2023-04-03, 21:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Är det barnet på mammans Facebook som är klädd som pojke? I bilden där alla barn är samlade?
Jag tycker det äldsta barner tittar på barnet med en nedsättande blick.

Exakt. Det har jag också sagt.
Z verkar utstött av syskonskaran, också.
Citera
2023-04-03, 22:14
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Gör en liten sammanfattning av vad man vet ang familjen

Mamma Jsmine I
Pappa Dniel I

Barn
Dotter S (har en annan pappa) f.2010
Son M f. 2013
Dotter N f. 2015
Dotter Z född 2016 ( MÄ i fallet) kläs som flicka fram till 2019 och sedan som pojke.
Dotter V f. 2017 (har sjukdom)
Son namn okänt f.2019 men osäkert.

Föräldrarna är misstänkta för olaga frihetsberövande och misshandel mellan 2020 och 2022 och synnerligen grov misshandel den 23-24 dec 2022.
Sitter anhållna sedan 1/2 2023

Föräldrarna nekar brott.
Ang att barnet skulle omhändertas motsade sig de inte det med hänvisning att barnet var hjärnskadat. De vill inte ha barnet boende i sin familj mer.

Skador
Gamla frakturer som självläkt.
Skador på underliv.
Skador på kroppen till följd av misshandel.
Dog nästan av hjärt och leversvikt samt att barnet fått i sig ättika som frätte sönder magsäcken. Till följd av detta har barnet ingen magsäck och kommer aldrig mer äta fast föda.

Fyll på vad ska mer med.

Men det där stämmer inte?

Något barn föds i november 2015
Nico*e(?) ser ut att vara 2,5-3 år på bilderna från juni och december 2016. Den minsta, Mel*in är kanske runt året på sommarbilden? När de gifter sig 1 december fattas en bebis på bilden, eller så kommer den senare samma månad.

Det ÄR jätterörigt att få ihop vem som är vem i barnaskaran!
Citera
2023-04-03, 22:15
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Är det barnet på mammans Facebook som är klädd som pojke? I bilden där alla barn är samlade?
Jag tycker det äldsta barner tittar på barnet med en nedsättande blick.

Det tycker jag också. Det är inte bara föräldrar som kan plåga barn.
Citera
2023-04-03, 22:16
Medlem
Konstig familj. Men något stämmer inte med anklagelserna till det hela…. Jag tror flickan druckit ättikan antingen av misstag eller något syskon tvingat, känns som om det är syskonen som ska bli mistänkta, och att föräldrarna vara ignorerat mobbningen på den stackars flicka som fick magsäcken bortopererad…. Bara en teori…

Normalt brukar en förälder bryta ihop och erkänna men nu nekar båda till allt… kanske skyddar dom ett psycho syskon?

Men om mamman nu e pundare så kanske min teori inte håller. Men tror syskonen är mer involverade än vad som kommit fram .
Citera
2023-04-03, 22:24
Medlem
” Sjuåringen, som under tiden på sjukhuset aldrig nämnt sina föräldrar, har sagt ”nu har jag det bra, nu när jag är med er”.
– Polisen pratar med henne lite grann varje vecka. Men hon har det svårt. Ett tag visste vi ju inte om hon skulle överleva, säger Ingegerd Jigin till tidningen.
Sjuåringens tillstånd är stabilt, men hon har fått men för livet.
Läkarna behövde operera bort flickans magsäck och hon kommer aldrig mer att kunna äta fast föda.”

Det här skapar sådana känslor i mig att jag knappt känner igen mig själv.

Stackars, stackars flicka! Hoppas verkligen att resten av hennes blir så in i helvete bra som det bara går.
Föräldrarna hoppas jag stenas till döds båda två.

Får så jävla ont i hela själen av att läsa sånt här. Fy fan vad människor kan vara grymma.
Citera
2023-04-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Konstig familj. Men något stämmer inte med anklagelserna till det hela…. Jag tror flickan druckit ättikan antingen av misstag eller något syskon tvingat, känns som om det är syskonen som ska bli mistänkta, och att föräldrarna vara ignorerat mobbningen på den stackars flicka som fick magsäcken bortopererad…. Bara en teori…

Normalt brukar en förälder bryta ihop och erkänna men nu nekar båda till allt… kanske skyddar dom ett psycho syskon?

Men om mamman nu e pundare så kanske min teori inte håller. Men tror syskonen är mer involverade än vad som kommit fram .

Föräldraansvaret har föräldrarna oavsett och det är lite osmakligt att misstänkliggöra små barn.
Citera
2023-04-03, 22:29
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:

Är du efterbliven?

Sjuåringen, som under tiden på sjukhuset aldrig nämnt sina föräldrar, har sagt ”nu har jag det bra, nu när jag är med er”.
– Polisen pratar med henne lite grann varje vecka. Men hon har det svårt. Ett tag visste vi ju inte om hon skulle överleva, säger Ingegerd Jigin till tidningen.
Sjuåringens tillstånd är stabilt, men hon har fått men för livet.
Läkarna behövde operera bort flickans magsäck och hon kommer aldrig mer att kunna äta fast föda.”
Citera
2023-04-03, 22:32
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Föräldraansvaret har föräldrarna oavsett och det är lite osmakligt att misstänkliggöra små barn.

Det kan du ju upprepa för James Bulgers föräldrar.

Alla möjligheter måste prövas i brottsfall. Även de som inte passar in i ens egen Disney-fantasi. Och på tal om Disney, finns det ett klipp där mammans äldsta dotter ska sjunga något ur Frost och ett småsyskon kommer in i bild och knuffas ganska hårdhänt iväg.

Den äldsta dottern är ju den som sticker ut, mammans första barn, annat utseende än halvsyskonen, annan pappa än de övriga barnen, det kan nog skapa en hel del avund.
Citera
2023-04-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Exakt. Det har jag också sagt.
Z verkar utstött av syskonskaran, också.

Tre av syskonen håller varandra i händerna. En ögonblicksbild ska man inte läsa in för mycket i tror jag.
Citera
2023-04-03, 22:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det ligger i alla fall nära till hands att undra, om ngt äldre syskon skulle kunna vara inblandat.
Citera
2023-04-03, 22:45
Medlem
Mammans Facebook-sida blev just mycket mer privat. Fanns många foton att se för några minuter sen, nu syns bara profilbild och omslagsfoto.
Citera
2023-04-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Enligt domstolshandlingar har mamman i familjen ett narkotikamissbruk. En stor del av ansvaret för familjen och syskonen har därför den äldsta 13-åriga dottern fått ta över.

Nu har båda föräldrarna häktats misstänkta för synnerligen grov misshandel samt olaga frihetsberövande och misshandel. De har tidigare nekat till anklagelserna.

Senast på torsdag denna vecka ska paret antingen åtalas eller begäras omhäktade.

https://samnytt.se/sexbarnsforaldrar-haktade-7-arig-dotter-misshandlad-med-syra/

Misär och elände. Bådar inte gott.

Menar du dessa domstolsförhandlingar? Eller har hon varit i annan utredning? Vem visste om drogmissbruket innan detta?
Hon måste varit riktigt duktig att hålla masken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in