2023-04-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har inte helt kolla på barnaskaran nu. Men om jag förstått saken rätt så gäller det barnet Z som föddes januari 2016. På de första bilderna är Z klädda i typiska flickkläder, men senare ändras detta och Z får en pojkfrisyr och typiska killkläder. Det hela blir mer tydligt i jämförelse med de övriga barnen.
Hur kommer det sig?
• Kan barnet föds som hermafrodit? Men om det skett och man velat vänta in resultat så borde man kanske valt väldigt könsneutrala kläder. Jag vet verkligen lite om ämnet, och det känns som att man idag borde kunna ge ett snabbare svar. Så jag ser denna teori som osannolik.
• Kan det vara så att Z föddes som flicka men själv önskat bli en pojke? Det är ju inte superovanligt att barn vill byta kön en period i den åldern. Nu har ifs JI satt en prinsymbol på sin insta för de barnet, så det verkar vara lite mer än bara passionerat rollspel.
• Kan det vara någon typ av bestraffning från föräldrarna? Det känns också långsökt, men det förekommer ju. Föräldrarna hävdar ju att Z har någon form av hjärnskada. Kan Z vara annorlunda mot deras andra barn och de kan ha haft svårt att förstå eller accepterar barnets avvikande sidor?
• Z har heller inte frågat efter föräldrarna och dessa ”självskadebeteenden” som föräldrarna beskriver kan ju vara något som barnet haft i viss grad då de varit olyckligt, missförstådd, känt sig avvisat eller inte accepterats för den den är?
• Kan Z avvikande personlighet provocerat föräldrarna att särbehandla det här barnet så illa? Kan de ha blivit så provocerade att de fått för sig att barnet har en hjärnskada och att barnet självskadebeteende rört sig om förtvivlan och rop på hjälp men föräldrarna har då valt att tolka dessa som om barnet har något fel på hjärnan?

När jag såg Z namn, så visste jag först inte om det var en pojke eller flicka. Jag kanske bara är okunnig eller finns det fler som tolkar namnet som ett möjligt pojknamn?

Spekulerar vilt kring detta. Jag hoppas ju att någon som känner familjen skulle kunna komma fram och berätta vad de vet eller vad de iaf tror. Någon måste ju ha något att säga om mammans och pappans personligheter. Det är märkligt tyst i tråden. Inga gamla klasskompisar, grannar, föräldrar från klasser där de andra barnen går i? Inte ens någon ingift fasters nya man som har något att säga om dem?

Jag uppfattar namnet som ett flicknamn, men David Bowies son hette Zowie innan han ändrade sitt namn till Duncan.
Jag har aldrig under mina år, boende i UK, stött på en pojke som heter så.
Citera
2023-04-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Det är nog så att de tvingat henne dricka det mer än 1 gång.....
Matstrupen måste ha blivit mycket mer illa åtgången än magen, den måste ha varit helt sönderfrätt. Det måste ha gjort mycket ont. Bara att lukta på ättika sticker ordentligt i näsan. Det hade varit intressant med en läkares kommentar på hur pass mycket ättika och i vilken
koncentratiom som behövs för skadorna.
Citera
2023-04-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nej i handlingarna från tingsrätten står det anhållna i sin frånvaro 31/1 och gripna 1/2
Jag läste i Aftonbladet när det blev känt att de greps i mellandagarna. Jag ber om ursäkt men visste inte bättre
Citera
2023-04-04, 16:14
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellofreak
Nej, det gör det verkligen inte. Läs på.
Personer med MbP söker sjukvård för sina barn ständigt och jämt. Denna tjej hade obehandlade frakturer och har således INTE varit en frekvent besökare hos sjukvården. MBP uteslutet

Inte nödvändigtvis, eftersom båda är en form av misshandel, och en person som misshandlar barn behöver inte söka vård för våld som kan sätta dem själv i dålig dager. Vård för andra saker verkar de ju ha sökt ganska ofta, framförallt läggs det ut på sociala medier på ett knepigt sätt, tycker jag.
Citera
2023-04-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Bara en spekulation, som mycket här! Baserat på hennes FB och alla "svårigheter" hon vill ha stöd för

Tack för kommentar!! Det är så rörigt med alla spekulationer även om det är det som Flashback är till för Men när det ältas om och om igen blir det lätt en form av sanning/missförstånd!! Finns det verkligen INGEN här i tråden som vet vilka familjen är- på riktigt???
Citera
2023-04-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeUtanAffe
På sin höjd har 2-3 barn setts till samtidigt utanför deras hus. Att de hade 6 barn är överraskande.

Hur vet du det??? Är du boende i området??
Citera
2023-04-04, 16:22
Medlem
Från vem kommer efternamnet? Av förnamnen att döma verkar de vara resandefolk, som vanligt märker wt ut sig med sina namn.[/quote]

Pappan hette Andersson tidigare. Han har tagit mammans efternamn. Morfar hette Mohamed och var född i Syrien. Han avled 2015.
Citera
2023-04-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fremont
Från vem kommer efternamnet? Av förnamnen att döma verkar de vara resandefolk, som vanligt märker wt ut sig med sina namn.

Pappan hette Andersson tidigare. Han har tagit mammans efternamn. Morfar hette Mohamed och var född i Syrien. Han avled 2015.[/quote]

Morfar Mohamed tog namnet när han kom till Sverige. Står tidigt i tråden.
Citera
2023-04-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Ja, så tänker jag; att föräldrarna har tvingat i henne ättika som ett sätt att straffa eller plåga henne. De har nog inte förstått att hon skulle bli så skadad utan bara tyckt att det var något som luktar och smakar vidrigt. De har nog inte haft förstånd och kunskap nog att förstå att det är skillnad mellan den ättikan och vätskan som ättiksgurka ligger i.

Exakt vi får verkligen hoppas detta.
Citera
2023-04-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Matstrupen måste ha blivit mycket mer illa åtgången än magen, den måste ha varit helt sönderfrätt. Det måste ha gjort mycket ont. Bara att lukta på ättika sticker ordentligt i näsan. Det hade varit intressant med en läkares kommentar på hur pass mycket ättika och i vilken

Hon måste gråtit och skrikit och krängt när hon tvingades dricka det. Luktade på vår ättika hemma och man måste vara utvecklingsstörd om man inte förstår att det är livsfarligt att dricka det. Det ångar ju rejält bara man öppnar flaskan. Nej, önskar att detta rubriceras som mordförsök. Herregud
Citera
2023-04-04, 16:57
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
När man sväljer vätska så rinner det förbi matstrupen men stannar kvar i matsäcken. För mig är det logiskt att magen tar mer stryk.
Citera
2023-04-04, 17:00
Medlem
Har några barn gått på förskola? Hur har familjen försörjt sig? Nån som vet?
Uppfattade nyss från radion att kommunen , Eslöv, skulle ändra på några regler...uppfattade inte vad, men det var familjen som föranlett ändringen. Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in