2023-04-02, 18:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Hur tänker du här?
Att du lägger ansvaret hos barnet?

Du skrev att de låtit sig förföras.
Är du dum på riktigt?
Ansvaret ligger på gäddan inte barnet. När ska du fatta detta.

Och att dumpen skulle göra att de får smak på mindreåriga, är du dum på riktigt ;2?
Vilken tur att det finns lagar som ändå i viss mån kan reglera en dåre som du.
Låt oss alla hoppas på att du snart ffår hjälp med ditt feltänk och hamnar på anstalt.
Där hör du hemma.

Till Socionomstudenter, Juriststudenter och Psykologer.
Här har ni en riktig gädda, läs i historiken vad denna gädda sysslar med, gå in på avancerad sök och följ upp historiken, där ser ni hur gäddan redogör för sina fantasier och vanföreställningar.
Veckns arbetsuppgift är att med stöd av litteraturen i kursen redogöra för hur ett gädderi ska dokumenteras. Skriv i rapportform och var nogsam med källhänvisningar.
Spara veckans uppgift under fliken med namnet
Klinisk gäddstudie.
Att någon låter sig förföras (vem annars än den drabbade) innebär inte att den har skuld, så tänker bara telefonförsäljaren som lurar på ett dyrt abonnemang på en kund, han får skylla sig själv tänker hen för att lindra sin skuld.

Intressant att du tycker min historik skulle vara intressant för studerande, fick mig att kolla den och fick en nostalgitripp, men tyvärr kommer de bli besvikna på dig då de får lägga ned arbete på inget av värde.
Citera
2023-04-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Hur många av 208 gäddorna som dumpen fångat har begått nya övergrepp?

Om det är deras domar som ligger uppe så har 20 åtalats varav 14dömts. Om dessa domar inte åsyftar "gäddor" från dumpen så har jag ingen aning.
Gissningsvis så är ju dessa personer betydligt mer försiktiga nu än tidigare.
Varför skriver du "nya" övergrepp? hur många av dem var tidigare dömda för övergrepp?
Man skall ju ha klart för sig att det som de hängs ut för är inte några brott.

Frågan blir ju hur många övergrepp tror du att dumpen förhindrar?
Experterna är överens om att de gör betydligt mer skada än nytta.
Om de gör någon nytta alls är minst sagt tveksamt, det finns inget belägg för det. Att de gör skada vet vi.
Om syftet var att skydda barn från pedofiler finns det mer effektiva sätt att jobba.
Däremot så skulle inte det ge pr och pengar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Och så glömde jag en sak, dumpen är inte toppen men det är vad som finns just nu.
Ni gäddor kan väl berätta hur man skulle fånga 2 gäddor i veckan på et tbra sätt.
Hur vill ni ha spelreglerna?
Berätta så säger vi till dumpen att anpassa sig, dom vill väl utvecklas och bli bättre.

Om jag hade fått bestämma så hade man lagt ner väldigt mycket tid och forskning på att försöka bota kliniska pedofiler för de anser jag är farligast. Om inte behandling hjälper så ska de få mer permanent fängelsestraff.

Gällande majoriteten av de som blivit hängde på dumpen som raggar på fjortisar så tycker jag det är ett så kallat ickeproblem. Ingen fjortis vill ligga med sådana män, så jag tycker väl bara mer man borde informera ungdomar i skolan om att man ska passa sig och vara försiktig på nätet.
Citera
Avslutad
Citat:
Och så glömde jag en sak, dumpen är inte toppen men det är vad som finns just nu.
Ni gäddor kan väl berätta hur man skulle fånga 2 gäddor i veckan på et tbra sätt.
Berätta så säger vi till dumpen att anpassa sig, dom vill väl utvecklas och bli bättre.
Nu är jag ingen gädda, men jag tycker frågan är felställd.

Den rätta frågan är hur man på sikt minskar mängden övergrepp på barn.
Citera
2023-04-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag undrar fortfarande på vilket sätt föräldrarnas åsikt är relevanta. Om någon utnyttjar ett barn sexuellt så är det ett brott mot barnet och inte föräldrarna.

Det luktar jävligt mycket hederskultur här...

Du har inga barn va?
Om jag skulle komma på en gädda med att göra något mot mina barn så hade jag tagit en hammare och gjort tre små titthål i skallen på gäddan.

Du vet det är mitt barn och det är en del av mig.
Men vet du jag tror att du mest trollar i tråden, du tycker att det är kul när vi försöker jaga dig.
Citera
2023-04-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Om jag hade fått bestämma så hade man lagt ner väldigt mycket tid och forskning på att försöka bota kliniska pedofiler för de anser jag är farligast. Om inte behandling hjälper så ska de få mer permanent fängelsestraff.

Gällande majoriteten av de som blivit hängde på dumpen som raggar på fjortisar så tycker jag det är ett så kallat ickeproblem. Ingen fjortis vill ligga med sådana män, så jag tycker väl bara mer man borde informera ungdomar i skolan om att man ska passa sig och vara försiktig på nätet.
Vafan hände nu då? Plötsligt låter du helt resonlig och som en vanlig svenne.
kul
Citera
2023-04-02, 18:57
Avslutad
Citat:
Du har inga barn va?
Om jag skulle komma på en gädda med att göra något mot mina barn så hade jag tagit en hammare och gjort tre små titthål i skallen på gäddan.

Du vet det är mitt barn och det är en del av mig.
Men vet du jag tror att du mest trollar i tråden, du tycker att det är kul när vi försöker jaga dig.
Jag ser inte riktigt vad ditt inlägg har med mitt att göra.

Men att ni dumplingar slänger trollanklagelser omkring er till alla som inte håller med är inget nytt.
Citera
2023-04-02, 18:58
Avslutad
Citat:
Vafan hände nu då? Plötsligt låter du helt resonlig och som en vanlig svenne.
kul
Vad är det som är nytt i det inlägget? Det ligger ju helt i linje med alla tidigare inlägg.
Citera
2023-04-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Om det är deras domar som ligger uppe så har 20 åtalats varav 14dömts. Om dessa domar inte åsyftar "gäddor" från dumpen så har jag ingen aning.
Gissningsvis så är ju dessa personer betydligt mer försiktiga nu än tidigare.
Varför skriver du "nya" övergrepp? hur många av dem var tidigare dömda för övergrepp?
Man skall ju ha klart för sig att det som de hängs ut för är inte några brott.

Frågan blir ju hur många övergrepp tror du att dumpen förhindrar?
Experterna är överens om att de gör betydligt mer skada än nytta.
Om de gör någon nytta alls är minst sagt tveksamt, det finns inget belägg för det. Att de gör skada vet vi.
Om syftet var att skydda barn från pedofiler finns det mer effektiva sätt att jobba.
Däremot så skulle inte det ge pr och pengar.
Det är en av dom vanligaste argumenten mot Dumpen att gäddorna blir farligare. Jag har inte hört om något sådant men det kan väl du och dina "experter" redogöra för?
Så, hur många gäddor har begått nya övergrepp efter det att dom har blivit exponerade på Dumpen?
Citera
2023-04-02, 19:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jag tror inte du förstår vad jag menar. Jag menar bara det att det är ett litet intressant sammanträffande att majoriteten av alla som förespråkar dumpen och liknande organisationer, oftast är oattraktiva.

Jag sa ingenting om att man inte får tycka si eller så baserat på hur man ser ut jag bara gjorde en observation.
Det kanske är så att du uppfattar dessa som oattraktiva därför att du själv har en annan åsikt.
Citera
2023-04-02, 19:08
Medlem
Citat:

"Ni gäddor". Ni "dumplings" förstår verkligen inte hur dåligt det argumentet är och att det bara får er att se korkade ut? Jag tror inte heller att ni förstår hur många det är där ute som är kritiska till dumpen på grund av deras metoder, och inte på grund av någon inbillad sympati för gäddorna eller för att de är gäddor själva.

Det kan ju vara bra att säkerställa att de metoder man använder sig utav verkligen inte gör mer skada än nytta i längden. Är inte så fallet så är det ju faktiskt bättre att inte göra någonting alls. Vi är flera som riktat kritik mot dumpen om och om igen men det mesta har inte dumpen tagit till sig för då faller hela deras affärsidé.

Istället så blandar de korten, missförstår argumenten (medvetet eller omedvetet), eller kommer dragandes med halmgubbar. Det finns en anledning till att de som verkligen är utbildade i de här frågorna inte använder något som ens påminner om de metoder dumpen brukar.
Citera
2023-04-02, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
"Ni gäddor". Ni "dumplings" förstår verkligen inte hur dåligt det argumentet är och att det bara får er att se korkade ut? Jag tror inte heller att ni förstår hur många det är där ute som är kritiska till dumpen på grund av deras metoder, och inte på grund av någon inbillad sympati för gäddorna eller för att de är gäddor själva.

Det kan ju vara bra att säkerställa att de metoder man använder sig utav verkligen inte gör mer skada än nytta i längden. Är inte så fallet så är det ju faktiskt bättre att inte göra någonting alls. Vi är flera som riktat kritik mot dumpen om och om igen men det mesta har inte dumpen tagit till sig för då faller hela deras affärsidé.

Istället så blandar de korten, missförstår argumenten (medvetet eller omedvetet), eller kommer dragandes med halmgubbar. Det finns en anledning till att de som verkligen är utbildade i de här frågorna inte använder något som ens påminner om de metoder dumpen brukar.
Man märker ju rätt tydligt att de är oerhört mycket mer intresserade av att straffa de gäddor de kan än att faktiskt förhindra övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in