2023-04-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Tragikomiken i Bachmut är att ukrainarna förlorar sina bästa soldater medans ryssarna förlorar wagner och fångar. Ska bli intressant att se vad som händer framöver nu.
Wagner är det bästa ryssland har
Sen får du mer än gärna visa oss att Ukraina förlorar sina BÄSTA soldater i Bachmut.
Citera
2023-04-03, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Wagner flaggan hissad på Artemovsks (Ackmut) administrationsbyggnad.

Tick tock, tick tock..

https://twitter.com/TobiAyodele/status/1642676254779293697?t=9-mCHNFy7ivemeiFgUeVCg&s=19

🇷🇺🇺🇦 Footage of the night hoisting of the Russian flag on the administration building in Artyomovsk

A bonus is the story of the head of Wagner PMC Yevgeny Prigozhin about a night walk along Bakhmut and a meeting with Zelensky.

Som bonus har nu den fria världen enats om en gräns på oljeproduktion, Kina och Ryssland (som skålade för Biden för att han lyckats få Ryssland och Kina att bli bästisar) samt Saudi, Iran, Syrien m.fl kommer nu skicka väst in i en ekonomisk kris så att väst inte kan instigera VK3.

Gud har hört våra böner!

Ukraina kommer befrias och världsmobbaren USA/NATO kommer skickas till historiens skräphög.

Den fria världen Kina, Ryssland, Saudi, Iran, Syrien?

Samtliga är länder som är emot allt vad frihet är.
Citera
2023-04-03, 12:59
Avslutad
Citat:
Tragikomiken i Bachmut är att ukrainarna förlorar sina bästa soldater medans ryssarna förlorar wagner och fångar. Ska bli intressant att se vad som händer framöver nu.

Över ett år av krig med flera mobiliseringar och du lever fortfarande i någon naiv fantasi om att Ryssland har sina "bästa soldater" i tryggt förvar och bara väntar på att släpa lös dom?

Faktum är att Ryssland skickade in många av sina bästa i början av kriget. Deras styrka nu är bara i nummer.
Citera
2023-04-03, 13:04
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Hur definierar du de bästa?

De som striden i Vhuledar har visat sig mycket kompetenta. Hela fronten är bemannad av hundratusentals soldater varav de flesta är lika värdefulla som de i Bachmut.

Omvänt så är Wagner ett av de mest kompetenta förbanden på Ryska sidan. De har inte större förluster än andra ryska förband. Skillnaden är att Wagner tar sig framåt. Det är mycket värdefullt för Ukraina att eliminera Wagner.
Citera
2023-04-03, 13:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det som är tragikomiskt är att den privata Wagner-gruppen är det bästa som Ryssland har.

Deras reguljära armé är helt värdelösa i jämförelse. De har knappt lyckats med någonting alls sedan förra sommaren.
Citera
2023-04-03, 13:13
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Wagner är det bästa ryssland har
Sen får du mer än gärna visa oss att Ukraina förlorar sina BÄSTA soldater i Bachmut.

Absolut! Källan var ett klipp jag såg med en ukrainsk soldat från bakhmut som grät över att deras "bästa" dog där och att ryssarna offrade wagner och fångar, letade lite snabbt efter det nu men gav upp. Det är ändå på ukrainska så kanske inte är så intressant att se ändå. Men tjatar du lite så kanske jag blir irriterad och börjar gräva i länkarna

Tror alla förstår att båda sidor i Bakhmut är dom som varit med jävligt länge. Tror den soldaten syftade på att det kändes orättvist på något sett bara.
Citera
2023-04-03, 13:15
Medlem
Citat:
Absolut! Källan var ett klipp jag såg med en ukrainsk soldat från bakhmut som grät över att deras "bästa" dog där och att ryssarna offrade wagner och fångar, letade lite snabbt efter det nu men gav upp. Det är ändå på ukrainska så kanske inte är så intressant att se ändå. Men tjatar du lite så kanske jag blir irriterad och börjar gräva i länkarna

Tror alla förstår att båda sidor i Bakhmut är dom som varit med jävligt länge. Tror den soldaten syftade på att det kändes orättvist på något sett bara.

Nämen en video på youtube.
Kan du vara mer seriös nu?
Citera
2023-04-03, 13:17
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Hur definierar du de bästa?

De som striden i Vhuledar har visat sig mycket kompetenta. Hela fronten är bemannad av hundratusentals soldater varav de flesta är lika värdefulla som de i Bachmut.

Omvänt så är Wagner ett av de mest kompetenta förbanden på Ryska sidan. De har inte större förluster än andra ryska förband. Skillnaden är att Wagner tar sig framåt. Det är mycket värdefullt för Ukraina att eliminera Wagner.

Det var en ukrainare som sa det inte jag. Antar att det syftades på att dom mest rutinerade/hårdbarkade var i bakhmut (gäller såklart båda sidor) men jag är enig med dig i allt du skriver.

Kan folk lugna ned sig lite
Citera
2023-04-03, 13:32
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Det var en ukrainare som sa det inte jag. Antar att det syftades på att dom mest rutinerade/hårdbarkade var i bakhmut (gäller såklart båda sidor) men jag är enig med dig i allt du skriver.

Kan folk lugna ned sig lite
Beror lite på hur man tolkar uttalandet.
Man skulle också kunna se det som att Ukraina förlorar bra och värdefulla människor. Medan Ryssland offrar alkoholiserade drägg och brottslingar som ingen kommer att sakna. Finns ganska gått om sådana i Ryssland.
Citera
2023-04-03, 13:51
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Beror lite på hur man tolkar uttalandet.
Man skulle också kunna se det som att Ukraina förlorar bra och värdefulla människor. Medan Ryssland offrar alkoholiserade drägg och brottslingar som ingen kommer att sakna. Finns ganska gått om sådana i Ryssland.

Ja men precis. Det var så jag uppfattade det också.

https://t.me/missilesnukes/9417
Senast redigerad av brunnsang 2023-04-03 kl. 13:56.
Citera
2023-04-03, 14:24
Medlem
Zelensky har uttalat sig att det fortfarande finns tid för Ryssland att lämna Ukraina.

Om inte dom gör det så kommer ryska styrkor att utplånas.

Det tyder väl ändå på att Ukraina är säker på sina kommande framgångar eller?
Citera
2023-04-03, 14:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ryssland kommer att stärka den militära kapaciteten i väst och nordväst som ett svar på att Finland går med i Nato, rapporterar ryska statliga medier enligt Reuters.

https://omni.se/ryska-svaret-pa-natos-valkomnande-starkt-militar-kapacitet-i-vast-och-nordvast/a/abarX5

Jag undrar vad det är för styrkor. Är det ett hypotetiskt resonemang om nån gång i framtiden eller finns det nåt Ryssland skulle kunna avvara?

Ryssland är en paria så ekonomin framöver ser inte ljus ut. De har redan förbrukat mycket manskap och materiel. Krigsmatriel tycks nästan saknas numera om börjar gräva i stridsvagnskyrkogårdar. Man kan inte ens utrusta sina trupper i Ukraina vettigt med mat, funtionella kläder, handeldvapen osv.

Men förstärka den fredliga gränsen till Finland ska man klara. Förstärka med vad? En malajpluton med sopkvastar?

Eller är det devisen att om man går under så ska det göras med huvudet högt i alla fall? Ser framför mig en kapten på ett sjunkande skepp i honnör. Eller är det engelsmännen eller Monte Pyton jag tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in