2023-04-02, 22:24
Medlem
Beaver14s avatar
Läste att Potters kontrakt var värt 60 milj pund. Så det lär ju kosta över en halv miljard kronor att sparka honom...
Citera
2023-04-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Läste att Potters kontrakt var värt 60 milj pund. Så det lär ju kosta över en halv miljard kronor att sparka honom...
Fotbollsvärlden är helt galen. Han behöver aldrig mer göra något för resten av livet. Poch har varit arbetslös sedan han sparkades av PSG och är nöjd med det. Nu säger han att han inte vill tillbaks till Spurs, och vem kan klandra honom. Varför i helvete skulle han inte gå i pension när han kan?
Citera
2023-04-02, 22:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Fotbollsvärlden är helt galen. Han behöver aldrig mer göra något för resten av livet. Poch har varit arbetslös sedan han sparkades av PSG och är nöjd med det. Nu säger han att han inte vill tillbaks till Spurs, och vem kan klandra honom. Varför i helvete skulle han inte gå i pension när han kan?

Med tanke på att Chelsea köpte ut honom för dryga 200 mille så har de bränt i runda slängar 800 mille för en tränare som fick vara där i 7 månader. Jag gråter, glädjetårar.

Känner jag Potter, vilket jag ju så klart inte gör, så är han tillbaka i nån klubb till nästa säsong. Vissa människor älskar ju det de gör så mycket. Själv skulle jag inte lyfta ett finger om jag hade de pengarna.
Citera
2023-04-02, 22:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Boehly svalde stoltheten och insåg sitt misstag. Trodde jag inte. Nu sätter man sig än mer i skiten ekonomiskt. Men rätt läge. Man har chans och rädda säsongen med ny tränare effekt.

Ber till alla fotbollsgudar man går på Nagelsman. Dels då jag gillar tränaren och tror han kan göra bra med truppen. Men också för en Semi Bayern/Tuchel-Chelsea/Nagelsman hade varit så extremt spicy.

Potter var ute på djupt vatten. Inte hans fel. Redan varit inne på varför ett par gånger tidigare så ska inte tjata vidare. En nice guy som hypades pga sin Engelska nationalitet. Brighton var för det mesta under hans ledning ett bottenlag som gjorde få mål. En av de sämsta tränartillsättningarna jag upplevt. Herrejösses vilket haveri.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2023-04-02 kl. 23:01.
Citera
2023-04-02, 23:32
Medlem
Citat:

Hur tänker du nu?

Var utköpsklausulen på 500 mille? 🤔
Citera
2023-04-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Boehly svalde stoltheten och insåg sitt misstag. Trodde jag inte. Nu sätter man sig än mer i skiten ekonomiskt. Men rätt läge. Man har chans och rädda säsongen med ny tränare effekt.

Ber till alla fotbollsgudar man går på Nagelsman. Dels då jag gillar tränaren och tror han kan göra bra med truppen. Men också för en Semi Bayern/Tuchel-Chelsea/Nagelsman hade varit så extremt spicy.

Potter var ute på djupt vatten. Inte hans fel. Redan varit inne på varför ett par gånger tidigare så ska inte tjata vidare. En nice guy som hypades pga sin Engelska nationalitet. Brighton var för det mesta under hans ledning ett bottenlag som gjorde få mål. En av de sämsta tränartillsättningarna jag upplevt. Herrejösses vilket haveri.

Tror man har dragit i Conte. Därför som Conte agerade så konstigt på slutet. Chelsea sa åt honom att göra sig omöjlig i Spurs. Sen har Conte varit mycket borta. Skulle inte förvåna mig om han var i förhandlingar med Chelsea då. Den som lever får se. Själv tycker jag det är tråkigt att samma tränare går runt...
Hade varit roligt om de satsade på något okänt och nytt namn.

Hur många miljarder har boehly? Kanske bara är en droppe i havet för honom...
Citera
2023-04-02, 23:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hur tänker du nu?

Var utköpsklausulen på 500 mille? 🤔

Det normala är att klubben helt enkelt får betala det återstående värdet av kontraktet när man sparkar en tränare. Men det kan ju finnas nån klausul eller att de förlikat, vad vet jag.
Citera
2023-04-03, 00:13
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Tror man har dragit i Conte. Därför som Conte agerade så konstigt på slutet. Chelsea sa åt honom att göra sig omöjlig i Spurs. Sen har Conte varit mycket borta. Skulle inte förvåna mig om han var i förhandlingar med Chelsea då. Den som lever får se. Själv tycker jag det är tråkigt att samma tränare går runt...

De satsar på nytt namn, assisterande haha hur kommer det sig att han är kvar? Om Potter fick sparken brukar teamet runt om också gå (en de L har sin egen stab) annars väldigt illojal beteende mot Potter. Kan också vara att Potter själv har lämnat in ansökan 🤷🏼

Sägs att Chelsea betalade Brighton 300 mille för att få loss honom.
Och Boehly sägs ha lagt 7 miljarder sen han tillträde så att ”sparka” Potter är väl småpengar. Nu lär Potter ha en utköpsklasul frågan är bara vilken summa den låg på.

Vad får Chelsea att tro att assisterande kommer göra det bättre?

Om Chelsea går för Conte igen är de mer galna än man kan föreställa sig. Om man tittar på Conte’s historik är han inte långlivad någonstans, 3 år som längst.
Citera
2023-04-03, 01:59
Medlem
jontepsgs avatar
Det måste vara första gången som två tränare som är i kvartsfinal i CL får sparken innan kvartsfinalen spelats?
Sjuka värld. Och Boehly vilken sopa.

Kanske det nu blir Potter till spurs, Nagelsmann till Chelsea? För Boehly är väl inte så dum att han vill ha Conte?
Citera
2023-04-03, 07:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Med tanke på att Chelsea köpte ut honom för dryga 200 mille så har de bränt i runda slängar 800 mille för en tränare som fick vara där i 7 månader. Jag gråter, glädjetårar.

Känner jag Potter, vilket jag ju så klart inte gör, så är han tillbaka i nån klubb till nästa säsong. Vissa människor älskar ju det de gör så mycket. Själv skulle jag inte lyfta ett finger om jag hade de pengarna.

Citat:

Enligt en artikel i Aftonblader så har Chelsea lagt ut fem miljarder på nyförvärv under två transferfönster. Många kittlande namn ... Men ingen som kan springa rakt fram och peta in en boll? Kostade inte Tuchel att bli av med också? Tänk att kasta så mycket pengar i sjön ...

Potter passade perfekt in i Boehlys långsiktiga vision.

Jojo ... En del kan prata vackert.
Citera
2023-04-03, 07:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fan vad gött att vakna måndag morgon och vara Potter. Slippa de där överbetalda gnällkukarna, slippa den inkompetente amerikanen, och ha ekonomin säkrad i till juni 2028 (och resten av livet om han så önskar och investerar rätt) utan att lyfta ett finger.

Taxeringsåret 2016 var Potter, då 41, Allsvenskans bäst betalde tränare på 115.800kr/månad. Ingen dålig lön i Sverige, men knappast något du kan ta tidig pension på.

Nu kommer han tjäna ca 10.5 miljoner kr per månad i 4.5 år utan att behöva lyfta ett finger.

I hans skor hade jag suttit på ett plan till solen och värmen, stannat till augusti och inte ens tittat på en fotboll.

Sen slagit på telefonen, tagit bort alla meddelanden utom sista dagarnas, och kollat vilken tv-kanal som betalar bäst för att sitta i studion som expert. Sen bara väntat på det bästa jobberbjudandet.

En fråga som jag antar ingen vet: Är Potter garanterad dessa pengar, alldeles oavsett om han skriver på för en annan PL-klubb eller valfritt managerjobb? (det skulle kraftigt minska incitamenten att ta ett nytt jobb, eftersom det kommer nästan garanterat ge mindre pengar än Chelsea-gigget).

Ett fruktansvärt haveri av Chelsea som klubb, och visar återigen att bara för att du värvar kompetenta människor och duktiga spelare finns inga garantier för att det kommer bli bra. Potter är tveklöst en riktigt bra manager, men fel fit för detta Chelsea. Misstänker att en stor anledning till att det gått åt helvete är för att han inte fått forma detta lag som han önskar och inte fått genomslag för sina idéer hos överbetalda divor.

Todd Boehly framstår som en clown.
Citera
2023-04-03, 08:50
Medlem
Gantss avatar
Vilket jävla skitsnack att han inte har fått forma laget. Varit anställd sen oktober men har inte visat någon som helst förbättring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in