2023-04-04, 12:01
Medlem
Är modern helnegress eller halvnegress?
Citera
2023-04-04, 12:04
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Är mamman influerad av sociala media och modediagnoser? Påstår att flera barn har npf (delvis en modediagnos), klär en dotter som pojke. Det är inne nu i amerikanska media att påstå att små barn är trans, de tvingar på barnen en annan könsroll än den biologiska redan tidigt och visar upp det på sociala media. Har mamman tagit efter dem för att synas?

Det är kanske så hon fick tag i sitt amfetamin. Det är inte helt ovanligt att föräldrar snor barnens adhd-mediciner. Sen att tidningar likställer detta för ”amfetaminmissbruk” , håller iallafall inte jag med om.

Men att blanda adhdmediciner och alkohol är inte att rekommendera. Vissa tål inte heller sina mediciner. Jag själv blev manisk, våldsam och fick slutligen en psykos av fel medicin kombinerat med alkohol för ca 10 år sedan.
Citera
2023-04-04, 12:11
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socionomtanten
Gått i skola med Daniel. Chockad. Har alltid tyckt han va WT, men snäll, lite töntig, va mobbad i skolan, men han gjorde aldrig nåt konstigt eller så. Pratade av en slump med han för ett par år sen, tyckte han verka lycklig med familjen. Utifrån bilder på Facebook verka de ha levt för familjen. Jag tror att de flesta som känt Daniel väntar med att uttala sig tills man har fått läsa FUP:en, för att få större förståelse för vad fan som har hänt. Men de som varit nära vänner med D och J borde ju ha sett om det förekom konstigheter i familjen. Undrar varför de inte uttalar sig om det.

Äntligen lite info från bekanta. Om du träffade D på stan, har du också träffat J?
Citera
2023-04-04, 12:12
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kan vara pga flytt omgivningen inte förstått att det inte stod rätt till i familjen , nya grannar många barn och därför inte märkt att ett barn inte varit så synligt när familjen vistats ute i samhället

Lite så jag tänkte. Lgh i Löderöd där dom är skrivan är lite trash-lgh (iofs alla lgh på Storgatan är trash). Bor mest soc.fall där.
Citera
2023-04-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Lite så jag tänkte. Lgh i Löderöd där dom är skrivan är lite trash-lgh (iofs alla lgh på Storgatan är trash). Bor mest soc.fall där.
Frågar de runt bland grannar kommer de flesta nog inte har en aning om hur många barn familjen har
Citera
2023-04-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Gör en liten sammanfattning av vad som kommit fram.

Mamma Jsmine I
Pappa Dniel I

Barn
Dotter S (har en annan pappa) f.2010
Son M f. 2013
Dotter N f. 2015
Dotter Z född 2016 ( MÄ i fallet) kläs som flicka fram till 2019 och sedan som pojke.
Dotter V f. 2017 (har sjukdom)
Son namn okänt f.2019 men osäkert.

Föräldrarna är misstänkta för olaga frihetsberövande och misshandel mellan 2020 och 2022 och synnerligen grov misshandel den 23-24 dec 2022.
Sitter anhållna sedan 1/2 2023 anhållna i sin utevaro 31/1

https://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=24&download_id=198&fbclid=IwA R0WCalAVbr7CP_aif6tFjh9NmOCMRnmItzvZV6u7kVL7EgPbDz dQMhPiaM

Föräldrarna nekar brott.
Ang att barnet skulle omhändertas motsade sig de inte det med hänvisning att barnet var hjärnskadat. De vill inte ha barnet boende i sin familj mer.
Samtliga barn är omhändertagna.
Enligt media har flickan aldrig frågat efter sina föräldrar eller uttryckt hon vill hem.
Enligt inlägg i tråden, (ej funnit källan)vill de övriga barnen hem.

Skador

När flickan kom till sjukhus hade hon blåmärken, sårskador, var undernärd och ”luktade skarpt
Gamla frakturer som självläkt utan läkarvård.
Skador på underliv.
Dog nästan av hjärt och leversvikt samt att barnet fått i sig ättika som frätte sönder magsäcken. Till följd av detta har barnet ingen magsäck och kommer aldrig mer äta fast föda.

Flickan har skolplikt sedan hon skulle börja förskoleklass hösten 2022 men har hög frånvaro så skolan hade gjort en handlingsplan.
Pappan till äldsta barnet ska ha gjort en orosanmälan för 4 år sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPayj6/eslovsflickan-torterad-med-attika-foraldrarna-haktade

https://www.expressen.se/nyheter/syskonets-pappa-slog--larm-orolig-for-barnen/

Fyll på vad ska mer med.

Föräldrarna greps ju några dagar efter flickans ankomst till sjukhuset!!
Citera
2023-04-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ett barn har ju fått adekvat vård, men inte det barnet som fallet gäller. MBP är nog inte orsaken här dock, mamman led av psykisk sjukdom samt narkotikamissbruk.

Varför låter det i alla inlägg som att mamman är gm?? Ja hon har ett missbruk men pappan finns ju med i bilden och delar ansvaret för barnen!! Båda föräldrarna har kraftigt brustit i sin föräldraroll men VEM som gjort vad framgår inte Och båda nekar!! Dom är lika jävliga äckliga men jag vill flagga för att en pappa OCKSÅ fanns med i bilden
Citera
2023-04-04, 12:30
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Är modern helnegress eller halvnegress?
Albino då eller hur tänkte du där?
https://morgonposten.se/2023/04/04/misshandelsmakarna-inkvist-i-eslov-daniel-och-jasmine/
Citera
2023-04-04, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Varför låter det i alla inlägg som att mamman är gm?? Ja hon har ett missbruk men pappan finns ju med i bilden och delar ansvaret för barnen!! Båda föräldrarna har kraftigt brustit i sin föräldraroll men VEM som gjort vad framgår inte Och båda nekar!! Dom är lika jävliga äckliga men jag vill flagga för att en pappa OCKSÅ fanns med i bilden
För att det är de uppgifterna vi har att gå på, än så länge.
Alla vet att pappan är med i bilden, de är ju båda anhållna.
Du får väl ha tålamod som alla andra och se vad som dyker upp om fallet.
Citera
2023-04-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Och nu är den helt borta
Kan någon ladda upp bilderna från hennes Facebook här???
Citera
2023-04-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socionomtanten
Gått i skola med Daniel. Chockad. Har alltid tyckt han va WT, men snäll, lite töntig, va mobbad i skolan, men han gjorde aldrig nåt konstigt eller så. Pratade av en slump med han för ett par år sen, tyckte han verka lycklig med familjen. Utifrån bilder på Facebook verka de ha levt för familjen. Jag tror att de flesta som känt Daniel väntar med att uttala sig tills man har fått läsa FUP:en, för att få större förståelse för vad fan som har hänt. Men de som varit nära vänner med D och J borde ju ha sett om det förekom konstigheter i familjen. Undrar varför de inte uttalar sig om det.
Flickan hölls ju isolerad från familjen och har haft uppenbara skador och var svältfödd när hon kom in på sjukhus. Allting under tiden med Daniel i hushållet så så jävlig oskyldig är han då inte!! Oavsett om han var mobbad som barn eller ej!!! Så nog fan kan man uttala sig om hur värdelös pappa han har varit!!! Eller har jag fel???? Det finns INGA förmildrande omständigheter kring någon av föräldrarnas tortyr av barnet för helvete
Senast redigerad av Obmud 2023-04-04 kl. 12:44.
Citera
2023-04-04, 12:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellofreak
Är det inte märkligt att vi fortfarande inte sett röken av grannar/barndomskompisar/släktingar/annat här inne? Borde ju finnas någon som vet vilka familjen är som kan sitta inne med lite riktig fakta...
"Jag önskar att jag kunnat vara där" eller liknande sa stora tösens pappa. Vart finns han? Gissar långt bort eftersom han aldrig fick info. Utomlands??
Lite svar på några av alla frågor nu vore nice

Ja, det är lite underligt.

Var har familjen bott genom åren? Finns det ngt kringflyttande inslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in