2023-04-03, 23:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Du gjorde en poäng av det är en förening och ingen expert. Jag förtydligade att de är en förening som tar hjälp av experter i de frågor de arbetar med. Detta för att övriga läsare inte ska tro att Childhood är en förening som arbetar för att hjälpa utsatta barn utan att ta hjälp av experter. Bara för att du är stendum så är det inte säkert att andra läsare är det.
Nej jag gjorde en poäng av att det var värdelöst skit att hänvisa till Childhood när jag och andra bad om att få ta del av forskningen och vilka experter som påstår att Dumpens metod skulle öka brottsaktiviteten hos pedofiler.

Jag väntar fortfarande på att se den forskningen och vilka "experter" som uttalat sig om det.
Citera
2023-04-03, 23:05
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Det är inte så enkelt. Jag har egna barn och skulle självklart vilja veta om det bor en dömd pedofil nära min familj. Skulle jag egentligen må bättre av att veta det?

Det jag tvekar inför är att gränsen kommer att flyttas. Nu hängs misstänkta ut. Förstör vi rättssäkerheten så blir vi som de länder alla folk flyr ifrån. Förstår du?

Problemet är förmodligen att staten inte lagför dessa. Där har vi utmaningen.

Och om det var din morbror som hängdes ut som pedofil? Hade du tyckt att det var bra kunskap att ha innan du anlitade morbror som barnvakt?
Citera
2023-04-03, 23:07
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det är vuxna som tror att dom pratar med barn,
Dumpen vill hindra övergrepp innan dom sker och att förövarna som ville knulla barn och aktivt agerade för att göra det kan dömas.
Så är det inte idag.
Det krävs att barn utsätts för brott innan något kan göras.
Dumpen har kommit på ett sätt att lura asen i fällan utan brottsoffer i just det.
Dom skyddar barn.
Samhället och polisen (där jag jobbar) kan inte skydda barn på samma sätt.

Det krävs att man dyker upp på mötet i sexuellt syfte, och att det rör sig om en person under 15 år, då har personen begått en olaglig handling och kan dömas. Men jag skulle inte påstå att barnen har blivit utsatt för ett övergrepp så länge inget sexuellt har inträffat.

Och det går att förhindra att personen blir utsatt för ett övergrepp utan att ändra nuvarande lagstiftning.
Citera
2023-04-03, 23:08
Medlem
Citat:
Det är inte så enkelt. Jag har egna barn och skulle självklart vilja veta om det bor en dömd pedofil nära min familj. Skulle jag egentligen må bättre av att veta det?

Det jag tvekar inför är att gränsen kommer att flyttas. Nu hängs misstänkta ut. Förstör vi rättssäkerheten så blir vi som de länder alla folk flyr ifrån. Förstår du?

Problemet är förmodligen att staten inte lagför dessa. Där har vi utmaningen.

Håller med att det är ett stort problem att dom inte lagförs. Även att ingen förutom dumpen faktiskt försöker identifiera den här typen av förövare är ett problem. Kik och diverse andra forum och appar skulle behöva samverka med nån myndighet för att fånga in fulingarna.
Citera
2023-04-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej jag gjorde en poäng av att det var värdelöst skit att hänvisa till Childhood när jag och andra bad om att få ta del av forskningen och vilka experter som påstår att Dumpens metod skulle öka brottsaktiviteten hos pedofiler.

Jag väntar fortfarande på att se den forskningen och vilka "experter" som uttalat sig om det.

Ja, och jag förtydligade det du skrev för att när någon läser det så ser det ut precis så som jag påpekade; att det är en förening som arbetar utan att ta hjälp av experter vilket inte stämmer.

Ibland behöver förtydliganden göras i diskussioner även ifall de i helheten utgör sidospår. Nu vet alla här istället att Childhood arbetar för att hjälpa barn i frågor först efter att ha rådgjort med experter (precis det som dumpen inte gör).
Citera
2023-04-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Håller med att det är ett stort problem att dom inte lagförs. Även att ingen förutom dumpen faktiskt försöker identifiera den här typen av förövare är ett problem. Kik och diverse andra forum och appar skulle behöva samverka med nån myndighet för att fånga in fulingarna.

Precis. De digitala plattformarna har ett enormt ansvar här. Där borde olika sorters lösningar kunna implementeras för att få bukt med problemet.
Citera
2023-04-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ja, och jag förtydligade det du skrev för att när någon läser det så ser det ut precis så som jag påpekade; att det är en förening som arbetar utan att ta hjälp av experter vilket inte stämmer.

Ibland behöver förtydliganden göras i diskussioner även ifall de i helheten utgör sidospår. Nu vet alla här istället att Childhood arbetar för att hjälpa barn i frågor först efter att ha rådgjort med experter (precis det som dumpen inte gör).

Fast säkert effektiva är inte Childhood va? Sexbrotten mot barn bara ökar och ökar. Misstänker att det yras om Childhood här för att vissa vet att childhood inte åstadkommer ett piss till skillnad från dumpen.
Citera
2023-04-03, 23:18
Medlem
Citat:
Precis. De digitala plattformarna har ett enormt ansvar här. Där borde olika sorters lösningar kunna implementeras för att få bukt med problemet.

Ja det är märkligt att inget har gjorts på den punkten.
Citera
2023-04-03, 23:23
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Jag instämmer. Min enda poäng är att inte att detta inte är rättssäkert. Har inget emot tuffare lagstiftning och kemisk kastrering.
Då har brottet redan begåtts, nu skrämmer dumpen äcklen innan dom förstör ett barns liv.
Jag känner mig rätt så säker på att säga att många äckel tänker nu efter innan dom börjar ta kontakt med barn.
Jag ser hellre att man skrämmer bort pedofiler från att ta kontakt med barn istället för att låta ett barn bli utsatt av svinen för och sen kanske få dom dömda.
Citera
2023-04-03, 23:23
Medlem
Citat:
Fast säkert effektiva är inte Childhood va? Sexbrotten mot barn bara ökar och ökar. Misstänker att det yras om Childhood här för att vissa vet att childhood inte åstadkommer ett piss till skillnad från dumpen.

Så länge de har sakkunniga som ser till att de väljer de projekt som har störst chans att göra nytta så är det en j-ligt bra bit på vägen i alla fall. Kunskap slår alltid okunskap.
Citera
2023-04-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ja det är märkligt att inget har gjorts på den punkten.

Ja, verkligen. Vet inte ifall det är svårt att tänka sig lösningar som inte riskerar inskränka övriga användares valmöjligheter/friheter på olika sätt och att det i slutändan blir en pengafråga. Men det borde ju inte spela någon roll oavsett när det gäller något så viktigt.
Citera
2023-04-03, 23:28
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

Det är bara att gå in på Childhoods hemsida - så förstår man att Childhood bara är en näringskedja för folk med sinne för höga löner och bidrag.

Här är Childhoods plan för att bekämpa pedofiler: Trygga relationer & miljöer, Barns trygghet på nätet och Barnvänligt stöd & bemötande.

Jämför det med de gäddor som dumpen har avslöjat som vill sextortera 3-åringar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in