2023-04-03, 02:17
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hon pratade dock svenska

Menar du att invandrare inte kan tala svenska? 😆
Citera
2023-04-03, 02:19
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
"MENA" tuggar katt eller hur det nu stavas, någon skrev tidigare att mamman var amfetaminmissbrukare vilket tyder på ett svenskt maskrosbarn. Om de nu är relevant.

Jag teoriserar utifrån mitt intellekt, du anger ett random inlägg som källa?
Citera
2023-04-03, 02:25
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LateNightSnack
En svensk white trash familj så det skriker om det. Skyller ni detta på invandrare så är ni helt jävla hjärntvättade. Bara svenskar som gör sånt skit.

Du har inte koll på hur man behandlar invalider i mellanöstern och Afrika? Att muslimer avrättar sina du döttrar och fruar genom att kasta dom från balkongen?

WT är generellt en dröm i jämförelse med invandrare.
Citera
2023-04-03, 02:27
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz

Som svartskalle så måste jag säga att det är fifty fifty nu för tiden. Fan står shurdas på pizzahak i innerstan som jag svär kan ha knullat getter för mindre än 2 mån sen.
Citera
2023-04-03, 02:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Statistiskt sett så är det kvinnan som har gjort detta. Kvinnor är överrepresenterade när det kommer till brott mot barn, inklusive mord och misshandel.

Är man kvinna ska man akta sig för män men är man ett barn ska man akta sig för kvinnor.

Det där stämmer absolut inte. Nu får du visa statistik, i så fall. Vad jag vet så är det nästan alltid en styvfar som ligger bakom i sådana här fall, alltså grov misshandel, och i de fall då barnet till slut dör av den accelererande misshandeln.

Både män och kvinnor kan döda sina egna barn, t.ex. i en vårdnadstvist, eller för att de är deprimerade och vill ta med sig sina barn i döden, för att de tycker att det är bättre för barnen än att leva i den här världen, på grund av deras egna dåliga livserfarenheter. Men då brukar de välja mordmetoder som går fort. De plågar inte ihjäl barnen under lång tid. Det enda undantaget jag kan komma på i modern tid, är Lilla Hjärtat-fallet. Där var drogmissbruket den största orsaken, samt att föräldrarna kände flickan så lite då hon varit placerad så länge, att de inte verkar ha utvecklat några föräldrakänslor. Flickan blev som ett styvbarn i familjen fast hon inte var det.

Sedan har vi brottet barnadråp, men det är sällsynt i Sverige. Det kan endast begås av en biologisk mamma, och det betyder att mamman dödar sitt nyfödda barn. Antingen på grund av depression - men det brukar MVC och BB fånga upp idag - eller på grund av "svårt trångmål". Idag kan en gravid ung flicka få hjälp av samhället, så det behöver inte ske. Men i och för sig - hur många utomäktenskapliga graviditeter som slutar med barnadråp, som ingen får veta om, i hederskulturfamiljer - vet vi ju faktiskt inte. Om de håller den gravida dottern hemma hela tiden, hon föder hemma och föräldrarna dödar barnet direkt efter förlossningen och styckar eller bränner kroppen, så får ingen utanför familjen någonsin veta att det skett.
Citera
2023-04-03, 02:41
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där stämmer absolut inte. Nu får du visa statistik, i så fall. Vad jag vet så är det nästan alltid en styvfar som ligger bakom i sådana här fall, alltså grov misshandel, och i de fall då barnet till slut dör av den accelererande misshandeln.

Både män och kvinnor kan döda sina egna barn, t.ex. i en vårdnadstvist, eller för att de är deprimerade och vill ta med sig sina barn i döden, för att de tycker att det är bättre för barnen än att leva i den här världen, på grund av deras egna dåliga livserfarenheter. Men då brukar de välja mordmetoder som går fort. De plågar inte ihjäl barnen under lång tid. Det enda undantaget jag kan komma på i modern tid, är Lilla Hjärtat-fallet. Där var drogmissbruket den största orsaken, samt att föräldrarna kände flickan så lite då hon varit placerad så länge, att de inte verkar ha utvecklat några föräldrakänslor. Flickan blev som ett styvbarn i familjen fast hon inte var det.

Sedan har vi brottet barnadråp, men det är sällsynt i Sverige. Det kan endast begås av en biologisk mamma, och det betyder att mamman dödar sitt nyfödda barn. Antingen på grund av depression - men det brukar MVC och BB fånga upp idag - eller på grund av "svårt trångmål". Idag kan en gravid ung flicka få hjälp av samhället, så det behöver inte ske. Men i och för sig - hur många utomäktenskapliga graviditeter som slutar med barnadråp, som ingen får veta om, i hederskulturfamiljer - vet vi ju faktiskt inte. Om de håller den gravida dottern hemma hela tiden, hon föder hemma och föräldrarna dödar barnet direkt efter förlossningen och styckar eller bränner kroppen, så får ingen utanför familjen någonsin veta att det skett.
Du har rätt. Vet inte var jag fått detta ifrån. (USA?) Enligt brå:
"Av de misstänkta för misshandel mot små barn är andelen kvinnor relativ hög jämfört med andra brott, omkring 40 procent av de misstänkta för misshandel mot barn 0 – 6 år är kvinnor (2021). Detta gäller särskilt vid misshandel mot flickor."
Citera
2023-04-03, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Börjar det inte bli lite väl mycket småbarn som råkar illa ut på sista tiden? Åttaåring kallduschas, treåring stampas på live på Facebook, pedofilin som verkligen har exploderat...

Finns det någon förklaring?

Ja, förklaringen är att vi lever i en värld som konstant avhumaniseras och individualiseras. Vi blir matade med idén om att samhället blir mer humant för att bögar kan gifta sig men faktum är att samhället blir mindre och mindre humant för varje dag som går, sen en lång tid tillbaka.
Det är effekten av senkapitalismens konstanta objektifierings- och varufieringsprocess. Vi blir mindre och mindre mänskliga och mer och mer varor som köps och säljs. Medan objekt blir mer och mer mänskliga. Egoism och girighet premieras. Pengar och produktion är värt mer än hela mänskligheten och naturen tillsammans. Sociala medier gör allt än värre. Är det konstigt att människors empatiska förmågor långsamt försvinner? USA är långt före oss i den kapitalistiska kulturutvecklingen, de har länge sett denna typ av vidrigheter varje dag, men vi närmar oss med stormsteg. Kapitalet nöjer sig inte förrän varenda del av världen är täckt av dess anti-mänskliga och vidriga ideologi och kultur.
Citera
2023-04-03, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast om kärnfamiljen inte upplöses, så kommer ju ingen styvfar (eller styvmor, de använder sig ofta av psykisk misshandel i stället) in i bilden.
Tror det kontraproduktivt att hellre förespråka okränkbart sammanbindande av två separata människor som kommit att ogilla eller hata varann, än att istället tillåta dem prova nya livsstigar. För alla inblandade - barnen inte minst. Svartsjuka, kontrollbehov och egoism är mörka och destruktiva känslor som är ett mycket djupare kärnproblem än den ena eller andra familjekonstellationen. Det är sjukdomar. Otrohet och (upplevt) svek är ett par av många konstanter i en dynamisk verklighet, och människor måste acceptera och lära sig mota bubblande mörker i grind. Inget i hela världen kan någonsin rättfärdiga sådan bestialisk behandling som det här stackars barnet tvingats genomleva.
Citera
2023-04-03, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Alltså, föräldrarna är inspärrade. Bägge sitter häktade med restriktioner.
Om man orkar läsa trådstarten framgår det tydligt.
Frågan är vilka inavlade sadister som kunnat plåga den här flickan i åratal i lilla Eslöv, en kommun där största partierna är S och SD.
Varför har grannarna inte sett något?

Vad har partistyrningen med detta att göra menar du?
Citera
2023-04-03, 04:23
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det står inget om att hon sa det på svenska.

”nu har jag det bra, nu när jag är med er”. Sa hon.

Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz

Det står ju att de misstänker att hon med största sannolikhet varit inlåst och undanhållen från allmänheten en längre tid, tror du de misshandlade henne och hällde ättiksyra i munnen mellan svenskalektionen eller? Hon är 7 år gammal, tror du de släppte iväg henne till dagis eller skolan?
Citera
2023-04-03, 05:00
Medlem
Citat:
Sjuåringen, som under tiden på sjukhuset aldrig nämnt sina föräldrar, har sagt ”nu har jag det bra, nu när jag är med er”
Så fruktansvärt hemskt. Sju år och bortopererad magsäck. Må båda föräldrarna steriliseras och låsas in på livstid...

Hur kan misshandel av barn pågå i många år utan att upptäckas?
Citera
2023-04-03, 05:28
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Flickan beskrevs som döende, hade hjärt- och leversvikt och var i allmänt mycket dåligt skick. Hon började förskoleklass i höstas, men det är oklart hur mycket hon har varit närvarande.

– Hon var vanvårdad, undernärd och hade en omfattande skadebild när hon kom till sjukhuset i julas. Hon kan inte ha varit i det skicket i förskoleklass. Då hade de gjort orosanmälningar, säger Ingegerd Jigin, kammaråklagare och förundersökningsledare.
Citat:
I februari och mars har misstankarna mot föräldrarna – som nekar till brott – stärkts och vuxit, enligt tidningarna.
Parallellt pågår även ett socialtjänstärende. Alla barn i familjen är nu omhändertagna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/69VpXr/doende-flicka-till-akuten-foraldrarna-haktade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in