2023-04-03, 17:31
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Barnet är misshandlat och de vill inte ha det längre. Så jag tror inte det iaf.
Och de vuxna har gjort det i samförstånd.. Undernärd, luktar illa och full med skador. Undrar om båda kommer spela ut "jag tyckte hon verkade frisk och glad"-kortet under förhören?
Citera
2023-04-03, 17:31
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Fallet med Bobbie var också grymt!! Det går inte att på något sätt utse det ondaste brottet, ALLA är lika hemska på sina sätt
Det finns grader i helvetet.
Mengeleklass på det här brottet.
Citera
2023-04-03, 17:33
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, jag kan inte tänka mig något annat än ättika i högre koncentrerad form, tratt/uppbänd mun och "hjälp av vuxen".

Mamman påstod att det var självskadebeteende. Hur vanligt är det med sjuåringar med sådant självskadebeteende och är ättika och liknande vanliga metoder för att skada sig själv?

Det händer att små barn har självskadebeteende, men med den här skadebilden är Münchausens BP, nån sorts vidrig pedofili eller helt enkelt oförsvarbart äcklig(a) vårdnadshavare mycket vanligare.
Citera
2023-04-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, jag kan inte tänka mig något annat än ättika i högre koncentrerad form, tratt/uppbänd mun och "hjälp av vuxen".

Mamman påstod att det var självskadebeteende. Hur vanligt är det med sjuåringar med sådant självskadebeteende och är ättika och liknande vanliga metoder för att skada sig själv?

Självskadebeteende brukar debutera kring tidiga tonår. Så att vara hälften så liten och vara i ett aktivt självskadebeteende som är så pass grovt låter osannolikt
Citera
2023-04-03, 17:35
Medlem
Citat:
Fallet med Bobbie var också grymt!! Det går inte att på något sätt utse det ondaste brottet, ALLA är lika hemska på sina sätt
Jag håller med, går inte att jämföra fall. Mår fortfarande riktigt dåligt av tanken på Bobby och hur ensam/rädd/ledsen han måste ha varit i allt de utsatte honom för.

Alla fall där man utsätter barn för sådan här grymhet och tortyr är helt sanslöst. Oskyldiga barn som bara vill ha trygghet och kärlek - hur kan man vilja skada dom? Så JÄVLA vidrigt.
Citera
2023-04-03, 17:37
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Knappast.

Jag skulle kunna rabbla massor av vidrigare brott mot barn än detta.

Luna är ett exempel.
Esmeralda, Lilla Hjärtat, ett annat exempel.

Luna var ju med far och gudfar efter en dags fiske, hon var nog rätt lycklig precis innan bomben small. Visst led hon innan döden, men det här stackars barnet har lidit i åratal, inte nedsövd på IVA heller och torterad av dom som ska skydda henne mest.
Jag tycker det här är långt värre.
Citera
2023-04-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Efternamnet är taget av MGM:s fader efter ankomst till Sverige. 1980 var han den ende med detta efternamn.
Lustigt namn på en arab, men det har ju gått vidare.
.utkvist?
Citera
2023-04-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Det finns grader i helvetet.
Mengeleklass på det här brottet.
Absolut finns det grader i helvetet och den tanken slog mig innan jag skrev. Men det går inte att komma ifrån att Alla drabbade barn har lidit enormt!! Att sätta en värdering på just det känns som en skymf mot offren Skadorna är olika men rädslan och plågandet dom har fått utstå finns där hos varenda en Det är lika synd om alla barnen som farit så pass illa
Citera
2023-04-03, 17:39
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Självskadebeteende brukar debutera kring tidiga tonår. Så att vara hälften så liten och vara i ett aktivt självskadebeteende som är så pass grovt låter osannolikt

FB briljerar med att traggla självskadebeteende om en stackars torterad flicka!!!

"Sydsvenskan skriver att flickan var döende och hade både hjärt- och leversvikt när hon kom till sjukhuset. Hon hade blåmärken, sårskador, var undernärd och ”luktade skarpt”. På grund av de svåra skadorna opereras flickans magsäck bort. Enligt läkarna kommer hon aldrig mer kunna äta fast föda.

I förvaltningsrätten säger föräldrarna att flickan lider av en hjärnskada och ett självskadebeteende. Men enligt rätten finns inget som styrker det påståendet. "

Håll käft nu självskadebeteendevetare !!

EDIT:

"Polisen tror inte på föräldrarna. De misstänker att de har förgiftat och misshandlat flickan. Enligt Sydsvenskan, som först skrev om fallet, misstänker polisen och socialtjänsten också att hon har straffats, plågats, svultits och isolerats. "
Senast redigerad av gofigur 2023-04-03 kl. 17:41.
Citera
2023-04-03, 17:43
Medlem
Detta är förmodligen huset som barnet skulle hållits isolerad i:
https://www.google.com/maps/@55.8513856,13.4145392,3a,64.8y,117.94h,95.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1seMsqVytjBTHq2YtDB_AqiQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Huset har förfallit under många år. Tyvärr så har det funnits många varningssignaler så här med facit i hand. Husets och trädgårdens skick är väl det främsta.

Dessa klistermärken sitter nu på huset och garaget:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Avsp%C3%A4rrningsband#/media/Fil:Swedish_crime_scene_police_sign.jpg
Citera
2023-04-03, 17:43
Medlem
Är det flickan vars namn namn börjar på V som blivit utsatt?
Citera
2023-04-03, 17:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Barnet är misshandlat och de vill inte ha det längre. Så jag tror inte det iaf.

Okej. Jag har inte läst igenom hela tråden.
Jag bara utgick från facebook, där det ser ut som att hon kämpar för sitt barn.
Har dock inte lusläst hennes facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in