2023-04-03, 15:43
Medlem
f30malmos avatar
Låter som Münchhausen by proxy.
Citera
2023-04-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Verkar som att hon skulle börja förskoleklass till hösten.
När man är 7 år börjar man väl i klass 1 eller till och med klass 2?!
Citera
2023-04-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det kan ju vara så att de inte visste att ättika var farligt, det är ju trots allt något man använder i mat.

Dock var flickan undernärd och hade tydligen blåmärken (skador), som väl inte nämnts om det vore normala skador för ett barn.
Så kan det vara , på 12% ättika finns noll varningar möjligtvis finns det varning på den som håller 24%
Citera
2023-04-03, 15:48
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tycker det är ganska intressant hur man väljer att skaffa så pass många barn om man nu tycker illa till dem till den grad att man misshandlar och gör någon form av mordförsök?
Det finns de som lever genom sina barn eller tycker att barn är en rättighet eller en sak som man inte behöver ta ansvar för. Borderlinebrudar som tror att lösningen på de egna mentala problemen kommer lösas om de har barn som ser upp till dem eller ett hus. Människor som tänker att objekt ska hjälpa dem finna behag och en ny livsstil.

Vi har några uppmärksammade fall av våldsbrott i Sverige just nu där jag vet att morsorna är skadat gods och har varit medberoende med sina kriminella avkommor. Att någon istället skulle rikta sina diagnoser eller sadism mot de egna eller sambons barn är väl inte så otroligt?

IQ är inte kosher att diskutera men de fall jag personligen är bekant med har de inblandade personlighetsstörningar och mental ohälsa och de ligger närmare en Darwinaward än Nobelpriset om man säger så.
Citera
2023-04-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Citerar dig men det är flera i tråden som inte har koll.
Om pappans Insta stämmer så var vid skrivtillfället fem barn födda -10, -13, -15, -16, -17. Efter det har det kommit ett till barn (-19?). Den aktuella flickan är född -16 och började förskoleklass i höstas. Skolan har inte lagt märke till någonting avvikande utifrån vad som framkommit hittills.
Under vintern gjorde skolan en handlingsplan eftersom flickan aldrig var i skolan står det i Expressen
Citera
2023-04-03, 15:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Låter som Münchhausen by proxy.
Morsan har i alla fall gärna skyltat med sina barn och åkommor. Notera att det i majoriteten av hennes inlägg handlar om att skylta med svårigheter, kamp, misär och martyrskap. Och handhjärtan och "finaste" trillar in.

Nu kan jag för lite om MBP men det verkar väl på olika plan. Ytligt bekräftelseknarknade från omvärlden. Behovsdelen - ("mina barn dör utan MIG, jag lever med dem 24/7") och att käfta med läkare, myndigheter och byråkrater (kanske dyka upp i en debattartikel då och då).
Citera
2023-04-03, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Så kan det vara , på 12% ättika finns noll varningar möjligtvis finns det varning på den som håller 24%

På 24%-flaskan står: Ättika 24% skall inte förtäras outspädd, Irriterande för ögon och hud. Förvaras oåtkomligt för barn.

Å andra sidan är det första gången jag noterat texten själv, så de kan ju också ha missat den.
Citera
2023-04-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Under vintern gjorde skolan en handlingsplan eftersom flickan aldrig var i skolan står det i Expressen

Jo, jag såg det nu. Om hon aldrig var där så finns det ju anledning till att man inte såg några tecken på misshandel.
Äldsta flickans pappa skall oxå ha gjort orosanmälan på familjen för fyra år sedan.
Citera
2023-04-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
På 24%-flaskan står: Ättika 24% skall inte förtäras outspädd, Irriterande för ögon och hud. Förvaras oåtkomligt för barn.

Å andra sidan är det första gången jag noterat texten själv, så de kan ju också ha missat den.
Ja , de kan ha missat det inte minst med tanke på hur mycket prat det under åren varit om att använda ättika till städning och liknande
Citera
2023-04-03, 15:57
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Morsan har i alla fall gärna skyltat med sina barn och åkommor. Notera att det i majoriteten av hennes inlägg handlar om att skylta med svårigheter, kamp, misär och martyrskap. Och handhjärtan och "finaste" trillar in.

Nu kan jag för lite om MBP men det verkar väl på olika plan. Ytligt bekräftelseknarknade från omvärlden. Behovsdelen - ("mina barn dör utan MIG, jag lever med dem 24/7") och att käfta med läkare, myndigheter och byråkrater (kanske dyka upp i en debattartikel då och då).

Ja, det var detta jag reagerade på med. Behovet ligger hos föräldern, denne behöver bekräftelse, uppmärksamhet och omvårdnad och får det via vårdpersonal och omgivningen.
Citera
2023-04-03, 16:01
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
När man är 7 år börjar man väl i klass 1 eller till och med klass 2?!
Det beror på när på året man är född. Förskoleklass börjas året man fyller 6 och första klass året man fyller 7, o.s.v. Vi som är födda sent på året började lekis/förskoleklass när vi var 5, de som är födda tidigt på året började när de var 6. Hon kan alltså ha fyllt 7 nu på våren.
Citera
2023-04-03, 16:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Citerar dig men det är flera i tråden som inte har koll.
Om pappans Insta stämmer så var vid skrivtillfället fem barn födda -10, -13, -15, -16, -17. Efter det har det kommit ett till barn (-19?). Den aktuella flickan är född -16 och började förskoleklass i höstas. Skolan har inte lagt märke till någonting avvikande utifrån vad som framkommit hittills.

Okej verkar vara oklart om hon är född 16 eller 17.

Men som sagt ingen verkar larmat men tänker att det står hon hållits isolerad/inlåst eller vad det stod. Då har hon ju ändå gått i skola dagligen på veckorna.

Känns lite oklart helt enkelt just den biten.

Skadorna är ju uppenbart dokumenterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in