2023-04-03, 22:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
03:21 är då hon går ner för att köra bilen till framsidan av huset?
Så kan det vara, först iväg med Ts cykel och sedan hämta bilen.
Citera
2023-04-03, 22:36
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Läs inlägg 1 sida 1.

Finns inga vindsförråd. Det översta "vindsplanet" består av två lägenheter, varav JJ;s är den ena.

Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag får verkligen ta tillbaka då om jag helt missat att vindsförrådet inte undersökts! Jag har trott de hela tiden pratat om ett källarförråd men sen när de på rättegången pratade om förrådet utanför insåg jag att jag nog bara tagit för givet att det var i källaren...
Tack för info!
Angående det berömda vindsförrådet,som inte tycks existera.
Citera
2023-04-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Intressant fall det här.

Hängde med lite på rättegången i torsdags, läst lite i FUP och lite i tråden.

Det jag inte riktigt hänger med på är varför J skulle ha flyttat T till förrådet, varför tror ni det?
Var på rättegången i torsdags och Rullmans teori när han läste upp sin slutbedömning var att T inte var någon annanstans än i badrummet och att M satt där o vaktade henne när J var på finken.
Han sa också att det inte varit någon visningsrunda i lgh som J påstår utan att T blivit inknuffad i badrummet direkt
Citera
2023-04-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag tycker att man ska få hårdare straff om man ljuger under ed.
Tror att du menar åtalade?
Jag tänker samma
Det verkligen bjuder till att ljuga och varför gäller det inte under ed för åtalade?
Blir tveksam till att det är så i andra länder?
Citera
2023-04-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Åtalade talar inte under ed. Endast vittnen avlägger ed.
Okey, här lär man sig grejer ;-)
Men de är väl ändå skyldiga att tala sanning i rätten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det finns två förhör med grannen i FUPn.

Har du läst något i FUPn?

Övriga boende i fastigheten
Förhör med vittne, Nowak, Wilhelm Ivar Gustaw ........................................... 499
Förhör med vittne, Nowak, Wilhelm Ivar Gustaw ........................................... 501

Jaha, där ser man, tackar, får läsa där då.
som jag skrev nyss har jag läst en del i fup men inte allt.
antar du inte heller har det eftersom du inte kunde dela med dig av informationen om min fråga.
Citera
Avslutad
För mig är det så uppenbart att MH varit med och hjälpt JJ, tror knappast att jj skulle köra 1v1 när hennes vän sover, sjukt riskabelt
Citera
2023-04-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Jaha, där ser man, tackar, får läsa där då.
som jag skrev nyss har jag läst en del i fup men inte allt.
antar du inte heller har det eftersom du inte kunde dela med dig av informationen om min fråga.
Läs sida 1 i denna tråd först om du inte gjort det så får du en bra sammanfattning om det mesta för att kunna hänga med i tråden ,
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Du har en poäng i det.
Men blev T så blöt? En del badrum har väl en viss lutning mot golvbrunnen. Jag minns inte var exakt Ts kropp låg i badrummet. (Många detaljer att komma ihåg).
Mot alla golvbrunnar ska det vara lutning i minst 50 cm radie.
Om T kissar på sig så att golvet blir vått är det oundvikligt att även T blir blöt även om hon skulle legat över golvbrunnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det är tragiskt och sorgligt om det är på det sättet. Om det är så, är det nog stor risk att hon var inblandad i själva mordet också; svårt att säga nej och rädd för sitt eget liv.
Om hon döms för det får vi hoppas att hon får den hjälp och stöd hon behöver för att sedan kunna leva ett så okej liv som det går utifrån förutsättningarna.
Ja, det hoppas jag också.
Citera
2023-04-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Apropå MH:s skuld. När man läser de tidiga förhören blir det väldigt tydligt att advokaten har dragit upp en strategi som baseras på att spela ovetande och skylla ifrån sig.

I förhör den 10 november 2022:
Advokat Svegfors: ”Är det möjligt att du har sovit även innan du åt den där hamburgaren?
MH: ”Ja, det är möjligt.”

I nästa förhör har hon plötsligt sovit sig igenom hela nattens händelser. Och inte nog med det, hon börjar plötsligt skylla allt på JJ. Granbarren i sängen har exempelvis JJ lagt dit efter att MH har stigit upp. Hon hävdar vidare att JJ måste ha placerat barr på hennes jacka, eller haft på sig den i skogen. Själv har hon bara legat och sovit. Advokaten hjälper gärna till med de här lögnerna. I förhöret den 29:e november lägger han själv fram teorin om att barren på MH:s jacka har hamnat där när JJ skjutsade hem henne framåt morgonkvisten.

Allt är en medveten (och givetvis smart) strategi av försvaret. Synd bara att många verkar gå på det.

Intressant. Detta har jag inte läst om.
Förstår att åklagaren är övertygad om att hon är skyldig när hon kommer med såna löjeväckande lögner och ursäkter.
Citera
2023-04-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon1234
Var på rättegången i torsdags och Rullmans teori när han läste upp sin slutbedömning var att T inte var någon annanstans än i badrummet och att M satt där o vaktade henne när J var på finken.
Han sa också att det inte varit någon visningsrunda i lgh som J påstår utan att T blivit inknuffad i badrummet direkt

Jo, men Rullman har ju inga som helst bevis för det där har jag förstått. Det är ju bara vad han tror och han verkar hela tiden bara tro det värsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in