2023-04-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Förstår inte vart du vill komma. Han har väl hängt ut sin styvfar mer än någon annan.. Oavsett när han valde att göra det!

Haha, ja, han är nog den förste som skulle blivit uthängd...
Citera
2023-04-02, 20:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag har helt enkelt noll intresse att svara på frågor från idioter som kommer med ogrundade anklagelser. Antingen belägger du det med något konkret, eller så tar du tillbaka anklagelsen. Efter det kan jag svara på frågor.
Jag tänker inte backa på sanningen ditt äckel.
Självklart kommer du inte besvara frågorna eftersom du får svårt att utveckla något resonemang som innebär att Dumpens metoder skulle leda till fler övergrepp på barn om du inte vill visa upp dig som den stolle du är.
Citera
2023-04-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Faktum är att du sätter fingret på en väldigt intressant sak och som jag personligen också har reflekterat över när man diskuterar för och nackdelar med Dumpen. Dom som är inbitna Dumpen-fans så finns inga nackdelar med Dumpen och det stämmer ju definitivt inte med verkligheten. Det finns för och nackdelar med allting. Men inga fakta biter på dom som beundrar Dumpen. Tror att i slutändan blir det Dumpens fall.
Fast det finns många av oss som ser många nackdelar med Dumpen, liksom fördelar. Problemet är att man aldrig kan diskutera saker sansat här för man måste bemöta de som hellre angriper Sara och Patrik som personer (vilket jag personligen inte längre ens orkar bemöta), ältar skattesaker (vilka de lätt kan kolla själva upp med några sökningar) och tycker trasiga småtjejer får skylla sig själva, att det är deras rättighet som slemgubbe att skicka kukbilder till trettonåringar och Dumpens fel när de blir påkomna med att stämma träff för att sätta på vad de tror är ungar och deras familj reagerar som alla gör när det visar sig att de lever med torskar, hebbopeddofiler eller annan variant av förövare eller presumtiv förövare. De är ledsna för de inte kunde fortsätta förgripa sig på unga digitalt och irl och bedra och förnedra sin familj utan att behöva stå till svars för vilka de är och gör.

Så de riktiga diskussionerna kommer aldrig fram, mina försök att ta upp vad jag ser som problematiskt med Dumpen överröstas av skrikande, kränkta gäddlingar med tusen nick som ser ut att mest svara och berömma sig själva, vilka jag anser uppträder tusen gånger mer enögdt och perspektivlöst ön de flesta s.k. dumplingarna, här inne iallafall. För de blandar dessutom gärna in och skriker som de mansbäbisar man skäms att förknippas med över vad för människor de stöter på på Dumpens facebooksida, bara för de uppenbarligen spärrats därifrån med sin förövarretorik. Tröttsamt.
Citera
2023-04-02, 20:55
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det där var definitivt inget svar på frågan.
Prova svara på den istället för att hulkgråta under offerkoftan och känna dig kränkt.
Du sitter här dag och natt och skriver i snitt 16 inlägg om dagen. Trots det så har du missat vad alla kritiker skriver och upprepat flera gånger. Mitt svar till dig är att läs lite istället för att svara alla frenetiskt och utan eftertanke.
Citera
2023-04-02, 20:56
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja gå så långt som att påstå att du är en av de orsakerna att många ändrar åsikt om Dumpen och lämnar. Min inkorg är full av medlemmar som delar min åsikt att du är mycket dålig reklam för Dumpen. Ingen vill bli förknippad med en förening där en tokskalle som du med en så starkt begränsad fattningsförmåga är representativ. Du blir Dumpens fall är jag helt övertygad om.
Dumpen har hittills fångat 209 gäddor och det kommer fler hela tiden. Det enda som kan stoppa Dumpen är om Patrik o Sara tröttnar på att åka runt och jaga Gäddor eller om gäddorna tar slut.
Citera
2023-04-02, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag tänker inte backa på sanningen ditt äckel.
Självklart kommer du inte besvara frågorna eftersom du får svårt att utveckla något resonemang som innebär att Dumpens metoder skulle leda till fler övergrepp på barn om du inte vill visa upp dig som den stolle du är.
Tycker du verkligen på riktigt att det är konstigt om folk inte har lust att svara på dina frågor när du kommer med helt ogrundade anklagelser av den kalibern? Är du så dum i huvudet?
Citera
2023-04-02, 20:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Det är bara att gå tillbaka 1 eller 2 sidor och läsa, men det är väl för jobbigt? Eller läsa en bråkdel av det som skrivits i media, men det har väl passerat obemärkt? Jag vet att ifall jag skriver "en bok" om alla nackdelar som deras metodik medför, vilket jag för övrigt redan gjort, så kommer det ignoreras av merparten dumpenfans för era skygglappar täcker 360 grader av erat synfält 24/7.
Jag bad inte om alla nackdelar.
Jag bad om en redogörelse för hur Dumpen skulle kunna öka frekvensen av övergrepp mot barn.
Det har ingen du hänvisar till i media heller kunnat visa.
Vi har en gråtande åklagare som framträder ibland. Buhu
och en tjock alkis i TV buhu
Hon gamla haggor som gått från radikalfeminister till idioti som fått utrymme i tidningarnas debattsidor buhu
Poliser däremot har inget emot att få tips och kunna säkra bevis.
Undantaget Kalmarpolisen då.
Föräldrar som har sina barn i närheten av eller i riskzonen för dom as du vill skydda är övervägande positiva till informationen när den kommer.
Citera
2023-04-02, 20:59
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Hans styvfar var avliden och kunde inte bemöta anklagelserna. Jag anser att det är ruttet och fegt beteende. Hyckleri.

Ja det är nog ingen här som är förvånad över att du tycker så
Citera
2023-04-02, 21:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du sitter här dag och natt och skriver i snitt 16 inlägg om dagen. Trots det så har du missat vad alla kritiker skriver och upprepat flera gånger. Mitt svar till dig är att läs lite istället för att svara alla frenetiskt och utan eftertanke.
Vad ni peddar skriver är inte intressant.
Det är ni peddar som skriver här och gråter och dom som är pro Dumpen.
Jag noterar att du inte kunde svara något med substans när det gäller påståendet att Dumpen skulle öka övergreppen.
Citera
2023-04-02, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Hans styvfar var avliden och kunde inte bemöta anklagelserna. Jag anser att det är ruttet och fegt beteende. Hyckleri.
Ruttet och fegt kan jag förstå att man tycker att det är. Men hur får du det till hyckleri?
Citera
2023-04-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Du har alltså inget att komma med bara en massa gnäll helt utan substans.

Har du fortfarande inte snappat upp någon av den kritiken som förekommit i den här 4623 sidor långa tråden så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Om det är så att du har gjort det men ändå inte förstår den så kan jag heller tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2023-04-02, 21:01
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tycker du verkligen på riktigt att det är konstigt om folk inte har lust att svara på dina frågor när du kommer med helt ogrundade anklagelser av den kalibern? Är du så dum i huvudet?
Det är inget ogrundat påstående.
Jag har läst dina inlägg och vet vad du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in