2023-04-03, 23:30
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det är bara att gå in på Childhoods hemsida - så förstår man att Childhood bara är en näringskedja för folk med sinne för höga löner och bidrag.

Här är Childhoods plan för att bekämpa pedofiler: Trygga relationer & miljöer, Barns trygghet på nätet och Barnvänligt stöd & bemötande.

Jämför det med de gäddor som dumpen har avslöjat som vill sextortera 3-åringar osv.

Och så kan man köpa "barnrättsplåster". "Barn som har ord att berätta med är tryggare barn. Därför finns nu Barnrättsplåstren som ger vuxna en möjlighet att prata barns rättigheter med barn på barns språk samtidigt som man plåstrar om." Eller varför inte ett "Childhood-armband" för 100 spänn och visa vilken god människa man är?

Ett antal kommunikatörer skrattar hela vägen till och från banken.
Citera
2023-04-03, 23:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Det krävs att man dyker upp på mötet i sexuellt syfte, och att det rör sig om en person under 15 år, då har personen begått en olaglig handling och kan dömas. Men jag skulle inte påstå att barnen har blivit utsatt för ett övergrepp så länge inget sexuellt har inträffat.

Och det går att förhindra att personen blir utsatt för ett övergrepp utan att ändra nuvarande lagstiftning.
Nej för just nu krävs den en person under femton år som tar del av chatten och åker dit.
Då har du redan begått övergrepp mot en minderårig.
Runkbilder och sexchatt är inget barn ska behöva se.
Barnen är redan utsatta för övergrepp innan dom åker till ett möte när dom skickat sexchatt runkfilmer och kukbilder till barnet.
Runkfilmer kukbilder och sexchatt är övergrepp.
Det går inte att fälla dom om dom inte utsatt ett riktigt barn.
Poängen är att stoppa dom innan dom begått övergrepp mot barn och att kunna fälla dom så fort dom TROR att det är barn.
Dom ska fällas på sitt uppsåt med andra ord.
Citera
2023-04-03, 23:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Ja, och jag förtydligade det du skrev för att när någon läser det så ser det ut precis så som jag påpekade; att det är en förening som arbetar utan att ta hjälp av experter vilket inte stämmer.

Ibland behöver förtydliganden göras i diskussioner även ifall de i helheten utgör sidospår. Nu vet alla här istället att Childhood arbetar för att hjälpa barn i frågor först efter att ha rådgjort med experter (precis det som dumpen inte gör).
Lägg bara ner
Du var ute och cyklade och gillar inte att du inte kan cykla rätt.
Sorglig är du
Citera
2023-04-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Lägg bara ner
Du var ute och cyklade och gillar inte att du inte kan cykla rätt.
Sorglig är du

Så du tycker det är bra ifall så många som möjligt hade läst det du skrivit och fått den felaktiga uppfattningen att Childhood "bara" är en förening utan några experter involverade? Bra, då vet vi.
Citera
2023-04-03, 23:48
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Så du tycker det är bra ifall så många som möjligt hade läst det du skrivit och fått den felaktiga uppfattningen att Childhood "bara" är en förening utan några experter involverade? Bra, då vet vi.

Vad spelar det för roll om Childhood har "experter" involverade när de i princip inte åstadkommer ett skit, trots de mångtaliga miljonregnen?

Berätta vad Childhood har åstadkommit rent konkret, eller så kommer jag eller Silvia och sätter ett barnrättsplåster rätt över ditt tangentbord!
Citera
2023-04-03, 23:51
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Då har brottet redan begåtts, nu skrämmer dumpen äcklen innan dom förstör ett barns liv.
Jag känner mig rätt så säker på att säga att många äckel tänker nu efter innan dom börjar ta kontakt med barn.
Jag ser hellre att man skrämmer bort pedofiler från att ta kontakt med barn istället för att låta ett barn bli utsatt av svinen för och sen kanske få dom dömda.

Absolut har dumpen den positiva effekten. Det blir ändå fel trots allt.

Poängen är ändå att demokratins institutioner ska lagföra och sköta detta. God natt
Senast redigerad av Sababa 2023-04-03 kl. 23:58.
Citera
2023-04-03, 23:53
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej för just nu krävs den en person under femton år som tar del av chatten och åker dit.
Då har du redan begått övergrepp mot en minderårig.
Runkbilder och sexchatt är inget barn ska behöva se.
Barnen är redan utsatta för övergrepp innan dom åker till ett möte när dom skickat sexchatt runkfilmer och kukbilder till barnet.
Runkfilmer kukbilder och sexchatt är övergrepp.
Det går inte att fälla dom om dom inte utsatt ett riktigt barn.
Poängen är att stoppa dom innan dom begått övergrepp mot barn och att kunna fälla dom så fort dom TROR att det är barn.
Dom ska fällas på sitt uppsåt med andra ord.

Jag menar såklart där det inte förekommer runkfilmer eller kukbilder.
Vart går gränsen för en sexchatt?

Tror det blir enormt svårt att förbjuda tankebrott som du nämner.
Senast redigerad av Mowglino 2023-04-03 kl. 23:55.
Citera
2023-04-03, 23:57
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Jag menar såklart där det inte förekommer runkfilmer eller kukbilder.
Vart går gränsen för en sexchatt?

Tror det blir enormt svårt att förbjuda tankebrott som du nämner.

Gränsen går vid barn under 15 år.

Hur svårt kan det vara att fatta?
Citera
2023-04-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Håller med att det är ett stort problem att dom inte lagförs. Även att ingen förutom dumpen faktiskt försöker identifiera den här typen av förövare är ett problem. Kik och diverse andra forum och appar skulle behöva samverka med nån myndighet för att fånga in fulingarna.
Det pågår flertalet insatser med polisnärvaro på nätet där de här äcklen finns samt arbete med infiltrering i övergreppskretsar. Jag skulle säga att det ökat med flera hundra procent bara sista 1,5 året. Så det finns hopp och en större vilja att aktivt leta och lagföra. Dumpen fyller en annan funktion.
Citera
2023-04-03, 23:58
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Gränsen går vid barn under 15 år.

Hur svårt kan det vara att fatta?

Häng med i diskussionen tack, hur svårt ska det vara?
Citera
2023-04-04, 00:03
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Häng med i diskussionen tack, hur svårt ska det vara?

Fatta gränsen mellan barn och vuxna tack, hur svårt ska det vara?
Citera
2023-04-04, 00:10
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll om Childhood har "experter" involverade när de i princip inte åstadkommer ett skit, trots de mångtaliga miljonregnen?

Berätta vad Childhood har åstadkommit rent konkret, eller så kommer jag eller Silvia och sätter ett barnrättsplåster rätt över ditt tangentbord!

Hur vet du det? Har du stor insikt i de olika projekten de är involverade i och som de har jobbat med tidigare?

Under 2019-2020 arbetade de med sammanlagt 54 projekt (trots covid) och i rapporten står det en hel del om det de gjorde.

https://childhood.se/wp-content/uploads/2021/06/effektrapport-2019-2020-final.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in