2023-04-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hoppas tråden återgår till rubriken.

Gäddorna.

Hur har det gått för bajengäddan?

Ryktet om att den förbannade daddy-kuken försökt att avsluta sitt liv och slussats vidare till psyk. Vet någon mer?

Har skolan i Ystad kontaktat elever och föräldrar efter gädd-lärarens bravader? Någon som vet mer om hur kommunen och skolan agerar nu när även lokala tidningen kallar honom uthängd pedofil.

Ystad har skickat ut mail till lärarna, men föräldrarna vet jag inte. Med tanke på att detta inte är första gången som där är liknande problem på skolan...
I YA så frågar de rektorn om "händelserna har skadat organisationen" på detta svarar rektorn för skolan "Nej. Det är vitkigt att vi visar handlingskraft och det har vi gjort". Jag tvivlar på att de kommer göra något nu när de inte gjorde särskilt mycket vid:
https://dagensdom.se/wp-content/uploads/2022/03/Larare_Ystads-TR-B-2375-20-Aktbil-148-DOM-Peter-Silow-Expedierings.pdf
Citera
2023-04-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ja vi får hoppas det kryper fram mer skit om honom och att före detta elever som varit utsatta i så fall, om det finns offer, vågar berätta sin historia fullt ut.

Fast just nu sitter man väl mest och hoppas på att ryktet stämmer att Bajens största fan hänger och dinglar i sin grönvita halsduk nånstans.
Det tog inte lång tid...
Citera
2023-04-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag har nästan gett upp det där med att få folk att sluta använda det felaktiga pedofil. Det är synd för det uttrycket ska vara reserverat för de som ger sig på barn innan de ens har kommit i närheten av puberteten.

Peddosar är ju ett slangord så det kan jag ha ett lätt överseende med.

Barnvåldtäktsmän tycker jag man kan kalla gäddorna, inte pedofiler.
Förövare passar på dem, alla kategorier och grader.
Citera
2023-04-03, 18:42
Avslutad
Är så satans trött på alla pedofiler här med flera konton. Tror ni på allvar att erat gnäll kommer leda till att allmänheten ska börja acceptera att ni ska få talla på barn?

Att ni ens har mage att försöka få folk att tycka synd om er för att ni hängs ut. Nej, ni bör dränkas/eldas upp inför allmän beskådan.

OnT: Något nytt om polisgäddan? Har han identifierats och fått sparken ännu? Sådana avskum ska verkligen inte få finnas inom ordningsmakten.
Citera
2023-04-03, 18:43
Avslutad
Finns de rebus på fikagädden nummer 113?
Citera
2023-04-03, 18:51
Avslutad
Har ni fått fram identiteten på napp 207 ? ” Tomvbg” ?
Citera
2023-04-03, 19:00
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Finns de rebus på fikagädden nummer 113?
Finns här: (FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2023-04-03, 19:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf

I all vänskaplighet. Det är många föräldrar som får prata med sina barn nu när han varit scoutledare också. För han har ju jobbat i över 20 år på skolan och han har väl jobbat kanske på någon annan skola också för han är ju inte så ung. Många barn som kanske får hjälpa och stöd av sina föräldrar om det hänt något.
I all välmening, men vad tjänar det till att röra till det i barnens huvud, om de inte blivit utnyttjade?
Citera
2023-04-03, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
I all välmening, men vad tjänar det till att röra till det i barnens huvud, om de inte blivit utnyttjade?

Nej, det är självklart bra att varna barnen och få dem att förstå att de delar verklighet med sådana riktigt lågt stående varelser vars snedvridna lustar är en potentiell fara för dem. Oavsett ifall barnen hunnit bli utnyttjade eller ej.

Även barn måste vara på sin vakt då vi tyvärr inte har koncentrationslägren öppna för tillfället.
Citera
2023-04-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Att han säger upp sig som lärare känns logiskt. Någon som vet vilken funktion och var han är inblandad i scouterna?

Hittar inget om honom där.

Ingen information på skolans hemsida ännu. Frågan är hur skolan agerar? Locket på?

Informationen sprider sig snabbt i media och på olika forum. Har äcklet ändrat betyg åt favoritelever kan det finnas en och annan utnyttjad elev. Spännande se hur skolan agerar i fiiiiina Ystad
Finns bilder på hans FB. Inte så insatt i scouterna men du kanske kan hitta något.
Citera
2023-04-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Han var väldigt uppskattad som lärare, enligt flera gamla elever som uttalat sig i kommentarsfältet på Dumpens webbplats. Där finns även folk som haft honom som scoutledare.
Även de som berättar vad han gjort mot dem genom åren...
Citera
2023-04-03, 19:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Både lärar-Martin och Bajen-Göran åker in i min självmordsbevakarmapp.

Det börjar bli ganska många där nu. Ingen som gjort slag i saken ännu, dock. En som jag förväntade mig skulle ta sig av daga tämligen omgående var skoförsäljaren. Han åkte nämligen inte bara dit med skammen utan han blev av med både sambo och företag på samma gång. Gymnasieläraren Tobias från Småland var också en jag förutsatte skulle ta livet av sig. Så verkar inte heller ha blivit fallet. Han har bytt namn och flyttat till en lägenhet i Kalmar men lever gör han.
Det är så gott som alltid psykisk ohälsa som ligger bakom självmord.
Visst kan det vara tungt att bli uthängd som Gädda, bli av med jobb, vänner, familj och måste kanske flytta osv. Men människan klarar värre saker än så. Annars skulle hela mänskligheten ha gått under för mycket länge sedan.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-04-03 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in