2023-04-04, 05:36
Medlem
De umgås kanske inte så mycket med andra? De verkar ju ha isolerat flickan från andra i alla fall. Eller så umgås de bara med andra invandrare som inte hänger här på fb. Att de låter flickan bära kläder / frisyr som en pojke är kanske en del av misshandeln? Små flickor vill gärna ha rosa, vara prinsessor osv. Eller så har de helt enkelt önskat sig en pojke istället. Och försöker göra om henne till det. Hade hon själv velat odla en pojkidentitet hade de antagligen förnekat henne det. Med tanke på hur de vanvårdat henne och till sist försökt mörda henne. Sjuka i huvudet är de ju i vilket fall som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har inte helt kolla på barnaskaran nu. Men om jag förstått saken rätt så gäller det barnet Z som föddes januari 2016. På de första bilderna är Z klädda i typiska flickkläder, men senare ändras detta och Z får en pojkfrisyr och typiska killkläder. Det hela blir mer tydligt i jämförelse med de övriga barnen.
Hur kommer det sig?
• Kan barnet föds som hermafrodit? Men om det skett och man velat vänta in resultat så borde man kanske valt väldigt könsneutrala kläder. Jag vet verkligen lite om ämnet, och det känns som att man idag borde kunna ge ett snabbare svar. Så jag ser denna teori som osannolik.
• Kan det vara så att Z föddes som flicka men själv önskat bli en pojke? Det är ju inte superovanligt att barn vill byta kön en period i den åldern. Nu har ifs JI satt en prinsymbol på sin insta för de barnet, så det verkar vara lite mer än bara passionerat rollspel.
• Kan det vara någon typ av bestraffning från föräldrarna? Det känns också långsökt, men det förekommer ju. Föräldrarna hävdar ju att Z har någon form av hjärnskada. Kan Z vara annorlunda mot deras andra barn och de kan ha haft svårt att förstå eller accepterar barnets avvikande sidor?
• Z har heller inte frågat efter föräldrarna och dessa ”självskadebeteenden” som föräldrarna beskriver kan ju vara något som barnet haft i viss grad då de varit olyckligt, missförstådd, känt sig avvisat eller inte accepterats för den den är?
• Kan Z avvikande personlighet provocerat föräldrarna att särbehandla det här barnet så illa? Kan de ha blivit så provocerade att de fått för sig att barnet har en hjärnskada och att barnet självskadebeteende rört sig om förtvivlan och rop på hjälp men föräldrarna har då valt att tolka dessa som om barnet har något fel på hjärnan?

När jag såg Z namn, så visste jag först inte om det var en pojke eller flicka. Jag kanske bara är okunnig eller finns det fler som tolkar namnet som ett möjligt pojknamn?

Spekulerar vilt kring detta. Jag hoppas ju att någon som känner familjen skulle kunna komma fram och berätta vad de vet eller vad de iaf tror. Någon måste ju ha något att säga om mammans och pappans personligheter. Det är märkligt tyst i tråden. Inga gamla klasskompisar, grannar, föräldrar från klasser där de andra barnen går i? Inte ens någon ingift fasters nya man som har något att säga om dem?
Citera
2023-04-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Föräldraansvaret har föräldrarna oavsett och det är lite osmakligt att misstänkliggöra små barn.

Varför är det osmakligt att misstänka att hennes äldre syskon är involverade som vittnar om hur allt e så himla bra där hemma?Men vi har en liten stackars tjej som höll på att dö!!

Du måste vara objektiv, sluta tänk med känslor om du ska få fram sanningen.
Föräldrarna verkar inte varit rädda för läkare och sjukhus då dom spenderat mycket tid där med den minsta som hafe något fel vid födseln.. oftast e folk som skadar sina barn rädda för sjukhus och läkare.därför har jag en teori att syskonen eller ett syskon är mobbaren och säkert har dessa syskon fårt uppfostra varandra medans föräldrarna tar droger.
Men vi får vänta och se.
Citera
2023-04-04, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det kan du ju upprepa för James Bulgers föräldrar.

Alla möjligheter måste prövas i brottsfall. Även de som inte passar in i ens egen Disney-fantasi. Och på tal om Disney, finns det ett klipp där mammans äldsta dotter ska sjunga något ur Frost och ett småsyskon kommer in i bild och knuffas ganska hårdhänt iväg.

Den äldsta dottern är ju den som sticker ut, mammans första barn, annat utseende än halvsyskonen, annan pappa än de övriga barnen, det kan nog skapa en hel del avund.

Du sa något där! Mamman lägger upp bilder på en av dom sötare tjejerna på fb och taggar pappan och skriver i stil med; se bara, se!!! För hon e jävligt söt….. så kan vara något i det du säger, avund från ett syskon som e tjock halv mörk (den äldsta)

Vi får se!
Citera
2023-04-04, 07:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och ändå fortsätter missbruksmamman att kläcka ur sig fler ungar? Har hon inte hört talas om preventivmedel?

Tror mer att här handlar det om en ”försörjning med hjälp av barn”, kombinerat med allvarlig psykiskt störning.
Citera
2023-04-04, 07:59
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tycker man kan se att hon är missbrukare på hennes tänder.

Dålig tandhälsa behöver inte betyda tecken på missbruk i dagens Sverige, vem 17 har råd att gå till tandläkaren om man inte har minst några tusen undanlagda?

Denna familj känns inte som om dom har en liten buffert åsidosatt för den typen av utgifter.
Citera
2023-04-04, 08:01
Medlem
Vad är det med "wt" och deras fäbless för att ge sina ungar amerikanska namn som låter som tagna ur en såpa? Är det just populärkultur som inspirerar så oerhört? Annars borde man ju sky namn som mest förknippas med kriminella och paradise hotel-deltagare, såsom Liam, Anthony, Samantha och Stephanie..
Citera
2023-04-04, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rang3
Tvek på den! Detta låter svenskt, eller åtminstone wt.

Om modern använt amfetamin under graviditeten så finns risk att hon själv orsakat barnens sjukdomar och diagnoser tänker jag.
Citera
2023-04-04, 08:32
Medlem
segerljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEckel
Inte på något sätt! Årtal av misshandel!

Är någonting annat som verkar skevt med familjen också, men kan inte ta på vad det är.

Någon här som vet vad detta är för typ av böcker?

https://www.facebook.com/100037307803924/posts/477717220897463/?substory_index=477717220897463

? Sökte vidare på boktyper och hamnade på suspekta sidor, via twitterkonto.
Bilden finns på ena flickans facebook.

(Ber om ursäkt för om det låter rörigt, men är bara en lös tråd som jag följt än så länge)
Citera
2023-04-04, 08:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Gör en liten sammanfattning av vad som kommit fram.

Mamma Jsmine I
Pappa Dniel I

Barn
Dotter S (har en annan pappa) f.2010
Son M f. 2013
Dotter N f. 2015
Dotter Z född 2016 ( MÄ i fallet) kläs som flicka fram till 2019 och sedan som pojke.
Dotter V f. 2017 (har sjukdom)
Son namn okänt f.2019 men osäkert.

Föräldrarna är misstänkta för olaga frihetsberövande och misshandel mellan 2020 och 2022 och synnerligen grov misshandel den 23-24 dec 2022.
Sitter anhållna sedan 1/2 2023 anhållna i sin utevaro 31/1

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.swefup.se%2Finfusion s%2Fdownloads%2Fdownloads.php%3Fcat_id%3D24%26amp% 3Bdownload_id%3D198

Föräldrarna nekar brott.
Ang att barnet skulle omhändertas motsade sig de inte det med hänvisning att barnet var hjärnskadat. De vill inte ha barnet boende i sin familj mer.
Samtliga barn är omhändertagna.
Enligt media har flickan aldrig frågat efter sina föräldrar eller uttryckt hon vill hem.
Enligt inlägg i tråden, (ej funnit källan)vill de övriga barnen hem.

Skador

När flickan kom till sjukhus hade hon blåmärken, sårskador, var undernärd och ”luktade skarpt
Gamla frakturer som självläkt utan läkarvård.
Skador på underliv.
Dog nästan av hjärt och leversvikt samt att barnet fått i sig ättika som frätte sönder magsäcken. Till följd av detta har barnet ingen magsäck och kommer aldrig mer äta fast föda.

Flickan har skolplikt sedan hon skulle börja förskoleklass hösten 2022 men har hög frånvaro så skolan hade gjort en handlingsplan.
Pappan till äldsta barnet ska ha gjort en orosanmälan för 4 år sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...drarna-haktade

https://www.expressen.se/nyheter/sys...ig-for-barnen/

Föräldrarna har gått igenom en P7a där mamman ses lida av en allvarlig psykisk störning men inre så hon inte förstår vad hon gjort.

https://omni.se/eslovsmamman-bedoms-vara-allvarligt-psykiskt-stord/a/XbElQW

Fyll på vad ska mer med.
Senast redigerad av WallabeJoy 2023-04-04 kl. 08:59. Anledning: Länk fungerade inte
Citera
2023-04-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segerljus
Är någonting annat som verkar skevt med familjen också, men kan inte ta på vad det är.

Någon här som vet vad detta är för typ av böcker?

https://www.facebook.com/100037307803924/posts/477717220897463/?substory_index=477717220897463

? Sökte vidare på boktyper och hamnade på suspekta sidor, via twitterkonto.
Bilden finns på ena flickans facebook.

(Ber om ursäkt för om det låter rörigt, men är bara en lös tråd som jag följt än så länge)
Är det inte en fejkad bok från en bild av flickan?
Citera
2023-04-04, 08:51
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau59
Helt fruktansvärt och jag tänker på varför just på julafton? Var det menat att vara ett extra svårt straff för den redan utsatta flickan? Som en sadistisk julklapp?
Så utstuderat och grymt allting och jag ser också narcissism och psykopati i detta och jag har sett sånt här med egna ögon i en familj och där var det mamman som utsatte en dotter för olika grymheter.
Man har svårt att förstå:-(
Våld i hemmet ökar vid högtider.
Citera
2023-04-04, 08:52
Medlem
Säger väl allt - de vill inte ha hem flickan, hon duger inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem