2023-04-04, 02:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Av pappan får jag direkt missbrukarvibbar. Av mamman inte alls men visst, en del är bra på att dölja det.
Jag tycker man kan se att hon är missbrukare på hennes tänder.
Citera
2023-04-04, 02:05
Medlem
Jag har inte helt kolla på barnaskaran nu. Men om jag förstått saken rätt så gäller det barnet Z som föddes januari 2016. På de första bilderna är Z klädda i typiska flickkläder, men senare ändras detta och Z får en pojkfrisyr och typiska killkläder. Det hela blir mer tydligt i jämförelse med de övriga barnen.
Hur kommer det sig?
• Kan barnet föds som hermafrodit? Men om det skett och man velat vänta in resultat så borde man kanske valt väldigt könsneutrala kläder. Jag vet verkligen lite om ämnet, och det känns som att man idag borde kunna ge ett snabbare svar. Så jag ser denna teori som osannolik.
• Kan det vara så att Z föddes som flicka men själv önskat bli en pojke? Det är ju inte superovanligt att barn vill byta kön en period i den åldern. Nu har ifs JI satt en prinsymbol på sin insta för de barnet, så det verkar vara lite mer än bara passionerat rollspel.
• Kan det vara någon typ av bestraffning från föräldrarna? Det känns också långsökt, men det förekommer ju. Föräldrarna hävdar ju att Z har någon form av hjärnskada. Kan Z vara annorlunda mot deras andra barn och de kan ha haft svårt att förstå eller accepterar barnets avvikande sidor?
• Z har heller inte frågat efter föräldrarna och dessa ”självskadebeteenden” som föräldrarna beskriver kan ju vara något som barnet haft i viss grad då de varit olyckligt, missförstådd, känt sig avvisat eller inte accepterats för den den är?
• Kan Z avvikande personlighet provocerat föräldrarna att särbehandla det här barnet så illa? Kan de ha blivit så provocerade att de fått för sig att barnet har en hjärnskada och att barnet självskadebeteende rört sig om förtvivlan och rop på hjälp men föräldrarna har då valt att tolka dessa som om barnet har något fel på hjärnan?

När jag såg Z namn, så visste jag först inte om det var en pojke eller flicka. Jag kanske bara är okunnig eller finns det fler som tolkar namnet som ett möjligt pojknamn?

Spekulerar vilt kring detta. Jag hoppas ju att någon som känner familjen skulle kunna komma fram och berätta vad de vet eller vad de iaf tror. Någon måste ju ha något att säga om mammans och pappans personligheter. Det är märkligt tyst i tråden. Inga gamla klasskompisar, grannar, föräldrar från klasser där de andra barnen går i? Inte ens någon ingift fasters nya man som har något att säga om dem?
Citera
2023-04-04, 02:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så du menar att det är den äldsta flickan född 2010 som låst in sim syster o svält henne hela tiden utan föräldrarnas vetskap?

Fast nu skrev användaren du citerat "inblandat" och inte "ensamt ansvarig" eller liknande. Personligen tycker jag inte att det framkommit något som pekar åt det hållet, men man ska väl samtidigt aldrig säga aldrig. Det har trots allt förekommit fall där syskon blivit involverade i föräldrarnas misshandel av ett specifikt barn.
Citera
2023-04-04, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Personer som opererat bort magsäcken har kunnat äta fast föda efter en tid.. Varför den 7 åriga flickan aldrig mer skulle kunna äta fast föda verkar kanske vara felaktig bedömning.Det hoppas jag och ber till Gud om. Jag föll i gråt när jag läste om detta fallet med den 7 åriga flickan
Det kan ju vara så att ättikan även frätt sönder munhåla, matstrupe och tolvfingertarm.
Citera
2023-04-04, 02:25
Medlem
Skyliner.s avatar
Nu är den såkallade ”mammans” Facebook-konto nedplockat helt.
För ett par timmar sen så gick det se allt, för en timma sedan så kunde man bara se profilbild, och nu kan man inte hitta något alls. Det gick fort!
Men lika bra- för barnens skull.
Citera
2023-04-04, 02:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast nu skrev användaren du citerat "inblandat" och inte "ensamt ansvarig" eller liknande. Personligen tycker jag inte att det framkommit något som pekar åt det hållet, men man ska väl samtidigt aldrig säga aldrig. Det har trots allt förekommit fall där syskon blivit involverade i föräldrarnas misshandel av ett specifikt barn.
Vad spelar det för roll, är hon inblandad är det ju föräldrarna som påverkat henne?
Är väl inte så svårt att förstå hon är ju bara ett barn och det är föräldrarna som har ansvaret.
Men dessa trevliga föräldrar drogade barnen istället!
Men ni kanske tror att det är barnet som fixat knark till sin lillasyster och de andra syskonen?
Citera
2023-04-04, 03:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Men det där stämmer inte?

Något barn föds i november 2015
Nico*e(?) ser ut att vara 2,5-3 år på bilderna från juni och december 2016. Den minsta, Mel*in är kanske runt året på sommarbilden? När de gifter sig 1 december fattas en bebis på bilden, eller så kommer den senare samma månad.

Det ÄR jätterörigt att få ihop vem som är vem i barnaskaran!

Info är tagen från pappas Instagram så jag tänker det borde stämma med årtalen då det är han som skrivit dem.
Citera
2023-04-04, 03:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=869390920723046&substory_inde x=869390920723046&id=100000241281791
Redan här börjar det se illa ut. Rätt besvärligt blåmärke på underarmen..

Bilden du syftar på är offret bebisen.
Citera
2023-04-04, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Gäsp!

På vilket sätt är det relevant??

Om man ändå fick en femma för varje gång en rasse skrek MENA - invandrare - heder - muslim så fort det diskuterades ngt i det här forumet 💸💸💸

Flera faktorer påverkar när barn far illa i hemmet. Svårigheter hos den enskilda föräldern, familjen eller hos barnet ökar risken för att ett barn ska bli utsatt.
Omständigheter eller riskfaktorer hos föräldrar, vars barn kan riskera att fara illa är till exempel:

Egna upplevelser av utsatthet i barndomen
Våld mellan de vuxna i hemmet
Långvarig funktionsnedsättning hos förälder
Sjukdom
Missbruk
Social isolering

Läs mer här: https://www.rikshandboken-bhv.se/livsvillkor--levnadsvanor/barn-som-riskerar-att-fara-illa---oversikt/orsaker-till-att-barn-far-illa/
Det är relevant eftersom det är en hög riskfaktor, på samma sätt som stora mängder alkohol är en riskfaktor för trafikolyckor och därför är förbjudet.

Notera att alkohol är förbjudet, trots att inte alla fall av rattfylla leder till olycka, på samma sätt som att alla från hederskulturer inte mördar eller torterar sina egna döttrar.

Tack för länken till riskfaktorerna:

Svårigheter hos den enskilda föräldern, familjen eller hos barnet ökar risken för att ett barn ska bli utsatt.

I princip allt som tas upp på sidan är typiska invandrarproblem som är högkoncentrerade i invandrarghetton med många krigsskadade flyktingar i utanförskap och socioekonomisk misär.

I detta fall var det missbrukare som myndigheterna inte hann med eller hade resurser nog att hjälpa, på grund av den extrema överbelastningen från ovanstående.

Vilka som sköter import och handeln med den narkotika föräldrarna hade ständig tillgång till lämnas som en övning till dig.

Som överkurs, vilken inverkan på detta extremt smärtsamma (bokstavligt talat) lidande hade rasbiologiska institutet haft idag när kriminella missbrukare i dagens sverige, som i detta fall, skaffar massor med barn utan att ens rekommenderas till en sundare familjeplanering?

Nu finns till och med risken att domstolen består av mångkulturella individer som står på föräldrarnas sida och anser att flickan förtjänade behandlingen för att familjens heder skulle upprätthållas.
Citera
2023-04-04, 05:20
Medlem
Måste vara efterblivna som skaffar fler ungar när de första fått sina diagnoser.
Sen undrar man ju om de är inavlade när flera av barnen har diagnoser.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
En kan ju gjort det, utan den andres vetskap.

Kollade bilderna på Fejjan och tycker det är lite "skumt" med bilder på döda mamman, samt att Jasmine inte ens kan stava till cancer vilket var vad mamman avled av.

I ett inlägg beskriver hon hur trötta och utmattade de är av att ta hand om flickan som inte kunde andas. Detta blev bättre när hon fick den där masken, och hon uttryckte tacksamhet för det, men även en frustration över att det krävdes nattvak som de ville ha assistans till.

6 barn, varav en svårt sjuk och några med npf-diagnos, gör nog att tålamodet tryter.
Citera
2023-04-04, 05:24
Bannlyst
Det här luktar narcissism eventuellt psykopati. Sadism, missbruk och det stämmer in perfekt med hur narcissisten har ett gyllene barn och en syndabock, "The golden child och the scapegoat" Syndabocken får ta all ilska och det gyllene kärleksbombas.

Så "allvarlig psykisk störning" kan man lugnt säga, det blir inte värre och den senaste forskningen inom narcissism påvisar hjärnskador så modern är alltså hjärnskadad och är farlig.

Frågan är hur flickan påverkats av detta.
Citera
2023-04-04, 05:34
Medlem
Mjau59s avatar
Helt fruktansvärt och jag tänker på varför just på julafton? Var det menat att vara ett extra svårt straff för den redan utsatta flickan? Som en sadistisk julklapp?
Så utstuderat och grymt allting och jag ser också narcissism och psykopati i detta och jag har sett sånt här med egna ögon i en familj och där var det mamman som utsatte en dotter för olika grymheter.
Man har svårt att förstå:-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in