Citat:
Ursprungligen postat av
komocka
Indirekt har vi ju redan det eftersom vi har så många medelålders män som lever ensamma, de har misslyckats med uppkörningen. Tyvärr lyckas en del av dessa fuska genom att köpa sig en utländsk fru och importera
Alltså jag menar något riktigt. Alltså man kanske borde testas för missbruk och mental ohälsa så att inte barnen far illa.
Din hypotes stämmer inte. Det du beskriver är män som inte lyckats med familjebildning när de önskat det. Det betyder inte att de skulle vara dåliga föräldrar.
Exemplen i tråden visar flera exempel på personer som har lyckats skaffa partner och barn, men inte var lämpliga. Om jag tänker på folk jag pluggat med så var det ett gäng med personer som fick ungar redan i slutet av tonåren. Dessa var de impulsiva som nog de flesta tänkte inte borde skaffa barn.
Det "naturliga utval" du verkar använda som argument fungerar inte. Om det stämde hade det inte funnits några föräldrar som de i tråden.
Då tror jag mer på den här förklaringsmodellen haha
https://www.youtube.com/watch?v=sP2tUW0HDHA
Eller kort sammanfattat: Förmågan att bilda familj hänger inte samman med hur bra förälder någon skulle vara. Alla föräldrar som beter sig illa mot barnen är beviset på det.
Vem vet, det kanske rent av finns ett omvänt förhållande. En del av singelmännen kanske är försiktiga och lite timida. En del kvinnor med mental ohälsa dras till destruktiva personlighetsdrag. Det kan vara dessa föräldrar som sedan behandlar sina barn på det sätt som bekrivs i tråden och artikeln.