2023-04-02, 20:53
Medlem
För närvarande dör de flesta människor innan de lever 100 år.

2000-talet är en tråkig era.

Jag är så nyfiken på hur jorden kommer att se ut om 1000 år.

Det är så sorgligt att födas som en varelse som kallas en människa som inte kan leva i 100 år och dö utan att se framtiden efter några århundraden.

Kommer det att bli en lycklig framtid med avancerad vetenskap eller en olycklig framtid med mänskligheten som går under i krig?

Jag är nyfiken på flashbackmedlemmarnas åsikter hur den framtida mänskligheten kommer att se ut.
Senast redigerad av borrow 2023-04-02 kl. 21:01.
2023-04-02, 21:08
Medlem
Du tycker inte att 100 år är lite för mycket att leva för människan redan nu som det är, vad skulle du säga är en optimal tid att leva, 200 år, 600 år, för evigt?
2023-04-02, 21:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
För närvarande dör de flesta människor innan de lever 100 år.

2000-talet är en tråkig era.

Jag är så nyfiken på hur jorden kommer att se ut om 1000 år.

Det är så sorgligt att födas som en varelse som kallas en människa som inte kan leva i 100 år och dö utan att se framtiden efter några århundraden.

Kommer det att bli en lycklig framtid med avancerad vetenskap eller en olycklig framtid med mänskligheten som går under i krig?

Jag är nyfiken på flashbackmedlemmarnas åsikter hur den framtida mänskligheten kommer att se ut.
Men den här takten på AI-utveckling kommer vi kanske ha löst evigt liv inom vår livstid. Det kan se ut på några olika sätt.

- Först kanske att vi byter ut/reparerar trasiga organ som hjärta och lungor, föryngrar hud och annat efter behov. På det sättet kan vi nog bli 200 år, minst.

- Hjärnan flyttas över till en robot.

- Hjärnan kopplas in i eller överförs digitalt till en superdator, där vi lever vidare i en virtuell verklighet.

- Eller inget av detta, eftersom AI:n utrotar oss.

Nu gäller det bara att leva till ~2050.
Ät er spenat och börja träna
2023-04-02, 21:16
Medlem
Nja...svensken blir ju fetare å latare..som i usa..knullar mindre å ser sämre av alla skärmar..
så resultatet blir väl en tjockis med stora ögon å förkrymta genitalier.
2023-04-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Du tycker inte att 100 år är lite för mycket att leva för människan redan nu som det är, vad skulle du säga är en optimal tid att leva, 200 år, 600 år, för evigt?

Jag vill leva tills jag blir 1000 år gammal. Jag är väldigt nyfiken på att se hur världen förändras.
2023-04-02, 21:35
Medlem
Citat:
Jag vill leva tills jag blir 1000 år gammal. Jag är väldigt nyfiken på att se hur världen förändras.

Låt oss spekulera i att du blir 1000 år tror du inte att när tiden för din död kommer så kommer du vilja ha 1000 år till, någon ny uppfinning, något annat som dyker upp och gör dig taggad att ta 1000 år till?

Människans natur är som den är, ett ständigt jagande efter vind.

Jag själv skulle definitivt inte vilja leva i 1000 år. Lite väl mycket
2023-04-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Låt oss spekulera i att du blir 1000 år tror du inte att när tiden för din död kommer så kommer du vilja ha 1000 år till, någon ny uppfinning, något annat som dyker upp och gör dig taggad att ta 1000 år till?

Människans natur är som den är, ett ständigt jagande efter vind.

Jag själv skulle definitivt inte vilja leva i 1000 år. Lite väl mycket

Bra poäng. Men någon gång vill jag dö. Det känns som att leva för evigt skulle vara tråkigt också.
2023-04-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Men den här takten på AI-utveckling kommer vi kanske ha löst evigt liv inom vår livstid. Det kan se ut på några olika sätt.

- Först kanske att vi byter ut/reparerar trasiga organ som hjärta och lungor, föryngrar hud och annat efter behov. På det sättet kan vi nog bli 200 år, minst.

- Hjärnan flyttas över till en robot.

- Hjärnan kopplas in i eller överförs digitalt till en superdator, där vi lever vidare i en virtuell verklighet.

- Eller inget av detta, eftersom AI:n utrotar oss.

Nu gäller det bara att leva till ~2050.
Ät er spenat och börja träna

Jag tror också på den tekniska singulariteten, men jag kan inte tro att bci nanoteknik kommer att kommersialiseras 2050. Vilka hobbyer skulle du njuta av om en sådan värld kom?
2023-04-02, 22:04
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jag tror också på den tekniska singulariteten, men jag kan inte tro att bci nanoteknik kommer att kommersialiseras 2050. Vilka hobbyer skulle du njuta av om en sådan värld kom?
Efter att jag har hört om GPT 4 och 5 räknar jag med att singulariteten inträffar inom 10 år. Då kan också forskning och automation explodera och nästan vad som helst blir möjligt. Jag är inte alls säker på att mänskligheten överlever detta. Om vi gör det blir det intressant att lära sig om alla nya uppfinningar och kanske på något sätt delta i vad som ska uppfinnas och byggas. AI-samordnare?
De nya VR-spelen lär bli häftiga. Skaffa en perfekt kropp men samtidigt kunna njuta av mycket god mat, alkohol m.m. dagligen. Förutsätter att AI:n löser hälsoriskerna.
Om ekonomin tillåter det, semester halva året. Eller bara semester. Resa jorden runt och se allt nytt som byggs. Eller varför inte besöka en annan planet med liv. Om det går att ta sig dit på några dygn.

Eller så fastnar man i någon slags virtuell njutningsmaskin. Men det känns ju lite sjukt, som att vara i koma och bara drömma. Vill man egentligen det?
2023-04-02, 22:04
Medlem
xposures avatar
Onekligen en tanke som jag tror att vi alla funderat på.
Visst vore det häftigt att se hur världen såg ut om 1000 år.
Men att leva tills jag blir 100 känna inte så värst lockande heller, särskilt inte i dessa tider.
2023-04-02, 22:15
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Onekligen en tanke som jag tror att vi alla funderat på.
Visst vore det häftigt att se hur världen såg ut om 1000 år.
Men att leva tills jag blir 100 känna inte så värst lockande heller, särskilt inte i dessa tider.
Inget talar för att det inte kommer bli bättre heller. Absolut ingenting. Tvärtom. Många hetsar dessutom mot människor som tycker att vi ska gör gott för planeten samtidigt som att de klagar på invandrare. Jag tippar på att det är som Mad Max om 100-200 år.
2023-04-02, 22:21
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Inget talar för att det inte kommer bli bättre heller. Absolut ingenting. Tvärtom. Många hetsar dessutom mot människor som tycker att vi ska gör gott för planeten samtidigt som att de klagar på invandrare. Jag tippar på att det är som Mad Max om 100-200 år.

Ja, lite dessa vibbar jag får också.
Då känns det lite som att det kan kvitta faktiskt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in