2023-04-03, 16:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pauws
Hoppas du läser på och inser att barn även har pappor som också har ett föräldraansvar
De har ofta varit frånvarande. Antingen för att de själva vill det eller för att mamman fått vårdnaden. jag vet en gubbe som var riktigt medberoende.
Citera
2023-04-03, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ingen normal människa kan svepa en slurk av det där. Kan det ha smugits ner utspätt i mat och dryck under längre tid?
Tror det skulle smaka riktigt illa det med, men kanske. Eller tvång, men som förälder vet jag hur svårt det kan vara att tvinga i en unge en matsked medicin, eller ens lite vätskeersättning, när de är sjuka och trilskas.
Citera
2023-04-03, 16:50
Avslutad
Känner någon pappan i familjen?

Pratar han med ljus röst? Typ en ljus feminin röst. Jag tror mig isåfall ha stött honom.
Citera
2023-04-03, 16:53
Medlem
Så många frågor ...så jag orkar inte.
Kan bara konstatera att socialen jagar vanligt folk i tid o otid orosanmälan för nån är sjuk inte kommer till skolan eller andra skitsaker medan en sån fami!j går obemärkt.
Araberna har rätt om socialen i detta fall! DE GÅR INTE ATT LITA PÅ!
Citera
2023-04-03, 16:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tror det skulle smaka riktigt illa det med, men kanske. Eller tvång, men som förälder vet jag hur svårt det kan vara att tvinga i en unge en matsked medicin, eller ens lite vätskeersättning, när de är sjuka och trilskas.
Om barnet vet att det blir ett par slag på axeln och fyra timmar i den mörka garderoben kanske det väljer saften med bismak av gurkburk istället.
Citera
2023-04-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Alltså jag fullkomligt ÄLSKAR hur gulligt blåögda alla rassar som hänger här är. Vi hade ju också snubben tidigare i tråden som på riktigt tänkte att det måste vara somalier eftersom det fanns mycket sjukdom i familjen och detta kan ju bara bero på kusingifte.

Det är liksom en så fin värld ni lever i, helt ovetandes om all jävla skit barn får stå ut med även när deras föräldrar heter typ Johan och Johanna. Nästan så man blir avis.
Problemet är att vanliga föräldrar övervakas ständigt av ivrare "för barnens rätt" medan
såna här fall alltid missas!
Citera
2023-04-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ingen normal människa kan svepa en slurk av det där. Kan det ha smugits ner utspätt i mat och dryck under längre tid?
Utspätt är det ingen fara eftersom det inte är några problem att äta diverse inlagda grönsaker i ättikslag som inlagd gurka, syltlök inlagd sill osv
Citera
2023-04-03, 17:02
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Om barnet vet att det blir ett par slag på axeln och fyra timmar i den mörka garderoben kanske det väljer saften med bismak av gurkburk istället.
Smaken av gruksaft skulle inte bränna sönder magen.
Barnet har fått i sig ättika.
Inte ättikslag.
Citera
2023-04-03, 17:02
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Utspätt är det ingen fara eftersom det inte är några problem att äta diverse inlagda grönsaker i ättikslag som inlagd gurka, syltlök inlagd sill osv
Nej så det är ättika dom gett henne
Inte ättikslag.
Citera
2023-04-03, 17:03
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Har säkert redan besvarats, men att späda ut ättikan så den inte smakar illa för en sex-sjuåring gör nog att den skadar mycket mindre än vad det verkar blivit i aktuellt fall.
Jag tror tyvärr på tratt eller något lika vidrigt.
Är det en eller båda föräldrar/vårdnadshavare (i Bobbyfallet var det ju båda) är väl största frågan nu, förutom namn på GM(s).
Citera
Medlem
Nu har jag gått igenom kvinnans Facebooksida om det nu är den där JI och DI
Har så fruktansvärt svårt att se att de skulle gjort detta men världen är sjuk så...
Hon har tydligen jobbat/jobbar som undersköterska och personlig assistent.
Deras dotter som föddes 2017 föddes med en svår sjukdom tydligen. Det finns bilder på henne där hon jämt har en andningsmask på sig. Mamman har också lagt ut en lång text om den dotterns sjukdom.
Deras övriga barn ser så oerhört glada och lyckliga ut på alla bilder och det är många.
Är vi säkra på att det är dessa två föräldrar In*vist som är de häktade?
Riktigt ruskig och sorglig historia och vilka än föräldrarna är så hoppas jag detta är en olycka och om inte så ska de för evigt leva i skärselden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Fy fan vilket vidrigt fall. Mamman är amfetaminmissbrukare, ett ensamt barn i familjen har till synes blivit torterat och utsatt.

Oerhört illa att skolplikten inte har fångat upp det här. Socialtjänsten har verkligen inte koll på de som far illa.

De slösar tid på skitsaker. Så är det i städerna iaf.
På landshålan som de verkat bo i är det precis tvärtom. Sverige är verkligen inget sammanhållet land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in