2023-04-04, 00:23
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Jaha, men vad bra. Då framgår ju det jag skrev där. Läs så ser du.
Nä, klart GW inte är med där då. Han vittnade inte i rätten. Visste du inte det?
GW har framträtt i TV4 med sina analyser. Jag hittade några bra länkar här i tråden. Sök bakåt så hittar du säkert.
Okej!
God natt med dig och sov så gott.

Fortsätt du med dina villfarelser och fabler...
Citera
2023-04-04, 00:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Instämmer helt och fullt. Dessutom har den här tråden extremt många visningar, man kan jämföra med andra mordfall:

60 588 svar
22 255 926 visningar

Rättvisa åt Tove!! Vi glömmer aldrig.

Precis!! Oj jävlar 22miljoner det var fan inte dåligt

Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Nja, så fort hon börjar prata så skyller hon allt på JJ, även sånt som hon bevisligen är skyldig till. Hon antyder t.o.m. att JJ har planterat granbarren i sängen och använt hennes jacka i skogen när kroppen dumpades. (I det förhöret hävdade hon fortfarande att hon själv inte hade varit med och dumpat kroppen.) Tror mer på att MH bara erkänner det som går att bevisa, men sedan skyller ifrån sig så mycket det går. Tror knappast det finns någon moralisk kompass om att skydda JJ, bara att skydda sig själv.

Jag var lite ironisk i mitt inlägg där! I MH beteende... hon är så jävla flask så det står härliga till om det...
Ja jag håller med dig... och de gör man inte om man är oskyldig... men så sitter det ju tyvärr idioter och ska bestämma straff... som inte kan lägga ihop 1 + 1 blir 2...
Citera
2023-04-04, 00:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Det som talar för JLJ berättelse är att hon helt saknar skador på sig själv... som Tove med 100% säkerhet skulle ha kunnat tillfoga om hon inte haft händerna låst... och hon lär ju knappast ha legat helt still efter att JLJ fält henne...
Citera
2023-04-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Är GW nämndeman eller kanske till och med rättens ordförande i detta åtalet?

Väldans vad massa frågor du har. Hur kan du inte veta det.
Du får läsa på i domstolens material om du vill veta vilka som sitter i rätten och dömer hur det skall gå för J och M.
Citera
2023-04-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Då kan GW få demonstrera hur JJ ska ha gjort det utan att att Tove skulle kunna göra motstånd... jag är mer än villig att låta den tjockisen få fälla mig så som Tove blev fälld och han ska se till att jag inte kan försvara mig samtidigt som han ska strypa mig... jag är 100% säker på att han inte kommer att lyckas.

Jag håller med dig om att MH säkerligen var inblandad och knappast sov sig igenom hela händelsen. (Det tycker jag man kan bevisa genom analys av hälsoapp samt orimligheten att hon inte skulle hört någonting trots att sovalkoven inte ens har en riktig vägg mot vardagsrummet.) Vad gäller just själva överfallet så finns ju dock möjligheten att T blev slagen i huvudet med exempelvis en hammare. Enligt rättsläkaren är ”slag med trubbigt föremål” den mest troliga förklaringen till skadan i T:s bakhuvud. Isf skulle en person kunna slå och sedan kasta sig över T som fallit i golvet och är rejält omtöcknad. Att hon blivit fälld och slagit i huvudet baseras ju bara på JJ:s berättelse.
Citera
2023-04-04, 00:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag håller med dig om att MH säkerligen var inblandad och knappast sov sig igenom hela händelsen. (Det tycker jag man kan bevisa genom analys av hälsoapp samt orimligheten att hon inte skulle hört någonting trots att sovalkoven inte ens har en riktig vägg mot vardagsrummet.) Vad gäller just själva överfallet så finns ju dock möjligheten att T blev slagen i huvudet med exempelvis en hammare. Enligt rättsläkaren är ”slag med trubbigt föremål” den mest troliga förklaringen till skadan i T:s bakhuvud. Isf skulle en person kunna slå och sedan kasta sig över T som fallit i golvet och är rejält omtöcknad. Att hon blivit fälld och slagit i huvudet baseras ju bara på JJ:s berättelse.

Hade missat det utlåtandet... men isåfall är det jucställt utom rimligt tvivel att JLJ begått ett mord och inte något annat... slår man någon i bakhuvudet så är det för att allvarligt skada eller döda någon... finns ju en anledning att man inte får slå någon i bakhuvudet ens i kampsport... lägg då till att man sedan stryper personen med sina händer... ja det bör ju vara livstid utan chans till tidsbestämt.

Hade helt missat att rättsläkaren uttalat sig så.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Väldans vad massa frågor du har. Hur kan du inte veta det.
Du får läsa på i domstolens material om du vill veta vilka som sitter i rätten och dömer hur det skall gå för J och M.
Prova att googla ordet Ironi...

( Jag känner bara till namnet på rättens ordförande, inte nämndemännens namn. Men du kanske vet vilka dom är?)

Vart hittar man information att läsa om "domstolens material"?
Citera
Medlem
Citat:
Precis!! Oj jävlar 22miljoner det var fan inte dåligt

Jag var lite ironisk i mitt inlägg där! I MH beteende... hon är så jävla flask så det står härliga till om det...
Ja jag håller med dig... och de gör man inte om man är oskyldig... men så sitter det ju tyvärr idioter och ska bestämma straff... som inte kan lägga ihop 1 + 1 blir 2...

Ja, det jävliga är ju att det troligen går att ljuga sig fri. Om JJ tar tillbaka sitt ”erkännande” när det kommer upp i Hovrätten blir det ännu mer problem. Egentligen räcker det väl egentligen att hon säger någonting i stil med att ”jag erkände att jag tog struptag gör att skydda MH.” Isf tror jag båda går fria från mord. I det här fallet finns det ju tyvärr ingen teknisk bevisning när det gäller själva dödandet.
Citera
2023-04-04, 00:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ja, det jävliga är ju att det troligen går att ljuga sig fri. Om JJ tar tillbaka sitt ”erkännande” när det kommer upp i Hovrätten blir det ännu mer problem. Egentligen räcker det väl egentligen att hon säger någonting i stil med att ”jag erkände att jag tog struptag gör att skydda MH.” Isf tror jag båda går fria från mord. I det här fallet finns det ju tyvärr ingen teknisk bevisning när det gäller själva dödandet.

Fast det tror jag inte... nu ska jag inte säga att de inte blir så... men då tror jag det skulle ta hus i helvete... och den lilla trovärdighet svenskträttsväsende har kvar skulle nog förintas...
Citera
2023-04-04, 00:43
Medlem
Citat:
Hade missat det utlåtandet... men isåfall är det jucställt utom rimligt tvivel att JLJ begått ett mord och inte något annat... slår man någon i bakhuvudet så är det för att allvarligt skada eller döda någon... finns ju en anledning att man inte får slå någon i bakhuvudet ens i kampsport... lägg då till att man sedan stryper personen med sina händer... ja det bör ju vara livstid utan chans till tidsbestämt.

Hade helt missat att rättsläkaren uttalat sig så.

Nja, hon skriver att det mest troliga är att T blivit slagen i huvudet med ett trubbigt föremål, men att hon även skulle kunna ha blivit fälld till marken och slagit i någonting (exempelvis knoppen på badrumsskåpet). Skadans placering är också förenlig med just slag med trubbigt föremål. Och teknikerna har inte hittar någonting som tyder på att T slagit i några utstickande föremål i badrummet. Att grannarna inte hört några skrik/bråk tyder ju på att hon blivit överrumplad och fått ett slag i bakhuvudet när hon lämnade badrummet.

Jag funderar på om man har hittat någon hammare vid husrannsakan. JJ hade ju flera tavlor uppsatta på väggarna, så en hammare borde hon ju haft. Skulle gissa på att den fanns i städskåpet som var beläget strax till vänster om badrumsdörren.
Citera
2023-04-04, 00:44
Medlem
Citat:
Rullman är part i målet. Han påstår hela tiden bara att det värsta är sant, utan bevis.
Så du menar att en åklagare i ett mål inte har någon kunskap i utredningar
Och att du vet bättre
Citera
2023-04-04, 00:45
Medlem
Citat:
Problemet i det här fallet är väl egentligen att det inte finns några bevis mot vare sig MH eller JJ vad gäller själva dödandet. Finns inget DNA under T:s naglar, inga skador att tala om på någon av de åtalade, inga vittnen. Det enda som finns är en uppdiktad historia av JJ om hur det hela gick till. Tar hon tillbaka sitt ”erkännande” när målet kommer upp i hovrätten så har jag svårt att se att någon kan bli dömd för mord. (Det räcker väl egentligen att hon säger ”jag erkände bara för att skydda MH, men det var hon som tog stryptag”) Inte svårt att räkna ut ungefär vad som hände, men att bevisa det rättsligt kan bli svårare.

Ja den tanken har slagit mig också om hon i sista skedet drar en rövare. Då vette tusan hur det blir, om hon nu blir varse om detta förvånar det mig inte om hon tar chansen.
Hemska tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in