2023-04-03, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/69VpXr/doende-flicka-till-akuten-foraldrarna-haktade

Det är så förbannat mycket hitte-på här inne. Gissningar och spekulationer. Gå in på cancerförbundets hemsida och läs istället för att spekulera. Det går att leva utan magsäck. Det går att få i sig föda för man kopplar ihop tunntarmen på något sätt. Dessutom går det att få en konstgjord magsäck. Man kan äta föda men i mindre mängder åt gången.
Magsäcken är nog inte det värsta för det stackars barnet….
Citera
2023-04-03, 06:02
Medlem
Awkwardmans avatar
Fy fan. Jag känner mig så arg och uppgiven. Har ingen märkt något eller brydde sig ingen/orkade reagera? Eller kan man ha skyllt på diagnoser om barnen uppträtt udda?

Fram med föräldrarna nu, vidriga människor. Det första när jag tänkte när jag läste detta + Eslöv var amfetamin. Jag har kanske fel.

Fö årets julkort till flickan bestämmer jag nu.
Citera
2023-04-03, 06:17
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Cancerpatienter som opererar bort magsäcken.
Jag har haft en anhörig som opererade bort 2/3 delar av magsäcken och tynade bort.
Var med på en mailinglista med cancerpatienter som tagit bort delar av magsäcken och de hade bara något år att leva/tyna bort.
Det var ytterst sällsynt att någon av dessa fick ett liv efter detta.
Jag hade då kontakt med en mängd anhöriga över hela världen och en jag minns sa : hade jag vetat detta hade jag aldrig låtit dom operera mig.
Jag vet inte hur flickans skador var så jag kan bara prata för mig själv. Opererade bort min magsäck för ca femton år sedan. Första året fick jag äta små portioner och tugga väl. Sött och kolsyrat fick jag vara extra försiktig med. Men nu har jag inga problem. Kan äta vad jag vill. Övre delen av tarmen har blivit en liten magsäck.
Citera
2023-04-03, 06:47
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Socialtjänsten har bra koll på friska barn som de kan sälja vidare för profit och sina egna perversa lustar till sina vänners och familjers HVB-drivna företagshem för mer profit. Socialen är inte intresserat av att hjälpa utsatta barn, eftersom då blir de arbetslösa.

Håller med om att socialtjänsten nog inte alltid lever upp till sitt ansvar, men det där om 'sälja vidare för profit....blah-blah....' - det är ju bara dumt att skriva sånt.
Citera
2023-04-03, 06:55
Medlem
Någon som hinner begära häktningsframställan under dagen idag?
Citera
2023-04-03, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Förklaring? Ett sjukt samhälle med en överväldigande mängd ”människor” som behöver få en projektil planterad djupt in i huvudet. Lär er uppfostra barn, eller skaffa inga alls.
Det är lite det jag funderar på själv. Sadister som lever som barn hela livet, och som skaffar barn som om det vore en sommarkatt. När de blir dyra, äldre, tråkiga, jobbiga, så börjar man behandla dem illa.

Den här pedofilin måste vara resultatet av total degenerering, där alla spärrar tagits bort, eller något i dricksvattnet som har pajat skallen på människor.
Citera
2023-04-03, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kärnfamiljens upplösning, skulle jag säga. Det handlar i sådana här fall nästan alltid om en svag, likgiltig eller överarbetad mor, och en styvfar som är svartsjuk på hennes barn sedan förr. Samt att drogmissbruk blivit så allmänt.
Ja, vissa av de här sakerna är ju rent horribla, så det måste ju vara något som ligger bakom. Och den här skadan mot sina egna barn. Någonstans ska ju biologin kicka in. Precis som att vi är gjorda för att äta mat. Bulimiker däremot stöter bort mat.

Jävligt illavarslande är det i alla fall.
Citera
2023-04-03, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Kaxiga småbarn som inte lyder? Pissar på sig fast man säger åt de att hålla sic etc?
Ja, där har du ju förvisso en poäng. Jag tar tillbaka det jag skrev.
Citera
2023-04-03, 08:15
Medlem
Studsbolls avatar
Dylika händelser tyder på psykisk ohälsa hos GM. Ett stort ansvar vilar på samhället som inte reagerat på dessa föräldrar som garanterat varit avvikande på ett uppenbart sätt.
Citera
2023-04-03, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hon pratade dock svenska

Vad är det som säger att negerbarn i Sverige inte kan prata svenska?
Citera
2023-04-03, 08:19
Medlem
4 barn, kanske 5. Bara ett utsatt. De andra har fått bevittna.

Hon, osäker härkomst, tror pappan är någon form av arab. Han, så svensk man kan bli.
Citera
2023-04-03, 08:20
Medlem
Friar Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Du har rätt. Vet inte var jag fått detta ifrån. (USA?) Enligt brå:
"Av de misstänkta för misshandel mot små barn är andelen kvinnor relativ hög jämfört med andra brott, omkring 40 procent av de misstänkta för misshandel mot barn 0 – 6 år är kvinnor (2021). Detta gäller särskilt vid misshandel mot flickor."

Du länkar ju till info som tydligt informerar om att kvinnor är underrepresenterade…

Gissar på att detta inte har någonting att göra med invandring. Mamman lär vara etniskt svensk iallafall.

Fy fan… Stackar lilla tjej ☹️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in