2023-04-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Antar avstängd. Blir mycket jobb det för skolan. Inställda lektioner eller snabbt fram med en vikarie. Han var dessutom facklig representant så blir att göra för facket också. Stora jobbet dock när sådant här sker på skolor är nog att svara på alla oroliga föräldrar som hör av sig.

Återstår att se om skolan gör något officiellt uttalande eller det mer är bara "det har aldrig hänt att den personen ens var anställd här".

Återstår också att se om det blir något i AB eller Expressen om det här. En polis med nära 20 års tjänstgöring och en gymnasielärare fast alltså de senaste dagarna.
Kanske någon notis, men det börjar bli gammalt nytt.
Citera
2023-04-02, 23:27
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Herregud. Om han har jobbat med barn och ungdomar hela livet, och har skött sig ... Det är på sätt och vis tragiskt. Allt bra som den här mannen säkert har gjort i sina olika roller ...

Tror man får ta och skilja på de som springer efter tonåringar, och de som är inne på något mörkare. Om man vill se blod så har Dumpen blivit något slags arena motsvarande gladiatorernas i det antika Rom.
Faktiskt! Det är supertragiskt. Han har jobbat på samma gymnasium i 22 år och nu får alla gamla elever veta att han hela tiden velat knulla dem. Han har säkert varit en omtyckt och bra lärare som någon skriver i kommentarsfältet på Dumpen. Men när han kommit hem från jobbet på eftermiddagen har han tagit fram skolkatalogen och runkat loss som en gris.

Sen har jag alltid velat se hur det ser ut när en fet jävel faller till marken från molnen och slaskar till i asfalten. En sjuk dröm jag har bara att få se, lol.
Citera
2023-04-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Gymnasielärarens fru har nyss varit inne och redigerat sin Facebookprofil. Infon om att hon varit gift med gäddan sen 1993 är nu borta (liksom övrig info om var hon jobbar och är uppvuxen).

Vi kan väl utgå ifrån att han inte berättade nåt för varken fru eller arbetsgivare, förrän Dumpen hängde ut honom. I podden har ju Sara och Patrik berättat att många gräddar tror och hoppas att dom inte kommer exponeras. Eftersom Dumpen har en liten backlog nu, så dröjer det mellan konfrontation och publicering, vilket ökar gäddornas hopp om att dom slipper undan.
Stackaren, men säkert smart nog att vara tacksam att få ut aset, även om det offentliga inte är kul så klart... Fatta vad äcklen gör mot sina familjer..fyfan.
Citera
2023-04-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Faktiskt! Det är supertragiskt. Han har jobbat på samma gymnasium i 22 år och nu får alla gamla elever veta att han hela tiden velat knulla dem. Han har säkert varit en omtyckt och bra lärare som någon skriver i kommentarsfältet på Dumpen. Men när han kommit hem från jobbet på eftermiddagen har han tagit fram skolkatalogen och runkat loss som en gris.

Sen har jag alltid velat se hur det ser ut när en fet jävel faller till marken från molnen och slaskar till i asfalten. En sjuk dröm jag har bara att få se, lol.
Han har säkert också förgripit sig på ungdomar genom åren, ungar som mått skit och nu får upprättelse. Bara för han kunnat lära ut saker åt vissa betyder inte det att det han gjort mot andra, eller om han tom gjort båda mot en del, är mindre vidrigt och ett övergrepp av rang. Hitler var snäll mot sin hund och en bra husse. Lisa Holms våldtäktsman och mördare en älskad familjemedlem. Idi Amin en god far till sina 52 barn. Osv.
Citera
2023-04-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Hur hittar jag gymnasielärarens frus fb? Ge mig en enkel rebus.

Jag har inte den. Svarade bara om en tänkbar alternativ anledning till att hon tagit bort honom. Du får fråga den som postade det.
Citera
2023-04-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja uppenbarligen verkar det som om Dumpen har fått backa om det inte handlar om något tekniskt problem. Hittar inte heller "köttrosen" och den där musikern. Kanske har de betalat, hotat med våld eller med rättsprocess mot Dumpen.
Alla är kvar.
Citera
2023-04-02, 23:49
Avslutad
Både lärar-Martin och Bajen-Göran åker in i min självmordsbevakarmapp.

Det börjar bli ganska många där nu. Ingen som gjort slag i saken ännu, dock. En som jag förväntade mig skulle ta sig av daga tämligen omgående var skoförsäljaren. Han åkte nämligen inte bara dit med skammen utan han blev av med både sambo och företag på samma gång. Gymnasieläraren Tobias från Småland var också en jag förutsatte skulle ta livet av sig. Så verkar inte heller ha blivit fallet. Han har bytt namn och flyttat till en lägenhet i Kalmar men lever gör han.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2023-04-02 kl. 23:53.
Citera
2023-04-02, 23:59
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Det börjar bli ganska många där nu. Ingen som gjort slag i saken ännu, dock. En som jag förväntade mig skulle ta sig av daga tämligen omgående var skoförsäljaren. Han åkte nämligen inte bara dit med skammen utan han blev av med både sambo och företag på samma gång. Gymnasieläraren Tobias från Småland var också en jag förutsatte skulle ta livet av sig. Så verkar inte heller ha blivit fallet. Han har bytt namn och flyttat till en lägenhet i Kalmar men lever gör han.

Vilka är de (Gädd# på Dumpen) som verkligen tagit livet av sig? Det ska vara två-tre tidigare enligt intervjun med Patrik S på "Min Sanning" i SVT, och nu Mats från Malmö/Skurup som försökt. Och kanske Bajjen-Gäddan...
Citera
2023-04-03, 00:03
Medlem
Citat:

De är känsloflacka. De gör så här mot sin familj, utan tanke på de som de begår övergrepp mot och de vet redan innan att det är fel (ja inte alla, den där i Ludvika och några av extrempundarna är väl hjärnskadade eller födda med extremt lågt iq) i andras ögon men de bryr sig inte. De känner antagligen inte skuld heller utan projicerar järnet ett tag på Dumpen, feminism, invandring, vädret, SJ , AIK eller vad deras störda hjärnor låser sig på. Eller kör de bara på som vanligt, kanske i en ny stad.
Citera
2023-04-03, 00:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Han har säkert också förgripit sig på ungdomar genom åren, ungar som mått skit och nu får upprättelse. Bara för han kunnat lära ut saker åt vissa betyder inte det att det han gjort mot andra, eller om han tom gjort båda mot en del, är mindre vidrigt och ett övergrepp av rang. Hitler var snäll mot sin hund och en bra husse. Lisa Holms våldtäktsman och mördare en älskad familjemedlem. Idi Amin en god far till sina 52 barn. Osv.
Ja vi får hoppas det kryper fram mer skit om honom och att före detta elever som varit utsatta i så fall, om det finns offer, vågar berätta sin historia fullt ut.

Fast just nu sitter man väl mest och hoppas på att ryktet stämmer att Bajens största fan hänger och dinglar i sin grönvita halsduk nånstans.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-04-03 kl. 00:19.
Citera
2023-04-03, 00:22
Avstängd
Jag undrar hur länge gädda 209 Instagram är aktiv.
Och när hans 6 följare slutar att följa honom.
Citera
2023-04-03, 00:26
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Att det inte är fler beror nog på att dina spekulationer inte har så mycket med verkligheten att göra.
Fega människor som ger sig på småbarn har sällan modet att göra världen tjänsten att dom avslutar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in