2023-04-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Efter alla svinerier från väst kommer Ryssland knappast att kunna nöja sig med det.

Vilka "svinerier" avses? Är det "svineri" att hjälpa ett fredligt land att försvara sig mot en vidrig angripare som för anfallskrig mot det?
2023-04-03, 17:10
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Jasså!
Visa mig en gång de har haft rätt om någonting gällande Ukraina kriget?

Douglas McGregor har skrivit 5 böcker och är f.d rådgivare. Scott Ritter har om möjligt än mer gedigna meriter.
2023-04-03, 17:31
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Douglas McGregor har skrivit 5 böcker och är f.d rådgivare. Scott Ritter har om möjligt än mer gedigna meriter.
Var jag otydlig i min fråga till dig, eller fattar du inte?

Om du gillar deras ”analyser” så borde du kunna Visa en enda gång som någon av de har haft rätt gällande Ukrainakonflikten?

Jag har kollat en del scott och det enda jag har sett är att han utgår får ett FSB manus. Han bor i Ryssland och ska göra en bokturné i Ryssland för hans nya bok.

Kolla skiten han lagt upp här: https://m.youtube.com/@scottrittershow/streams

Varför inte bara kolla på RT news eller sputnik? Då får du informationen direkt, de gör exakt samma ”analyser och slutsatser” som Scott och McGregory.
2023-04-03, 17:45
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Nej, bara att det var Plan A och Putin har aldrig lanserat någon invasion. Man invaderar inte ett land med 1/3 så mycket soldater som det försvarande landet.

Från Svensk ordbok:
Citat:
invasion invasionen invasioner
substantiv
[-∫o´n]
● militär in*ryckning i stor skala i ett land

Putin invaderar ett annat land.
Invasionen går dåligt.
Putin säger att han inte alls har invaderat något och dessutom vill ha inte invadera heller.

Det där har man ju sett förr. Fast senast var det nog i lågstadiet någon gång.
2023-04-03, 17:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Från Svensk ordbok:

Invasionen går dåligt.
Putin säger att han inte alls har invaderat något och dessutom vill ha inte invadera heller.

Han har däremot mage att påstå att Ukraina har attackerat Ryssland och att Ryssland bara försvarar sig.
2023-04-03, 17:57
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Han har däremot mage att påstå att Ukraina har attackerat Ryssland och att Ryssland bara försvarar sig.

Om jag minns rätt var det först efter att Ukraina började motattackera. Efter Kharkov-offensiven blev det väldigt, väldigt bråttom med att införliva nya provinser i Ryssland. Trots alla tidigare uttalanden om att Ryssland inte hade något som helst intresse av att annektera mark i Ukraina utan bara ville demilitarisera landet. I Ryssland är man uppenbart inte för fin för att ändra sig.
2023-04-03, 18:10
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du borde väl vid det här läget också ha förstått att det inte kommer att hända att vi slutar stödja Ukraina. Så varför sitter du hela tiden och förespråkar det?

Man bär en fåfäng förhoppning om tillnyktring hos sina landsmän.
2023-04-03, 18:11
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Var jag otydlig i min fråga till dig, eller fattar du inte?

Om du gillar deras ”analyser” så borde du kunna Visa en enda gång som någon av de har haft rätt gällande Ukrainakonflikten?

Jag har kollat en del scott och det enda jag har sett är att han utgår får ett FSB manus. Han bor i Ryssland och ska göra en bokturné i Ryssland för hans nya bok.

Kolla skiten han lagt upp här: https://m.youtube.com/@scottrittershow/streams

Varför inte bara kolla på RT news eller sputnik? Då får du informationen direkt, de gör exakt samma ”analyser och slutsatser” som Scott och McGregory.

Jag har följt båda under lång tid och deras analyser har för det mesta varit klockrena. Exempelvis Douglas McGregors redogörelser för striderna i Bakhmut.
2023-04-03, 18:13
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Man bär en fåfäng förhoppning om tillnyktring hos sina landsmän.

Skulle ryssarna sluta dricka Vodka??? Glöm det...
2023-04-03, 18:14
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Från Svensk ordbok:

Invasionen går dåligt.

”I stor skala” var uttrycket. Det gjorde inte Ryssland. Tumregeln är att man behöver ha en numerär överlägsenhet om 3x när man invaderar ett land. I det här fallet så var det Ukraina som hade den numerära överlägsenheten.
2023-04-03, 18:23
Medlem
Citat:

Det var inget svar på om dom haft ett endaste rätt angående kriget i Ukraina...
2023-04-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilka "svinerier" avses? Är det "svineri" att hjälpa ett fredligt land att försvara sig mot en vidrig angripare som för anfallskrig mot det?

Syftar du på att hjälpa Krim och dess befolkning så har det nog inte status "land", men men...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in