sig. Förhoppningsvis har flickan tuppat av. Ondskan i detta är obeskrivlig.
Citera
2023-04-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Mycket ont? Ättikan har sannolikt smält ned matstrupen. Tror inte smärtorna går att föreställa sig. Förhoppningsvis har flickan tuppat av. Ondskan i detta är obeskrivlig.
Ja herregud , hon kan ju inte fått i sig varken vätska eller mat efter detta.
Citera
2023-04-04, 19:21
Medlem
WallabeJoys avatar
Jag fundera mkt på hur mkt ättika som behövs för att barnet skall få såna stora skador att magsäcken inte går att räddas.

En teori jag funderat på är om flickan över tid fått i sig olika medel bla ättika men även annat som rengöringsmedel,klorin mm.
Behöver inte varit just ättika alltid som då över tid skadat Z magsäck mer och mer.
Sen denna gång gav de ättika och då blev barnet så sjukt att hon höll på att dö då magsäcken inte pallar mer, hjärtat och andra inre organ börjar säga ifrån osv.
Och när de kom till sjukhuset var det ättika som fanns i magsäcken.

Har väldigt lite kunskap just medicinskt gällande sånt här.

Tänker eftersom de står torterat så tror de gett henne det mer än en gång.
Citera
2023-04-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon måste gråtit och skrikit och krängt när hon tvingades dricka det. Luktade på vår ättika hemma och man måste vara utvecklingsstörd om man inte förstår att det är livsfarligt att dricka det. Det ångar ju rejält bara man öppnar flaskan. Nej, önskar att detta rubriceras som mordförsök. Herregud
Exakt jag tänker att hon förmodligen fått nes ättika i luftstrupen ochså när hon gråtit och hulkat. Kan inte ens föreställa mig hur detta har gått till och vilket övervåld som man måste använda för att få i barnet ättikan.

Jag hoppas att det inte är sant utan att något annat hänt.
Citera
2023-04-04, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inblandat och ansvarigt är två olika saker. Det har som sagt hänt förr att föräldrar manipulerat sina barn att ge sig på sina syskon. Ovanligt? Visst! Finns det något som tyder på att så skulle vara fallet i det här ärendet? Nej! Omöjligt? Nej, inte det heller.

Det vi vet, är att den äldsta dottern som mamman hade innan hon träffade sin nuvarande, som är far till resten av barnen, fick ta ett stort ansvar. Eftersom hon själv är ett barn så är/kan hon omöjligt vara mogen en sådan uppgift. Mycket möjligt att hon varit frustrerad på sina småsyskon mer än en gång, men det kan hon definitivt inte belastas för!
Citera
2023-04-04, 19:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag fundera mkt på hur mkt ättika som behövs för att barnet skall få såna stora skador att magsäcken inte går att räddas.

En teori jag funderat på är om flickan över tid fått i sig olika medel bla ättika men även annat som rengöringsmedel,klorin mm.
Behöver inte varit just ättika alltid som då över tid skadat Z magsäck mer och mer.
Sen denna gång gav de ättika och då blev barnet så sjukt att hon höll på att dö då magsäcken inte pallar mer, hjärtat och andra inre organ börjar säga ifrån osv.
Och när de kom till sjukhuset var det ättika som fanns i magsäcken.

Har väldigt lite kunskap just medicinskt gällande sånt här.

Tänker eftersom de står torterat så tror de gett henne det mer än en gång.

24% ättiksprit räcker det att hon fått i sig enligt Giftinformationscentralen

https://r.search.yahoo.com/_ylt=Awr.gfyLVixkHvMPcPvUEYpQ;_ylu=Y29sbwNpcjIEcG9 zAzIEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1680656140/RO=10/RU=https%3a%2f%2fgiftinformation.se%2faktuellt%2fv arning-for-attiksyra%2f/RK=2/RS=b_Cenh4XvlB_Cb2tLqBUZHbcLnA-
Citera
2023-04-04, 19:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
24% ättiksprit räcker det att hon fått i sig enligt Giftinformationscentralen

https://r.search.yahoo.com/_ylt=Awr.gfyLVixkHvMPcPvUEYpQ;_ylu=Y29sbwNpcjIEcG9 zAzIEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1680656140/RO=10/RU=https%3a%2f%2fgiftinformation.se%2faktuellt%2fv arning-for-attiksyra%2f/RK=2/RS=b_Cenh4XvlB_Cb2tLqBUZHbcLnA-

Ahh tack. Frågan är hur stor mängd som behövs för att magsäcken skall bli så den måste opereras bort.
Citera
2023-04-04, 19:49
Medlem
Vem tog henne till akuten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här