Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Dömd brottsling, mördare och terrorist dödas i ett land som för ett olagligt krig och folkmord på sitt grannland?
- Var han en dömd mördare?
- Genomförde han terrordåd mot civila?
Han var väl soldat i Donetsk(där han förövrigt komifrån.) Som så många i östra delarna så vill de inte tillhöra Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Det är ju ett val de gjort? handlingar har konsekvenser.
Så om jag säger att det är bedrövligt att civilia ukrainare som dör av ryska bomber så säger du att "de har gjort sina val och det har sina konsekvenser?" för att de inte ger upp eller flyr...? Eller har du bara den här iskalla attityden applicerat på vilka som är fienden?
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Från den "lilla" gruppen som sysslat med mord, terror och våldtäkt i rysslands tjänst i ukraina? Självklart, fanns det en knapp som sprängde varenda än utav den i detta ögonblick så hade jag inte tvekat att trycka på den, det är ju ett val de gjort.
Men hur vet du att han har gjort det eller någon av dessa människor? Såvitt jag vet kan hans barn ha varit ett av de som blev våldtagna av ukrainska soldater i donetsk. Har du uppnåt sådan apotes att du vet exakt vilka som ska dö och att du låter reptilhjärnan trycka av utan att ens tveka. Låter sjukt och indoktrinerat.