Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag har nu snöat in på rättsläkarens ord om alla mjukdelsskadorna och grov misshandel. När skulle den skett? Antingen sker den före eller efter fällningen - för den tror jag på.
Jag tänker då att det mest troliga är efter fällningen.
En ny tanke:
Om J och M tar tag i vars ett av Ts ben och låter henne kämpa så länge hon orkar och hon därmed slår I golvet ett antal gånger bode det ge en hel del skador och göra T inkapaciterad.
När T ligger still, skickar J ut M från badrummet, stänger dörren och fullföljer sin plan. M kanske lägger sig och kanske somnar.
J öppnar dörren för att se och höra om grannen är kvar i trappan. Kusten är klar och hon går ner. När hon stöter på grannen går hon upp till den liggande M och säger hon ska till McD och undrar om M vill ha något. M säger ja och J går.
För att stämma av läget - kolla om M sett T - skickar J sms från McD. M har tfn hos sig i sängen och skickar tummen upp. J blir lugnad, M verkar inte orolig.
M vet att T är så pass skadad att hon troligtvis har svårt att röra sig och funderar därför inte över varför hon inte kommit ut från toa. Jag tror inte M vill gå på toa eftersom hon vet att T ligger där.
Först när hon ser T inlindad i lakan fattar hon att T är död.
Ja, jag kan tänka mig att M hållit i ett ben, men inte i armarna uppe vid Ts huvud. Och jag tror inte hon var närvarande när T drog sin sista suck.
Ska vi vara petiga så kan vi inte ens vara säkra på att en fällning har skett. Det är J s historia och dom två huvudskadorna som talar för det. Men skadorna kan i själva verket uppkommit av slag med trubbigt föremål. Troligen bakifrån iså fall.
Jag tror delar av J s historia är sann. Men det finns en lucka på ca 30 minuter innan mordet (om vi antar att dunsarna och sparkljuden kommer från mordet) som hon inte riktigt berättat om. Hon har inte blivit pressad om denna tid, men har väl egentligen sagt att dom först pratade i köket, men sen ändrat sig till att det var rundvisning i lägenheten och allt avslutades i badrummet. En rundvisning i en etta med lite prat tar ju inte mer än några minuter.
Efter att J blev nekad hjälp av vakter samt polis, är jag övertygad att J bestämde sig för att försöka få med T hem så hon kunde ha ihjäl henne. Jag tror även hon berättade detta för M (ev använde hon annat ord, typ hämnd eller vi ska slå henne).
Om ovan stämmer är det märkligt att iså fall vänta 30 min på att inleda överfallet. Att få in henne på toa hade inte varit några problem. Så att vänta på att T ska kissa tror jag inte på.
M nämnde att T blivit grovt misshandlad för kvinnan som hon delade häktescell. Eventuellt har T blivit misshandlad en tid innan hon blev strypt. Det är väl avsaknad av skrik som talar emot en långvarig misshandel då. Det fanns en bild på en rulle silvertejp i J s ägo. Minns inte om den fotades i hennes hem eller arbetsplats. Får kolla i FUP senare när jag får tid. Mycket att kolla nu!