Citat:
Ursprungligen postat av
BeachBob
Faktum är att du sätter fingret på en väldigt intressant sak och som jag personligen också har reflekterat över när man diskuterar för och nackdelar med Dumpen. Dom som är inbitna Dumpen-fans så finns inga nackdelar med Dumpen och det stämmer ju definitivt inte med verkligheten. Det finns för och nackdelar med allting. Men inga fakta biter på dom som beundrar Dumpen. Tror att i slutändan blir det Dumpens fall.
Fast det finns många av oss som ser många nackdelar med Dumpen, liksom fördelar. Problemet är att man aldrig kan diskutera saker sansat här för man måste bemöta de som hellre angriper Sara och Patrik som personer (vilket jag personligen inte längre ens orkar bemöta), ältar skattesaker (vilka de lätt kan kolla själva upp med några sökningar) och tycker trasiga småtjejer får skylla sig själva, att det är deras rättighet som slemgubbe att skicka kukbilder till trettonåringar och Dumpens fel när de blir påkomna med att stämma träff för att sätta på vad de tror är ungar och deras familj reagerar som alla gör när det visar sig att de lever med torskar, hebbopeddofiler eller annan variant av förövare eller presumtiv förövare. De är ledsna för de inte kunde fortsätta förgripa sig på unga digitalt och irl och bedra och förnedra sin familj utan att behöva stå till svars för vilka de är och gör.
Så de riktiga diskussionerna kommer aldrig fram, mina försök att ta upp vad jag ser som problematiskt med Dumpen överröstas av skrikande, kränkta gäddlingar med tusen nick som ser ut att mest svara och berömma sig själva, vilka jag anser uppträder tusen gånger mer enögdt och perspektivlöst ön de flesta s.k. dumplingarna, här inne iallafall. För de blandar dessutom gärna in och skriker som de mansbäbisar man skäms att förknippas med över vad för människor de stöter på på Dumpens facebooksida, bara för de uppenbarligen spärrats därifrån med sin förövarretorik. Tröttsamt.