2023-04-04, 00:17
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Absolut har dumpen den positiva effekten. Det blir ändå fel trots allt.

Poängen är ändå att demokratins institutioner ska lagföra och sköta detta. God natt

Men Dumpen är också en institution i demokratin, vars verksamhet är särskilt skyddad i grundlag i och med utgivningsbeviset. Brott eller ej, ja, gäddorna döms av Dumpen - i moralisk och social mening och detta förstärks av publiceringarna. Det är dock inte Dumpen ensam om att göra; medier i Sverige - institutioner i demokratin - fäller sociala domar mot människor ofta, folk som i ett eller annat avseende har gjort fel. Personer hängs ut även av andra medier.

Sedan att Dumpen går längre när de bildpublicerar en vanlig Svensson för det denne gör inom ramen för Dumpens arbete (vilket inte sker i de flesta andra medier), innebär inte nödvändigtvis att Dumpens verksamhet är rättsosäker. Därför att Dumpen menar sig ha grundlagen i ryggen - yttrandefrihet. Först den dag en Dumpenpublicering prövas i domstol får vi veta om Dumpen har agerat fel juridiskt sett.
Citera
2023-04-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Vad spelar det för roll om Childhood har "experter" involverade när de i princip inte åstadkommer ett skit, trots de mångtaliga miljonregnen?

Berätta vad Childhood har åstadkommit rent konkret, eller så kommer jag eller Silvia och sätter ett barnrättsplåster rätt över ditt tangentbord!

Och ibland kan faktiskt AI vara bra att ha för kunna hitta och summera information väldigt snabbt. Skrev in följande i ChatGPT:

Can you show me some concrete results that The world childhood foundation have achieved with their work?

Yes, The World Childhood Foundation (WCF) has achieved many concrete results in its efforts to protect children from abuse and exploitation. Here are some examples:

Supporting local organizations: WCF has provided funding and support to over 100 local organizations in 17 countries to prevent child abuse and exploitation. These organizations work with children directly, providing them with education, healthcare, and protection from violence and exploitation.

Advocating for child protection: WCF has been a vocal advocate for child protection, working with governments, international organizations, and other stakeholders to raise awareness about the issue and push for stronger laws and policies to protect children.

Preventing child sexual abuse: WCF has developed a program called "Stewards of Children," which trains adults in how to prevent, recognize, and respond to child sexual abuse. The program has been implemented in over 50 countries, and has trained over 1.5 million adults.

Supporting survivors: WCF has provided funding and support to organizations that provide services to survivors of child abuse and exploitation, including counseling, legal support, and safe housing.

Empowering children: WCF has developed a program called "Children's Rights and Voices," which empowers children to speak out about their experiences of abuse and exploitation and advocate for their rights. The program has reached over 70,000 children in 15 countries.

Overall, WCF's work has had a significant impact on the lives of children around the world, providing them with the support, protection, and empowerment they need to live safe and healthy lives.
Citera
2023-04-04, 02:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Så du tycker det är bra ifall så många som möjligt hade läst det du skrivit och fått den felaktiga uppfattningen att Childhood "bara" är en förening utan några experter involverade? Bra, då vet vi.
Det är ju exakt vad Childhood är
Fast inte en förening utan en stiftelse som JAG PÅTALADE din jävla mupp
Citera
2023-04-04, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det är ju exakt vad Childhood är
Fast inte en förening utan en stiftelse som JAG PÅTALADE din jävla mupp

Du skriver det senare ja. Efter att jag citerat dig när du skriver förening och jag påpekat att de också har experter involverade.

Det går fan inte resonera med någon som så totalt saknar läsförståelse och som konstant diskuterar ohederligt. Jag ger upp. Alla kan se vad du har skrivit, grattis.
Citera
2023-04-04, 02:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Du skriver det senare ja. Efter att jag citerat dig när du skriver förening och jag påpekat att de också har experter involverade.

Det går fan inte resonera med någon som så totalt saknar läsförståelse och som konstant diskuterar ohederligt. Jag ger upp. Alla kan se vad du har skrivit, grattis.
Nej du hoppar in i en diskussion du tydligen inte har koll på
Sen försöker du göra det till att dina infantila icke relevanta inlägg hade bäring
Du är ju dum i hela huvudet
Citera
2023-04-04, 03:13
Avslutad
Det börjar bli mer och mer intressant ju högre upp det träffar. Gymnasielärare, friskolor, rektorer, poliser, psykologer/kuratorer, vissa politiker, professorer,
Dumpen måste vässa sina instrument för att inte mest bara få gamla halvdementa farbröder. Det måste in i kärnan. Tänk om "man" hade fått nån hög tjänsteman från typ JK på kroken eller nån inom försvaret. Eller tom prinsen eller Kungen. Jag är dock rädd för att SÄPO hade förbjudit publiceringen då och att vanligt folk aldrig hade fått veta.
Citera
2023-04-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej du hoppar in i en diskussion du tydligen inte har koll på
Sen försöker du göra det till att dina infantila icke relevanta inlägg hade bäring
Du är ju dum i hela huvudet

Försöker? Jag skrev exakt ut vad meningen var med att förtydliga att de även har en expertgrupp.

När du skriver "Childhood är en förening och inte en expert", menar du då att det inte finns någon som helst poäng med att förtydliga att de faktiskt rådgör med experter i alla frågor de jobbar med? Det var ju nämligen precis det jag gjorde.

Du kan omöjligen vara polis. På sin höjd en bitter parkeringsvakt.
Citera
2023-04-04, 07:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPAGNOTTO
Det börjar bli mer och mer intressant ju högre upp det träffar. Gymnasielärare, friskolor, rektorer, poliser, psykologer/kuratorer, vissa politiker, professorer,
Dumpen måste vässa sina instrument för att inte mest bara få gamla halvdementa farbröder. Det måste in i kärnan. Tänk om "man" hade fått nån hög tjänsteman från typ JK på kroken eller nån inom försvaret. Eller tom prinsen eller Kungen. Jag är dock rädd för att SÄPO hade förbjudit publiceringen då och att vanligt folk aldrig hade fått veta.

Men låt oss säga att Dumpen fiskar upp Kungen och möter honom i en filmad konfrontation, inget hindrar Dumpen från att publicera det innan någon hinner agera. Kul skulle det vara i alla fall!
Citera
2023-04-04, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Men låt oss säga att Dumpen fiskar upp Kungen och möter honom i en filmad konfrontation, inget hindrar Dumpen från att publicera det innan någon hinner agera. Kul skulle det vara i alla fall!
Då kanske kungen hade reggat ett konto här och skrivit:
- Nu vänder vi blad och blickar framåt, medborgare.
Citera
2023-04-04, 07:51
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Då kanske kungen hade reggat ett konto här och skrivit:
- Nu vänder vi blad och blickar framåt, medborgare.
Det skulle vara en bomb om Dumpen haffar Kungen eller Statsministern. Inte långtifrån nu tror jag.
Citera
2023-04-04, 07:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Precis samma sak kan sägas om varenda gädda på Dumpen. Är det inte bättre att dessa svin får sina liv förstörda än att de ohindrat får förstöra liven för massa oskyldiga barn? Dina prioriteringar är ytterst märkliga.
Fast att unga får sina liv förstörda av gubbarna är ju något som sexbrottsmaffian har hittat på. Jag ser inte dem som värre än vilken spammande indier eller telefonförsäljare som helst. Jobbiga? Ja. Förstör liv? Nej.

Dessutom så visar påståendet om förstörda liv vilken hederskultur som sexbrottsmaffian, inklusive Dumpen, bygger på. De som råkar ut för saker förväntas må dåligt och se sina liv som förstörda, och de som inte gör det ses som avfällningar.
Citera
2023-04-04, 08:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Fast att unga får sina liv förstörda av gubbarna är ju något som sexbrottsmaffian har hittat på. Jag ser inte dem som värre än vilken spammande indier eller telefonförsäljare som helst. Jobbiga? Ja. Förstör liv? Nej.

Dessutom så visar påståendet om förstörda liv vilken hederskultur som sexbrottsmaffian, inklusive Dumpen, bygger på. De som råkar ut för saker förväntas må dåligt och se sina liv som förstörda, och de som inte gör det ses som avfällningar.

Det var väl i något sammanhang som Sara till och med antydde att bara en sexchatt med eventuellt påföljande bilder skulle förstöra livet för ett barn, även om inte någon fysisk träff kom till stånd. Vilken unge som helst kan ju exempelvis kolla Netflix där det slaktas, misshandlas, knullas och mördas i nästan varenda film men det som förstör dem för livet är att se köttrosens gubbfitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in