2023-04-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellan38
Kan någon ge mig en rimlig förklaring till varför J skulle åka och köpa en hamburgare till M efter att hon mördat Tove? J säger ju själv att hon tänker att hon inte kan ha en död kropp i sin lägenhet och den känsla kan man ju förstå. Att väga den känslan och risken att åka dit som växer för varje minut Toves kropp ligger kvar i lägenheten mot att M mår illa och är hungrig och sen komma fram till att Ms hunger väger tyngre makes no sense. Däremot är det mycket rimligt att hon ville få bort cykeln men att grannen kom emellan. Så där har vi väl en uppenbar lögn från M eller är det något sorts missförstånd/minne som hon rört ihop? det är ju välkänt att minnen förändras lite varje gång man plockar fram dem och över tid kan de förvrängas avsevärt.

För JJ skulle ställa undan Toves cykel någon annanstans. Varpå hon möter grannen påvägen ner och ljuger då om att hon ska åka till McDonalds med hennes mamma. Då var grannen snäll och erbjöd sig att skjutsa henne till donken istället. JJ sprang då tillbaka till lägenheten för att ta med sig sin mobil/plånbok.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Vid 02.11 registrerade MHs telefon 33 steg.
Då bör hon varit vaken och i rörelse.

Ja, en app registrerar att mobilen är i rörelse 02:11, rimligen är det M som sätter mobilen i rörelse. Varför går M 33 steg med mobilen och var går M? Ok, det är inte uteslutet att mobilen registrerar steg även om någon sover alt. att någon annan bär omkring på mobilen, men om vi leker med tanken att det är M som sätter mobilen i rörelse, hur går hon och var och varför 33 steg? Vad gör M efter att ha gått 33 steg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
GW verkar tro att M.H är oskyldig…
Det har han inte sagt
Citera
2023-04-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det säger M i förhör. M säger att J återberättar för M att hon (J) låser dörren till toaletten för att M inte ska HÖRA vad som händer på toaletten.

Ok tack. Kan inte minnas att jag läst det.

Men det är ju bara en massa skitsnack från M. Från början (innan FUP och rättegång) trodde jag att M kanske sovit. Men nu har man ju förstått att hon bara ljuger. Tror knappast att J skulle nämnt en sån "detalj" till M om att hon skulle låst dörren. Varför skulle hon? För att M skulle säga det till polisen?
Citera
2023-04-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watchoveryou
För JJ skulle ställa undan Toves cykel någon annanstans. Varpå hon möter grannen påvägen ner och ljuger då om att hon ska åka till McDonalds med hennes mamma. Då var grannen snäll och erbjöd sig att skjutsa henne till donken istället. JJ sprang då tillbaka till lägenheten för att ta med sig sin mobil/plånbok.

Enligt J var det så men M hade väl en annan förklaring?
Citera
2023-04-02, 20:13
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellan38
Kan någon ge mig en rimlig förklaring till varför J skulle åka och köpa en hamburgare till M efter att hon mördat Tove? J säger ju själv att hon tänker att hon inte kan ha en död kropp i sin lägenhet och den känsla kan man ju förstå. Att väga den känslan och risken att åka dit som växer för varje minut Toves kropp ligger kvar i lägenheten mot att M mår illa och är hungrig och sen komma fram till att Ms hunger väger tyngre makes no sense. Däremot är det mycket rimligt att hon ville få bort cykeln men att grannen kom emellan. Så där har vi väl en uppenbar lögn från M eller är det något sorts missförstånd/minne som hon rört ihop? det är ju välkänt att minnen förändras lite varje gång man plockar fram dem och över tid kan de förvrängas avsevärt.

J åker till donken och tar med sig T:s mobil för att M och J kommer överens om att de måste ha ett alibi att T lämnat J:s bostad med sin mobil? Tanken från början var att J skulle flytta T:s cykel men när J möter grannen i bilen kommer hon på snilleblixten att springa upp och hämta T:s mobil innan hon åker till donken med grannen?
Senast redigerad av Pythia_88 2023-04-02 kl. 20:15.
Citera
2023-04-02, 20:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
GW verkar tro att M.H är oskyldig…

MH är absolut inte oskyldig till att ha burit ner kroppen, kört ut den i skogen och gömt och dumpat den. Hon vet dessutom om att JJ tänder eld.
MH har också deltagit i att spana efter T efter diskussion med JJ att de skulle slå T.
Hon har också ljugit under veckor i häktet, förhindrat att Ts kropp upptäcktes tidigare genom att ljuga.

Allt detta har hon också erkänt.

Vad mer MH kan anses skyldig till kan man diskutera, men helt oskyldig är hon absolut inte.

GW ansåg ju också att ”den vuxne åklagaren” gjort bort sig och gjort fel som inte formulerade åtalat annorlunda. GW påstod att åtalsformuleringen omöjliggjorde att döma för lindrigare brott, exempelvis för medhjälp till mord. GW hade fel och var fullkomligt ute och cyklade här också.
Senast redigerad av coli 2023-04-02 kl. 20:19.
Citera
2023-04-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Ur MHs förhör:
"Ja jag har skrivit upp lite här. Eh, eh, ja först är då med vad Johanna, ja jag kommit på liksom vad Johanna sa till vad det var som hade hänt och då var det att, ja Tove och Johanna hade börjat bråka igen då i Johannas lägenhet. Eh, och slåss. Johanna knuffade in Tove på toaletten. Eh, och hon går in själv också in på toaletten och låser dörren för att inte jag, för att inte jag ska höra vad som händer."

Akt Bil. 153. sidan 1189

Tackar.
Skitsnack. Tror inte J skulle berätta en sån sak. Jag kan inte komma på ngn anledning till att hon skulle.
Citera
2023-04-02, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vad jag kan minnas var hon inte det, men hon hade heller inga nära vänner.

Jag har fått uppfattningen att omgivningen inte sett henne som ensam och utanför utan att det varit en inre känsla som gnagt henne.
Hennes föräldrar uppger att hon alltid varit ensam och saknat vänner. Hon har inte kunnat de sociala koderna. Hon hoppade av skolan o blev hemmasittare. Den första kompis som nämns är Al*a, och det är mellan högstadiet och gymnasiet.
Citera
2023-04-02, 20:16
Medlem
colis avatar
Citat:
Ja, en app registrerar att mobilen är i rörelse 02:11, rimligen är det M som sätter mobilen i rörelse. Varför går M 33 steg med mobilen och var går M? Ok, det är inte uteslutet att mobilen registrerar steg även om någon sover alt. att någon annan bär omkring på mobilen, men om vi leker med tanken att det är M som sätter mobilen i rörelse, hur går hon och var och varför 33 steg? Vad gör M efter att ha gått 33 steg?

Hon kanske går in i badrummet och brottas med T därinne? Som JJ påstår
Citera
2023-04-02, 20:17
Medlem
GW bör hålla sig från att kommentera under pågående fall. Tycker han annat än involverade jurister så kan han väl ta det efteråt?
Citera
2023-04-02, 20:18
Medlem
colis avatar
Citat:
J åker till donken och tar med sig T:s mobil för att M och J kommer överens om att de måste ha ett alibi att T lämnat J:s bostad med sin mobil? Tanken från början var att J skulle flytta T:s cykel men när J möter grannen i bilen kommer hon på snilleblixten att springa upp och hämta T:s mobil innan hon åker till donken med grannen?

Så tror jag också….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in