2023-04-03, 19:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nu var väl den här snubben knappast någon ledare. Men det är väl imponerande att han rehabiliterat sig och lämnat sin kriminella bana bakom sig för att bli krigshjälte.

Krigshjälte enligt den ryska definitionen?
Våldta, skjuta gamlingar på cykel och stjäla vitvaror?
Citera
2023-04-03, 19:26
Medlem
Sextiopluss avatar
Denys Davydov visar en bild där Tatarsky figurerar tillsammans med Daria Dugina.

Kanske dog de av samma anledning.
Citera
2023-04-03, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Snacka om att få brallorna neddragna 😂😂

Rejäl snyting killen åkte på.

Tjejen som levererade bysten kan ju knappast känt till vad den innehöll eftersom hon satt kvar ganska nära den kriminelle nazisten.

Hjälp mig att förstå. Var detta café en rysk gay-bar och det var ryska homofober som mördade honom?

Hans underkläder är ju ganska gay, tangatrosa för män tror jag det kallas.

Usch, jag så bilden på kroppen och mycket riktigt var halva huvet borta så det jag sa förut verkar stämma, att (en del av) huvet kletade fast sig i taket som polisen petade loss med mojängen de rullar upp och ner markisen med.
Citera
2023-04-03, 19:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Denys Davydov visar en bild där Tatarsky figurerar tillsammans med Daria Dugina.

Kanske dog de av samma anledning.

Jag brukar aldrig glädjas över att någon dör. Inte ens Hitler eller vad det nu kan vara.

Men när en ryss dör så blir jag mer "What ever...just numbers...".

Jag får denna känsla hela tiden då en ryss dör, för det är liksom...inget speciellt med en ryss.
Citera
2023-04-03, 19:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Skrämmande att se hur många här nu plötsligt stödjer terrorattentat. Vidrigt.

Det var inget terrorattentat. Det var ett mord.

Sedan var det bara en eller några ryssar som dog. Vad spelar det för roll? Dom ska ju ändå dö i kriget så.
Citera
2023-04-03, 19:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hjälp mig att förstå. Var detta café en rysk gay-bar och det var ryska homofober som mördade honom?

Hans underkläder är ju ganska gay, tangatrosa för män tror jag det kallas.

Usch, jag så bilden på kroppen och mycket riktigt var halva huvet borta så det jag sa förut verkar stämma, att (en del av) huvet kletade fast sig i taket som polisen petade loss med mojängen de rullar upp och ner markisen med.
Det är ingen gaybar. Vill du se en video där liket syns i stället? Finns längre bak i tråden. Det är bara en mindre skråma på huvudet. Halva saknas verkligen inte.
Citera
2023-04-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Nu vet vi ju inte vem som gjort det här , du vet inte heller.
Men att kalla denne hat-spridare och folkmordsförespråkare för journalist ger dig veckans clownhatt.

Nej det vet vi självklart inte.

Förespråkar han folkmord? Det låter fruktansvärt, rena rama aftonbladet kolumnisten då. Oavsett om han är en världens hemskaste människa eller, mer troligt - överdrivet demoniserad, är han fortfarande inte längre soldat utan gör det i egenskap av civil. Tycker du att dödsknarkarnazistfolkmordsförespråkarna som viftar ukraina flaggor här på flashback's familjer och vänner "förtjänar" att skadas och dö =)

Här är clownnäsa, peruk och två stora skor du kan traska iväg med.
Citera
2023-04-03, 20:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbajacker
Förespråkar han folkmord? Det låter fruktansvärt, rena rama aftonbladet kolumnisten då. Oavsett om han är en världens hemskaste människa eller, mer troligt - överdrivet demoniserad, är han fortfarande inte längre soldat utan gör det i egenskap av civil. Tycker du att dödsknarkarnazistfolkmordsförespråkarna som viftar ukraina flaggor här på flashback's familjer och vänner "förtjänar" att skadas och dö =)

Aftonbladet-kolumnister brukar inte uttrycka sig så här:

Citat:
"We will defeat everyone, we will kill everyone, we will rob everyone as necessary. Just as we like it." (källa)

Och sedan även ta till vapen och åka iväg och skjuta mot de som han/hon vill döda. Samt eventuellt även plundra.

Putin har tidvis tillämpat ett hybridkrig där det inte alltid varit glasklart om det rör sig om en angripande soldat eller inte. Speciellt år 2014 användes det flitigt (Tatarsky var med och slogs även 2014). Frågan är om det bara är Putin som ska ha tillåtelse att slåss under de premisserna?

Annars är det väl i detta fall hyfsat sannolikt att det rör sig om ett internt ryskt mord. Ukraina har kanske inget alls med saken att göra. Ryssar är ju duktiga på att mörda varandra, som vi vet.
Citera
2023-04-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här grips morsan till den misstänkta tjejen. Hoppas att dottern kommer undan men tyvärr går det rykten att hon också är gripen.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1642790933333696515

Skapegoats. FSB försöker bli av med fler än bara tataren.
Citera
2023-04-03, 20:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Skrämmande att se hur många här nu plötsligt stödjer terrorattentat. Vidrigt.
Det var inte ett terrorattentat. Det var en militär specialleverans under en pågående militär specialoperation.
Citera
2023-04-03, 20:17
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nu var väl den här snubben knappast någon ledare. Men det är väl imponerande att han rehabiliterat sig och lämnat sin kriminella bana bakom sig för att bli krigshjälte.
Vad var det som pekade på att han lämnat sin kriminella bana?

Det ser ju ut precis tvärt om?
Citera
2023-04-03, 20:18
Medlem
Jag tror att detta var en grej som skulle göra att västerlandet inte skulle märka att Bakhmut har fallit. Enligt Zelenski så är detta slutet för Ukraina. Men tidningarna i Väst är kanske mest upptagna av mordet och hejar - beroende på hur blodssugen man är.
Och jag tror nog att den ryska polisen vet vad det handlat om. Och de visste också vad Dugina handlade om. Hon som anses ha skapat bilbomben som dödade Dugina, flydde till Estland med sin dotter. Hon var anställd vid den ukrainska militären.
Ukrainska militären är frikostiga med sina bomber. De har gett folket i Donbass smak på dem i 8 år. 16.500 döda, många barn.
Oberoende om ukrainarna har ammunition att skjuta med eller inte - så bombar de, fortfarande, och civilbefolkningen i Donbass tar emot. Och Hotell och sjukhus är favoritmål när ukrainarna bombar... bombar för att det är skojigt!!! När de först bombar ett speciellt mål, så väntar de en stund så att människor kan börja hjälpa de skadade och så bombar de igen - samma mål. Två flugor i samma smäll.

Jag förstår inte att någon kan tycka att det är bra! Det är motsatsen till internationell lag och mänskliga rättigheter. Jag checkar indiska nyheter, kinesiska nyheter, ryska nyheter - men det är bara Värstliga nyheter som inte har fördömt detta, utan försöker få det till att det är Ryssland som gör det.
Dumt tänkt!
Ryssarna är fullt upptagna med att vinna specialoperationen för att få bort alla vapen och det är vad de koncentrerar sig på. Att omintetgöra alla vapen och om soldater dör på samma gång så kan man inte göra något åt det - men inga civila får dö! Det är de ryska soldaternas mantra - man får inte göra något, om det kan bli en fara för civilbefolkningen. Det kostar att vara aktsam. Om de inte skulle vara så aktsam så skulle de ha jämnat hela halva Ukraina med marken - så där som USA och NATO gör.

Och nu kommer väl Nato/Polen in i kriget. Få se hur det går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in